Przełącz do głównego szablonu
Wyślij odpowiedź

CAT C 6.6 diagnostyka COMMON RAIL

02 Cze 2012 00:39

Silnik nie odpala bez podania samostartu
Jedyny błąd dotyczy niskiego ciśnienia na szynie CR
Test wtryskiwaczy (przelewy CUT OUT) wyszedł w porządku
ciśnienie w trakcie kręcenia rozrusznikiem 120 bar
w trakcie pracy na wolnych obrotach około 400-450,pod obciążeniem do 850
to jest silnik Perkinsa z układem paliwowym CATa

Re: CAT C 6.6 diagnostyka COMMON RAIL

15 Cze 2012 09:32

Witam

Może się przyda - minimalne ciśnienie na listwie CR w trakcie rozruchu to 180 bar, w trakcie kręcenia rozrusznikiem, sterownik nie bierze wartości z czujnika ciśnienia (z powodu fluktuacji zasilania i wielu stanów nieustalonych) tylko podstawia zaprogramowaną wartość wyliczoną na podstawie obrotów silnika i czujnika temp., dawka rozruchowa nie jest nawet zbliżona parametrami do dawki tuż po odpaleniu, w którym to momencie dopiero brana jest pod uwagę wartość czujnika ciśnienia na listwie CR.

Można sprawdzić minimalne obroty silnika w trakcie kręcenia (rozrusznik?...panewki, zasilanie...)
Czujnik temp. na próbę odpiąć i zobaczyć czy na zimnym odpali.
No i na koniec przydało by się podmienić zawór wysokiego ciśnienia.

Tak czy inaczej ciśnienie startowe jest zbyt małe.

Pozdrawiam

CAT C 6.6 diagnostyka COMMON RAIL

15 Cze 2012 20:28

Dzięki
obroty silnika w trakcie odpalania 300 rpm
zawór przelewowy jest suchy (zdjąłem przewód i kręciłem rozrusznikiem kilkadziesiąt sekund), żeby nie było to chciałem zamówić (koszt około 300 pln) ale jest niedostępny w sprzedaży, występuje w katalogu ale po zamówieniu przychodzi zwrotna informacja że PART NOT AVAILABLE, czy jakoś tak...
poza tym CAT twierdzi że te zawory SIĘ NIE PSUJĄ dlatego są niedostępne, można zamówić wraz z całą listwą ale cena tej pustej rury rozpierdziela mózg...
pompa wysokiego ciśnienia rozstrzelała mi zegar pomiarowy (ponad 600 bar) więc chyba żyje...
zastanawiam się jak ją skryzować by zasymulować prawidłowy przelew na wtryskach...
z tego co ja wiem to komputer nie da impulsu na wtryski jeśli w trakcie rozruchu ciśnienie nie osiągnie zadanej wartości
co by mi się w sumie zgadzało, druga sprawa jest taka że sprężyna wtryskiwacza nie otworzy zaworu poniżej tej wartości
mimo tego że została przeprowadzona diagnostyka wewnętrzna wtryskiwaczy (przelew na poziomie 21-22 mm3)
wykonałem najprostszy test CUT-OUT znany z czasów gdy wszystko było prostsze a komputer służył tylko do gry w WARCRAFTA czyli zaślepiałem po kolei przewody wtryskiwaczy, przy 3 pierwszych nie widać było zmian: skok na 120 po czym spadek do 60-70
po zaślepieniu 4tego ciśnienie skoczyło na 170 i spadło do 120 a silnik lekko "ożył" czyli tak jakby chciał zapalić
5ty bez zmian
na 6tym to samo co na 4tym
więc zaślepiłem 4 oraz 6 i wtedy ciśnienie skoczyło ponad 200 i silnik odpalił... na 4 cylindrach ruszył!

mam już 99% pewności że to wtryskiwacze zwłaszcza 4ty i 6ty, niestety jest ich ze 20 rodzajów do tej maszyny a finalnie po odszukaniu arrangmentu silnika i układu paliwowego pozostały mi do wyboru 2
po konsultacji ze znajomymi dostawcami i serwisem okazało się że nie ma bezpieczniejszego sposobu niż wyjąc stary i na podstawie jego numerów zamówić nowe.... DRAMAT!...
robię to pierwszy raz w silniku CR CATa (PERKINSA) i muszę to rozgryźć...

btw, ma ktoś generator haseł fabrycznych? :mrgreen: odwdzięczę się...

CAT C 6.6 diagnostyka COMMON RAIL

09 Lip 2012 20:20

Raczej jest jeden rodzaj do twojego silnika,a cała reszta się krosuje w SISie.

