ketral
BSL TURBO
sunward
apteka

DIAGNOSTYKA COMMON RAIL

Moderator: mechanior

DIAGNOSTYKA COMMON RAIL

Postprzez mechanior » 11 Cze 2012 21:43

jakie znacie sposoby na diagnostykę takich układów, oprócz oczywiście komputera diagnostycznego
interpretacje komunikatów i objawów, autodiagnostyka, typowe usterki, sposoby eliminacji uszkodzonych elementów
MECHANIOR - 607848317
CATERPILLAR
SKLEP - 607848217


Image

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 17055
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 19:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 676

Maszyna: Caterpillar

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT


DIAGNOSTYKA COMMON RAIL

Postprzez pavulon81 » 06 Lip 2012 19:32

W niektórych pompach cp1 w których są zamontowane 2 czujniki ciśnienia i elektrozawór dawki jesli elektrozawór się zatnie wiadomo od czego maszyna nie chce odpalić, wystarczy odpiąć wtyczkę od cewki i maszyna powinna odpalić.:) Diagnoza h... paliwo uszkodzona cewka czesto nie wymienna jako czesc.

Zbyt bogate paliwo w wodę potrafi zablokować zawór powrotowy paliwa w pozycji otwartej. Obiawy maszyna nie odpala całe paliwo wali na zbiornik. Jak sprawdzić? zablokowac powrót paliwa przy zbiorniku. Diagnoza do wymiany lub czyszczenia zawór powrotu a w przyszłosci pompa do wywalenia :) narazie tyle :)
Ostatnio edytowany przez rudesmen, 07 Lip 2012 15:48, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Jeżeli po wysłaniu postu masz coś jeszcze do dodania to używaj opcji edytuj (prawy górny róg postu)

pavulon81
Fizol

  • Posty: 44
  • Rejestracja: 06 Lip 2012 18:12
  • Miejscowość: Kostrzyn
  • Pochwały: 5

Maszyna: JCB


DIAGNOSTYKA COMMON RAIL

Postprzez EMBIC » 08 Lip 2012 13:21

kolego chyba dosc ogole pytanie. czy masz na mysli konkretnie jakas maszyne i usterke? ja naprawiam glownie komatsu i tu mozna duzo rzeczy zbadac w samej dignostuce maszyny -tu nie jest wymagany komputer diagnostyczny

Awatar użytkownika
EMBIC
Fizol

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 02 Wrz 2009 17:39
  • Miejscowość: poznań

DIAGNOSTYKA COMMON RAIL

Postprzez pavulon81 » 08 Lip 2012 15:01

chyba pyta ogólnie. :) w sumie wszystkie układy działają na tych samych zasadach zmieniają się wtryskiwacze i pompy :)

pavulon81
Fizol

  • Posty: 44
  • Rejestracja: 06 Lip 2012 18:12
  • Miejscowość: Kostrzyn
  • Pochwały: 5

Maszyna: JCB


DIAGNOSTYKA COMMON RAIL

Postprzez EMBIC » 08 Lip 2012 22:05

no w sumie moze i racja.roznia sie zazwyczaj szczegoly i kody bledow. ja akurat zajmuje sie elektronika wiec w mechanice to raczej zbyt duzo nie powiem.
Na podstawie komatsu moge powiedziec tyle ze wszystkie awarie ukl. commonrail ktore wystapia zaczynaja sie od liter CA nastepne cyfry informuja o bledzie czy to wtryskiwacz , czujnik czy tez pompa-tyle komatsu jest latwiejsze w diagnozie od pozostalych.

