Przełącz do głównego szablonu
Wyślij odpowiedź

DIAGNOSTYKA COMMON RAIL

30 Mar 2013 22:03

Nie ukrywam, że przygotowanie merytoryczne serwisu Volvo do tych silników jest kiepskie. Dlatego zawsze jestem za ty żeby wzywać serwis Deutza. Będzie taniej, dokładniej, lepiej i szybciej. Przykład pasek rozrządu do 1011 w deutzu kosztuje 75 euro, czyli na nasze 340 zł netto w szarym kartonowym opakowani z recyklingu. W volvo to samo tylko w piękniejszym niebieskim kredowym opakowaniu 580zł netto. Pływające tuleje rzadki przypadek, ale daje się zrobić w warunkach polowych. Takim przyrządem Deutza z nożykiem, o którym Volvo nie słyszało. :lol:
Image
Pozostaje jeszcze problem wtyczki Deutz ta okrągła na górze Volvo ta kwadratowa na dole. Ale problem do szybkiego opanowania. Albo bierzesz całą wiąchę z gniazdem albo dorabiasz na miejscu kabelki i finto.
Image
Jak widzisz Deutz o wtyczkach Volvo wie wszystko a odwrotnie ni hu hu.
Zresztą Deutz robi tylko silniki i na tym się skupia, więc nauka ludzi w miarę szybka. Kurs w Koloni, po którym dostajesz prawo dożywotniego serwisowania i naprawy silnika danego typu trwa 5 dni. W Polsce robisz to w 3 dni i masz certyfikat. Co innego jak robisz papiery nauczycielskie, czyli że możesz uczyć innych i wystawiać certyfikaty. Taki kurs trwa dwa tygodnie a certyfikat jest ważny tylko dwa lata i musisz odnawiać jak chcesz uczyć dalej. Tymczasem w Volvo maja cały przekrój maszyn i dużo materiału do opanowania, więc to po trochu wynika z tego.
Image
Tu na przykład część silnikowni w centrum szkoleniowo treningowym Deutza w Koloni. Silniki trochę stare, ale i zdjęcie ma 18lat. Kurcze jaki ja wtedy byłem piekny i mlody. 30 parę latek to jednak fajny wiek. Chociaż oglądanie bajek na legalu bo z wnuczkami też niczego sobie. :lol: :mrgreen:

DIAGNOSTYKA COMMON RAIL

31 Mar 2013 10:37

no jak zobaczyłem ten nożyk to mnie rozwaliło...
w życiu bym nie wpadł na tak proste rozwiązanie, jednak Niemcy mają makówki nie od parady
w jakimś serwisie Deutz powiedzieli że da się to naprawić ale silnik z maszyny i na warsztat
zresztą opisałem to w odpowiednim temacie, dość powiedzieć że VOLVO wzięło za wymianę silnika (D7E (2012) w maszynie EC 290) prawie 130.000 pln !!
a wystarczyło wziąć "nożyk" :wall: :crazy: :roll: .... przecież takie narzędzie kosztuje nie więcej niż 200€ ....

a masz może jeszcze oznakowanie pinów tych wtyczek? bo mam interface CATa który obsługuje kupę protokołów i chciałbym sobie dorobić kable do VOLVO...

DIAGNOSTYKA COMMON RAIL

31 Mar 2013 12:15

Pewnie, że mam, "ale panie Ferdku to nie są tanie rzeczy będziesz pan musiał odpalić ze 3,5 jak nic”.
:mrgreen:
Sam jestem ciekaw czy ci wyjdzie, bo innymi fejsami ( samochodowymi nic mi nie wyszło Nie próbowałem tylko głowicy VAS i teraz Autocomem), mimo że sterownik obsługuje protokoły ISO 9141, SEA J1708, SEA J1587 i SEA J1939 to oryginalny program sprawdza uprawnienia interfejsu i na tej podstawie pozwala ci zrobić to a tamto już nie. Bo sam program jest za darmo do 2010r nowszy wymaga już licencji, ale na 5 poziomie robisz z silnikiem, co chcesz. Zwiększenie mocy to 3 kliknięca myszą i przesunięcie krzywej mocy silnika wyżej. To samo z momentem. Nie musisz już jak w starym wpisywać masy parametrów lub po prostu wgrywać innego softu do sterownika. Wszystko masz na bieżąco.
Opis gniazda okrągłego DEUTZ
A – 15
B – 31
G – CAN LOW
H – CAN HIGH
K – ISO K
L – ISO L
Rozpiskę Volva też gdzieś miałem, ale co nie mogę znaleźć.
Image
Ale mogę wstawić cały master plan to sobie poradzisz.