CAT C 6.6 diagnostyka COMMON RAIL

09 Lip 2012 21:19

według mojego SISa są 2 - 321-0990 lub 320-0690
poza tym panowie z BM stwierdzili że powinny być całkiem inne niż wychodzą z krosów bo ten silnik ma kilkanaście obowiązkowych modyfikacji układu paliwowego... :wall:

CAT C 6.6 diagnostyka COMMON RAIL

22 Wrz 2012 16:46

Wrzuć to na SIS sieciowy i zobaczysz że jest kros.

CAT C 6.6 diagnostyka COMMON RAIL

23 Wrz 2012 22:58

no kros jest tylko że podobno nieprawidłowy, nawet serwis Perkinsa coś burczał o komplikacjach z doborem wtrysków, oczywiście oni nie mają problemów bo mają wsparcie producenta więc tak jakby załatwili sobie monopol...
ciekawe skąd mam mieć hasło do sieciowego skoro mają go tylko pracownicy BM?

CAT C 6.6 diagnostyka COMMON RAIL

29 Wrz 2012 20:49

Poprosić trzeba zaprzyjaźnionego pracownika B-M.

CAT C 6.6 diagnostyka COMMON RAIL

30 Wrz 2012 21:19

nie mam takich, nikt mnie tam nie lubi :mrgreen: za często udowadniam że można zrobić lepiej, taniej i szybciej...

CAT C 6.6 diagnostyka COMMON RAIL

10 Paź 2012 19:56

i jak silnik ozyl?
mamy 2 takie zlomy u siebie, kultura pracy zblizona do turbiny ale co chwile problemy z wtryskami. Pierwszy zestaw wytrzymal ok 3000 mth drugi padla w zeszlym tygodniu po ok. 1200mth
typowy objaw silnik zimny z laski na ucieche odpali, pracuje bezproblemowo. wystarczy ze nagrzeje sie do ok. 40°C i kaplica mozna krecic rozrusznikiem do upadlego.
przeprowadzasz test przelewowy, podlaczasz albo specjalna zaslepke na pompie wysokocisnieniowej albo podpinasz sie pod przelew na glowicy.
CAT podaje ze podczas krecenia rozrusznikiem (wlaczony zaplon, odpiete przewody elektryczne na wtryskiwaczach) 25sekund i nie wiecej jak (nie jestem pewien :) ) 50ml paliwa, na odpalonym silniku test 3 min i nie wiecej jak 0.72 L paliwa z przelewu.
jak wczesniej podano min. cisnienie wtrysku podczas rozruchu to 180 bar, zazwyczaj jednak po dlugim kreceniu osiagnie max 170bar. a cisnienie spada natychmiast po puszczeniu rozruchu.
Na sprawnych wtryskach cisnienie na listwie po wylaczeniu silnika spada bardzo powoli, trwa to nawet kilka minut.

CAT zaleca stosowanie filtrow paliwa CAT lub Perkins :mrgreen: , montaż dodatkowego filtra paliwa glownego (nie separatora wody) w szeregu z glownym filtrem.
Ogolnie uklad wtryskowy jest bardzo czuly na zanieczyszczenia, ja zastosowalem oprocz dodatkowego filtra glownego, obieg zamkniety z dodatkowym filtrem (wykorzystalem filtr z odpowietrznikiem automatycznym do piecow olejowych CO :mrgreen: uklad sprawdzony na innych silnikach) +chlodnica paliwa z VW touareg 2,5 tdi :lol: uklad jest w fazie testow zobaczymy co silnik powie za rok po kolejnym tysiacu godzin.
Ciekawe jest dlaczego pierwszy zestaw wtryskow wytrzymal ponad 3tys godzin drugi padl po nieco ponad 1000mth. Filtry od zawsze stosuje tego samego producenta. Paliwo w zasadzie tylko z shell.

CAT C 6.6 diagnostyka COMMON RAIL

10 Paź 2012 20:14

mory1971 napisał(a):silnik zimny z laski na ucieche odpali ,pracuje bezproblemowo.wystarczy ze nagrzeje sie do ok. 40°C i kaplica mozna krecic rozrusznikiem do upadlego.

dawki startowe w mapie trzeba poprawić :mrgreen:

CAT C 6.6 diagnostyka COMMON RAIL

10 Paź 2012 20:24

musialbys ingerowa w oprogramowanie sterownika i obnizyc min. cisnienie.pomoge jeszcze na pare godzin i tyle.