Awatar użytkownika
EMBIC
Fizol

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 02 Wrz 2009 17:39
  • Miejscowość: poznań

DIAGNOSTYKA COMMON RAIL

Postprzez mechanior » 08 Lip 2012 22:25

wtryski nie mają przepływomierzy
komputer ocenia (wylicza) dawkę paliwa na podstawie długości impulsu otwarcia
więc fizycznie nie jest w stanie sprawdzić czy wtrysk leje czy nie
jedyną diagnostyką jest badanie działania cewki włączającej wtryskiwacza, cewki pompy, obwodu czujników, ciśnienia na listwie CR i ewentualnie w pompie

każdy układ diagnostyczny podaje takie informacje jak wymieniłeś, KOMATSU wcale nie jest wyjątkowe
i posiadanie takiej informacji czasem nie załatwia problemu
MECHANIOR - 607848317
CATERPILLAR
SKLEP - 607848217


Image

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 17055
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 19:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 676

Maszyna: Caterpillar

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT


DIAGNOSTYKA COMMON RAIL

Postprzez EMBIC » 09 Lip 2012 10:33

Teotetycznie to prawda, ale praktycznie to mozna zlokalizowac czy wtryskiwacz leje wylaczajac go w maszynie a taka funkcje posiada komatsu. Poza tym zazwyczaj gdy w komatsu uszkodzony jest wtryskiwacz to mozna zmierzyc ilosc paliwa na zlewce do zbornika (porownujac z danymi z shop manual). kolejna sprawa jest to ze jesli wtrysk jest uszkodzony mechanicznie przy pelnym max. obciazeniu maszyny zaczyna ona slabnac i zaczynaja pojawiac sie bledy elektryczne, tak wiec mozna zdiagnozować pewne uszkodzenia w maszynie. oczywiscie chyba najlepszym sposobem to jest pewnie zaslepienie wtryskiwaczy ale przy niektorych modelach jest to dosc ciezka praca gdyz dojscie jest znacznie utrudnione

Awatar użytkownika
EMBIC
Fizol

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 02 Wrz 2009 17:39
  • Miejscowość: poznań

DIAGNOSTYKA COMMON RAIL

Postprzez mechanior » 09 Lip 2012 12:04

wyłączenie wtryskiwacza nic nie daje bo dalej przez niego przechodzi paliwo więc jak jest uszkodzony na przelewie to dopiero fizyczne odcięcie (zaślepienie przewodu) pozwala odnaleźć winowajcę
miareczkowanie przelewu też tutaj nic nie pomaga bez zaślepienia
CUT OUT TEST (odłączanie wtrysków z komputera) jest najlepszy do diagnozowania problemów związanych ze sprężaniem czy zaworami no i oczywiście zatartych wtrysków...

dlaczego słabnący silnik ma generować błędy elektryczne?
MECHANIOR - 607848317
CATERPILLAR
SKLEP - 607848217


Image

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 17055
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 19:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 676

Maszyna: Caterpillar

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT


DIAGNOSTYKA COMMON RAIL

Postprzez EMBIC » 09 Lip 2012 13:35

No masz racje po czesci, wlasnie slabnacy silnik generuje bledy ktore od razu pojawiaja sie na wyswietlaczu, i wystepuja zawsze gdy sterownik zobaczy jakies nieprawidlowosci podczas pracy. Komatsu posiada system ktory ma zaprogramowane parametry przy jakich powinna pracowac maszyna i gdy zacznie np.zwalniac silnik czy to wskutek braku paliwa, zapchanego filtra paliwa czy tez spadku cisnienia na listwie commonrail od rau nastapia bledy. a lejacy wtryskiwacz zazwyczaj(niespotkalem sie inaczej w komatsu) powoduje przy pelnym obciazeniu maszyny spadek cisnienia na listwie. Z CAT-ami nie mialem tak duzo do czynienia wiec moze byc inaczej-nie bede se spieral.

Awatar użytkownika
EMBIC
Fizol

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 02 Wrz 2009 17:39
  • Miejscowość: poznań

Re: DIAGNOSTYKA COMMON RAIL

Postprzez Jarewa » 09 Lip 2012 20:57

Sprawdzić przelewy.

