Dzięki
obroty silnika w trakcie odpalania 300 rpm
zawór przelewowy jest suchy (zdjąłem przewód i kręciłem rozrusznikiem kilkadziesiąt sekund), żeby nie było to chciałem zamówić (koszt około 300 pln) ale jest niedostępny w sprzedaży, występuje w katalogu ale po zamówieniu przychodzi zwrotna informacja że PART NOT AVAILABLE, czy jakoś tak...
poza tym CAT twierdzi że te zawory SIĘ NIE PSUJĄ dlatego są niedostępne, można zamówić wraz z całą listwą ale cena tej pustej rury rozpierdziela mózg...
pompa wysokiego ciśnienia rozstrzelała mi zegar pomiarowy (ponad 600 bar) więc chyba żyje...
zastanawiam się jak ją skryzować by zasymulować prawidłowy przelew na wtryskach...
z tego co ja wiem to komputer nie da impulsu na wtryski jeśli w trakcie rozruchu ciśnienie nie osiągnie zadanej wartości
co by mi się w sumie zgadzało, druga sprawa jest taka że sprężyna wtryskiwacza nie otworzy zaworu poniżej tej wartości
mimo tego że została przeprowadzona diagnostyka wewnętrzna wtryskiwaczy (przelew na poziomie 21-22 mm3)
wykonałem najprostszy test CUT-OUT znany z czasów gdy wszystko było prostsze a komputer służył tylko do gry w WARCRAFTA czyli zaślepiałem po kolei przewody wtryskiwaczy, przy 3 pierwszych nie widać było zmian: skok na 120 po czym spadek do 60-70
po zaślepieniu 4tego ciśnienie skoczyło na 170 i spadło do 120 a silnik lekko "ożył" czyli tak jakby chciał zapalić
5ty bez zmian
na 6tym to samo co na 4tym
więc zaślepiłem 4 oraz 6 i wtedy ciśnienie skoczyło ponad 200 i silnik odpalił... na 4 cylindrach ruszył!
mam już 99% pewności że to wtryskiwacze zwłaszcza 4ty i 6ty, niestety jest ich ze 20 rodzajów do tej maszyny a finalnie po odszukaniu arrangmentu silnika i układu paliwowego pozostały mi do wyboru 2
po konsultacji ze znajomymi dostawcami i serwisem okazało się że nie ma bezpieczniejszego sposobu niż wyjąc stary i na podstawie jego numerów zamówić nowe.... DRAMAT!...
robię to pierwszy raz w silniku CR CATa (PERKINSA) i muszę to rozgryźć...
btw, ma ktoś generator haseł fabrycznych?
odwdzięczę się...