DIAGNOSTYKA COMMON RAIL

08 Gru 2014 23:37

Trafiłem na ciekawe podejście do problemu diagnozy CR:
http://acust.ippt.gov.pl/show/monografia.pdf

DIAGNOSTYKA COMMON RAIL

21 Sty 2015 23:18

Do poczytania.
http://maritim.as/polski/diesel_bakteria/
http://www.purefuel.pl/zrozumienie_prob ... wa_72.html

DIAGNOSTYKA COMMON RAIL

12 Cze 2016 13:18

Czy test przelewu z wtrysków w momencie kiedy silnik nie daje się uruchomić i tylko kręcimy rozrusznikiem albo chodzi na plaku jest tak samo miarodajny jak podczas pracy silnika?

DIAGNOSTYKA COMMON RAIL

12 Cze 2016 14:23

Przy podglądzie ciśnienia na rampie masz jakąś informację. Ale super miarodajne to nie jest.

DIAGNOSTYKA COMMON RAIL

12 Cze 2016 14:29

Ciśnienie na szynie +- 400bar w trakcie rozruchu, na przelewach 2 wtryski mają 2x więcej paliwa niż pozostała dwójka.

DIAGNOSTYKA COMMON RAIL

12 Cze 2016 15:34

jaki silnik

DIAGNOSTYKA COMMON RAIL

12 Cze 2016 15:53

JCB 444, 2007 rok, 97kW. Kod silnika to 'SE'.

DIAGNOSTYKA COMMON RAIL

12 Cze 2016 16:51

Mierzysz ilość a nie stosunek do innych. Skoro rośnie do 400 a silnik dobrze odpala to nie jest źle.

DIAGNOSTYKA COMMON RAIL

12 Cze 2016 23:18

Chyba jednak nie odpala skoro na plaku jadą...

DIAGNOSTYKA COMMON RAIL

13 Cze 2016 22:34

Na początku było tak, że silnik raz odpalał raz nie. Z czasem się to pogarszało aż silnik przestał całkiem zapalać, od początku objawów do dziś minęły 4 dni.
Posprawdzaliśmy ciśnienia, czujniki, błędy - wszystko było w porządku. Po sprawdzeniu wszystkiego jeszcze raz, wtryski poszły do sprawdzenia, gościu który mi to rozbierał mówił, że poszczególne elementy musiał wręcz wybijać, tak zawalone opiłkami.
Aktualnie jestem na etapie wyciągania silnika, inaczej nie da się wyciągnąć pompy wysokiego ciśnienia.
Brawo JCB.

DIAGNOSTYKA COMMON RAIL

19 Cze 2016 21:50

Wyciągnąć pompę się da tylko trzeba mieć specjalne klucze a wiem to bo wymieniali mi uszczelniacze na walku od pompy i silnika nie wyciagali.... Brawo Ty... Brawo Ja

Re: DIAGNOSTYKA COMMON RAIL

19 Cze 2016 23:18

Klucze mam. Silnik siedzi w ładowarce teleskopowej, gdzie 2 cm za silnikiem jest rama maszyny i nie ma fizycznie możliwości włożyć tam czegokolwiek. Mój błąd, że nie napisałem co to za rodzaj maszyny bo faktycznie, w koparko ładowarce daje radę to zrobić bez wyciągania silnika.
Wyślij odpowiedź