W przelewach zawsze się jakaś ropa pokazuje, bo taka jest zasada działania wtryskiwacza common rail - to są wtryskiwacze napędzane hydraulicznie wiec muszą zużywać część ropy do podniesienia iglicy, (elektryczność tylko steruje otwarciem zaworka) - i ta ropa wypływa przez przelew. Jeśli na przelewach nic nie ma to znaczy, że wtryskiwacz nie pracuje.


Sprawdzenie przelewów:

Załóż rurki na przelewy i skieruj je do jakichś zbiorniczków (jest do tego nawet specjalny przyrząd). Odpal silnik, daj mu pochodzić minutę i zmierz ile wypływa z każdego wtryskiwacza. Metoda kontroli podczas rozruchu też jest dobra jak silnik nie odpala. Lejący wtryskiwacz/cze łatwo poznasz bo będzie z niego wypływało sporo więcej jak z innych.
ZOBACZ temat na KOPACZKA.PL : POTRZEBNA POMOC

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2359
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 21:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 36

DIAGNOSTYKA COMMON RAIL

Postprzez mechanior » 09 Lip 2012 21:22

Jarewa wszystko w porządku tylko na wtryskiwaczach CR zazwyczaj brak przelewów bo magistrala jest wyrzeźbiona w głowicy i jest tylko jeden przewód odprowadzający z głowicy
tak jest w CAT, DEUTZ, VOLVO i wielu innych, da się zrobić test przelewów ale troszkę inaczej (trudniej)
to co piszesz ma miejsce w osobówkach...
MECHANIOR - 607848317
CATERPILLAR
SKLEP - 607848217


Image

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 17055
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 19:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 676

Maszyna: Caterpillar

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT


DIAGNOSTYKA COMMON RAIL

Postprzez dawidg2 » 09 Lip 2012 21:31

W moim silniku w JCB idzie rurka z listwy do wtrysku. ostatnio też mi wywaliła błąd "niskie ciśnienie na szynie nr 1: dozowanie wtryskiwacza" czy jakoś podobnie. Zobaczę jutro co to jak serwisant laptop podłączy.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 4104
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 19:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 78

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


DIAGNOSTYKA COMMON RAIL

Postprzez mechanior » 09 Lip 2012 21:43

z listwy do wtrysku to zasilanie, czy z wtrysku wychodzi jeszcze coś oprócz przewodów elektrycznych?
MECHANIOR - 607848317
CATERPILLAR
SKLEP - 607848217


Image

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 17055
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 19:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 676

Maszyna: Caterpillar

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT


DIAGNOSTYKA COMMON RAIL

Postprzez dawidg2 » 09 Lip 2012 21:56

Wtrysk jest schowany pod pokrywą. wchodzą tylko rurki w pokrywe.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 4104
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 19:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 78

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


DIAGNOSTYKA COMMON RAIL

Postprzez Kamal » 30 Mar 2013 14:29

W deutzu masz z boku korek na szynie do podłączenia manometru. W tych silnika można też przeprowadzić pełna diagnozę błędów za pomocą kodów błyskowych. Wystarczy podpiąć do ECU kabelek guziczek i żarówkę.
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


DIAGNOSTYKA COMMON RAIL

Postprzez mechanior » 30 Mar 2013 16:03

to jeszcze trzeba mieć schemat jak i gdzie podłączyć...
MECHANIOR - 607848317
CATERPILLAR
SKLEP - 607848217


Image

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 17055
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 19:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 676

Maszyna: Caterpillar

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT


DIAGNOSTYKA COMMON RAIL

Postprzez Kamal » 30 Mar 2013 17:13

Mówisz i masz do jakiego systemu potrzebujesz? MVS EMR ile 1,2,3,4. Mogę ci to wysłać na PW jak jesteś zainteresowany.

