schemat przedstawia zamek hydrauliczny który w publikacjach jest nazywany zaworem hamującym
ponieważ hamuje odpływ oleju z siłownika o ile nie podano ciśnienia po przeciwnej stronie funkcji
Yogii napisał(a):fizycznie ciężar będzi wywierał siłe na tłoczysko więc w siłowniku będzie olej pod ciśnieniem, które otworzy zawór
przez który wycieknie olej.
wydaje mi się że ciśnienie musi być podane na porty V, czyli z zewnątrz
ewentualnie ciśnienie na portach C musi przekroczyć siłę napięcia sprężyn regulujących co daje nam dodatkowo funkcję zaworu bezpieczeństwa/szokowego/liniowego
jak go zwał tak go zwał, działa w taki sposób że nie ruszysz siłownikiem dopóki nie podasz ciśnienia
dla mnie jako praktyka - to zamek hydrauliczny, prostszy, jeden z kilku rodzajów, są jeszcze sterowane ciśnieniem zewnętrznym (niskim - sterowania) a nawet elektromagnetycznie (zawór elektromagnetyczny zamyka odpływ oleju), gdzieś w internecie znalazłem nawet taki sterowany pneumatyką...
to jest zamek dwustronny, zamyka obydwa kierunki ruchu, w maszynach budowlanych częściej są stosowane takie które zamykają tylko jeden kierunek funkcji, ten bardziej narażony na obciążenie (np podnoszenie ramienia)
taki zamek jak na schemacie jest używany w podporach koparko-ładowarek jako że jest to urządzenie bezpieczeństwa i na wypadek pęknięcia przewodu podpora MUSI utrzymać pozycję
dlatego PIP nie czepia się jak się wchodzi pod koparkę na podporach... a przynajmniej nie ma podstaw,
kiedyś na budowie tłumaczyłem inspektorowi działanie podpór bo mnie chciał ukarać mandatem za robienie przeglądu na podporach...
następnym razem załóż temat w STREFIE SPECJALISTY...