CAT C 6.6 diagnostyka COMMON RAIL

10 Paź 2012 22:08

nie zaingerujesz w mapę wtrysków, trzeba by napisać nowy soft
co ci dadzą dawki startowe jak z wtrysku leje jak z kaczej dupy i rozpylania nie ma żadnego

filtry zalecane mają dokładność 2 mikronów, jeśli są dobre to filtrują jeśli nie... hmmm
z paliwem tak samo, nie szkodzi że tankujecie na sprawdzonych stacjach, skład chemiczny waha się od oleju rzepakowego po kwas siarkowy i alkohol a to nie są najbardziej szkodliwe komponenty...
wtryski wyglądają jak po piaskowaniu w środowisku wodnym: rdza, kawitacja, ubytki i rysy oraz kupa jakichś dziwnych śmieci... wszędzie

doskonałym testem ciśnienia jest samostart... nie trzeba komputera, jeśli ciśnienie jest za słabe na rozruszniku a silnik ożywa po zadaniu dopalacza to już wszystko wiadomo

po wymianie wtryskiwaczy w BM maszyna pracuje prawidłowo...

CAT C 6.6 diagnostyka COMMON RAIL

11 Paź 2012 13:33

czyli silnik funguje.jednakze dolozenie dodatkowego filtra powinno przedluzyc zywotnmosc wtryskiwaczy.
nawiasem mowiac wymiana wtryskiwaczy poprzednich spowodowala zmniejszenie zuzycia paliwa podawanego przez komputer,przed wymiana chwilowe zuzycie 35-35,3 l/h po wymianie pod tym samym obciazeniem 33,5-34 L/h wiec juz sama wymiana przynosi oszeczednosc i zwraca sie po jakims czasie w paliwie.

CAT C 6.6 diagnostyka COMMON RAIL

13 Paź 2012 16:09

Mechanior ile godzin mial zrobione tamten silnik ?
U mnie w obu silnikach pierwsze wtryski wytrzymaly po 3000 godzin.filtry byly standardowe,odpowiedniki CAT 308-7298 i 299-8229

CAT C 6.6 diagnostyka COMMON RAIL

14 Paź 2012 13:14

1700 mth
i to nie jest niespotykane że tylko tyle, często zdarza się ze padają po jakichś 1500 mth
słyszałem że CAT przewiduje maksymalny przebieg do 5000 mth

CAT C 6.6 diagnostyka COMMON RAIL

14 Paź 2012 20:40

poprostu perkins wypuscil kupe na rynek .zobaczymy jak dlugo pochodza u mnie te wtryski po przerobkach ,modyfikacjach z filtrami.
mamy deutz-e z CR smigaja juz ok 4000mth i nic w systemie jest tylko jeden filtr paliwa i separator wody z sitkiem.

CAT C 6.6 diagnostyka COMMON RAIL

14 Paź 2012 23:05

poczekaj jak ci DEUTZ padnie, komplet wtrysków to prawie 20 patoli a pompy są po 6 (6 cylindrowy wymaga dwu)
należy pilnować pompki zasilającej bo jest metalowa zębata i po pewnym czasie produkuje mnóstwo opiłków mordujących układ paliwowy
najlepiej przejść od razu na jakąś elektryczną
DEUTZ ma oryginalnie 2 bardzo wydajne filtry, może niezbyt dokładne ale o dużym przepływie więc trudno je przebić

CAT C 6.6 diagnostyka COMMON RAIL

15 Paź 2012 12:35

mamy lacznie 6 takich silnikow deutz, najmlodsze maja ok 1500mth najstarszy ma juz ponad 5000 jak na razie chodza bez problemowow.
co do filtrow nie ma zasady w jednym sa 2 w innym jeden duzy w jeszcze innym jeden mniejszy, jak im sie uwidzialo tak zamontowali.

CAT C 6.6 diagnostyka COMMON RAIL

15 Paź 2012 21:15

jak to zwykle bywa nie ma reguły, znam silnik D7E i D6D, obydwa montowane w maszynach Volvo
pierwszy jest na CR a drugi na elektronicznych jednosekcyjnych pompach wtryskowych
D6D ma już prawie 10.000 mth bezinwestycyjnie
jeden z D7E ma już wymienione wszystko po około 4000 mth
drugi nie ma problemów z wtryskiem za to sypią się tuleje cylindrowe a właściwie mordują uszczelkę pod głowicą, dla zainteresowanych mój temat jest w dziale VOLVO

viewtopic.php?f=71&t=17879
viewtopic.php?f=71&t=19196
Wyślij odpowiedź