Autor postu otrzymał pochwałę
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


DIAGNOSTYKA COMMON RAIL

Postprzez mechanior » 30 Mar 2013 18:18

na razie nie ale dzięki :mrgreen: , jak będę potrzebował to skorzystam
a tak z ciekawości jakie to są silniki? bo miałem problem z Volvo z silnikami D7E i D6D czyli bodajże 2012
za chęć pomocy klikam punkcik pochwały, należy się za taka postawę
MECHANIOR - 607848317
CATERPILLAR
SKLEP - 607848217


Image

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 17055
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 19:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 676

Maszyna: Caterpillar

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT


DIAGNOSTYKA COMMON RAIL

Postprzez Kamal » 30 Mar 2013 19:36

Zależy, co masz na myśli. Do legendy starych wiatrowych, czyli 912/913 troskę im brakuje. Chociaż producent podaje te same przebiegi remontowe. Czyli 10000h dla 912 i 1012 oraz 13000h dla 913 i 1013. Obecnie te silniki są zmodernizowane i nazywają się 2012 i 2013. Ogólnie dobre silniki, ale niestety wymagają większej kultury obsługi i odpowiedniej jakości paliwa. Co prawda pójdą, na czym kolwiek, ale niezbyt długo, a naprawa układu paliwowego kosztowna. Powiem tylko, że nie pobity od 16 lat rekord Polski życia pompek wtryskowych wynosi 1,5h. :mrgreen: Niestety wraz z modernizacjami tych silników pojawiają się tak zwane choroby wieku dziecięcego i to czasami tak głupie i banalne, że szok. Niestety presja klijętów ich wymagania oraz naciski państwa na ekologię robią swoje. Na przykład pierwsze serie 2013 miały notoryczne problemu z wyciekami oleju przedniego dekla. Dopiero modernizacja uszczelek rozwiązała ten problem. I każda modernizacja zawsze wnosiła jakieś usterki. Czy też taki wynalazek jak 1012 ze zintegrowanym układem chłodzenia piękna sprawa tylko czasem w niektórych egzemplarzach odpowietrzenie układu chłodzenia zajmowało, 3h. Producent umieścił nawet specjalną naklejkę z procedurą opróżniani i napełniania układu chłodzenia. Procedura trudna, bo w tym silniku celem zmniejszenia gabarytów gorącą wodę z silnika skierowano na dół chłodnicy. Schłodzona jest odbierana u góry. Najlepsze jest w tym to, że lubią tam pękać chłodnice i jak ktoś nie wie to buli 6500zł za nówkę. Tymczasem Deutz wymienia je w ramach akcji serwisowej uznając to za wadę produktu tylko trzeba napisać odpowiednie pismo. A nikt ci o tym nie powie. I tak można długo pisać. Na sporo podzespołów Deutz uruchomił program wymiany zdawałeś starą dostawałeś po regeneracji z ceną niższą o 30-50% Czasem zamiast regenerowanych dostawałem nóweczki tylko z numerem części regenerowanej. W małych ładowarkach Volvo też stosuje się silniczki Deutza seri 1011 i pochodne chłodzone olejem i posiadające pasek rozrządu. Najlepsze jest to, że nie ma tam znaków na koła jak ktoś robi remont i poznaczy sobie koła to ręce mu opadają po zdjęciu tych, kół bo są przykręcone tylko na docisk bez żadnego klina czy kołka ustalającego. :lol: :lol: :lol:
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


DIAGNOSTYKA COMMON RAIL

Postprzez mechanior » 30 Mar 2013 20:11

walcowałem temat wtryskiwaczy i pompek Common Rail
a także "pływających" tulei cylindrowych... DRAMAT!
najgorsze w tym wszystkim jest to że serwis Volvo diagnozował układ paliwowy około miesiąca...
MECHANIOR - 607848317
CATERPILLAR
SKLEP - 607848217


Image

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 17055
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 19:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 676

Maszyna: Caterpillar

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT


Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

eRobocze

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej