ketral
BSL TURBO
sunward
apteka

perkins 4.248 dostępność części

Moderator: mechanior

perkins 4.248 dostępność części

Postprzez zeppelin zm 15 » 15 Sie 2017 11:59

Witam szanownych grono specjalistów. :) Orientuje się ktoś jak wygląda dostęp do części silnika jak w temacie? Czy posiada on tuleje suche czy mokre? Silnik nie ma kompresji także kapitalka bez dwóch zdań. Jest w tym silniku element który podczas regeneracji mógłby zabić ceną? Z góry dzięki za każde sugestie.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Online

Maszyna: Zeppelin Zm 15, Hanomag 44 C Hanomag 50 E Hanomag 66 D

Firma: Wspaniała


Reklama

TRAXTAD Traxtad

perkins 4.248 dostępność części

Postprzez mechanior » 16 Sie 2017 08:18

Podaj numer seryjny silnika, nie powinno być żadnych absolutnie niespodzianek, tuleje suche, można wymieniać na tzw "gotowce" bez obróbki ale lepiej montować surowe i honować na gotowo.
MECHANIOR - 607848317
CATERPILLAR
SKLEP - 607848217


Image

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

Online

  • Posty: 16703
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 19:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 655

Maszyna: Caterpillar

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT


perkins 4.248 dostępność części

Postprzez zeppelin zm 15 » 16 Sie 2017 08:59

Muszę się dowiedzieć bo zastanawiam się nad zakupem maszyny z takim silnikiem który choruje na "brak kompresji". Możesz mi podpowiedzieć szacowany koszt części do takiego silnika przy optymistycznej wersji? Wiem wiem że dokładnie można wycenić bo rozebraniu silnika i ocenie jego stanu zużycia ale chodzi mi czy to 3-4 tys czy 9-12tys. Żeby ocenić czy skóra warta wyprawki.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Online

Maszyna: Zeppelin Zm 15, Hanomag 44 C Hanomag 50 E Hanomag 66 D

Firma: Wspaniała


perkins 4.248 dostępność części

Postprzez mechanior » 16 Sie 2017 09:53

Pełny remont do 12.000 pln, da się ograniczyć te koszty nie wykonując pewnych czynności które będą po prostu niepotrzebne jak np osiowanie i szlif bloku czy prostowanie/kątowanie korbowodów.
Zdjąłbym głowice i ja oddał w pierwszym rzędzie do zrobienia (maksymalny koszt 1500 pln), na pewno do wymiany tłoki, pierścienie, sworznie, tulejki główne i korbowodowe oraz tulejki korbowodów no i tuleje cylindrowe co daje mniej więcej następne 5-6 tysięcy
Szlif wału do 500 pln.
Oczywiście te sumy zależą też od jakości zastosowanych elementów, porządne tłoki kompletne to 400-450 za sztukę, takie znośnej jakości da się kupić poniżej 300.
Oryginalne tuleje cylindrowe 150-200 pln, zamienniki 100-120 i tak dalej...

Autor postu otrzymał pochwałę
MECHANIOR - 607848317
CATERPILLAR
SKLEP - 607848217


Image

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

Online

  • Posty: 16703
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 19:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 655

Maszyna: Caterpillar

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT


perkins 4.248 dostępność części

Postprzez zeppelin zm 15 » 16 Sie 2017 10:09

O taką odpowiedź mi chodziło :) czyli Maks 12 tys a najtańszym kosztem ok 6-7

zeppelin zm 15
Fachoperator

Online

Maszyna: Zeppelin Zm 15, Hanomag 44 C Hanomag 50 E Hanomag 66 D

Firma: Wspaniała


perkins 4.248 dostępność części

Postprzez mechanior » 16 Sie 2017 16:30

Tak sądzę.
MECHANIOR - 607848317
CATERPILLAR
SKLEP - 607848217


Image

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

Online

  • Posty: 16703
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 19:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 655

Maszyna: Caterpillar

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

eRobocze

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej