Mechanizmy skrętu, mechanizmy zwrotnicze
Wysłany: 14 Paź 2012 17:31
Niedawno mialem okazje zaglebic sie w dzialania tzw. PMZ lub PMS (planetarne mechanizmy skretu) stosowane w ciagnikach gasienicowych. Dzialanie prostego planetarnego mechanizmu dokaldnie rozumiem, jak i rozumiem jego budowe. A jak te mechanizmy skretu dzialaja i jak sa zbudowane w nowoczesnych ciezkich spycharkach? Np. w takiej spycharce HSW TD-40, gdzie jest tzw. dwubiegowy mechanizm skretu (sprzeglo malych predkosci, sprzeglo duzych predkosci i sprzeglo hamulcowe)?
Za porady, pomoc dziekuje, bo nie moge w internecie dorwac zadnego rysunku, animacji, jak dokladnie te mechanizmy w nowoczesnych spycharkach dzialaja. Widzialem tylko jedna taka animacje mostu napedowego spycharki CAT6 i widzialem np. dla odmiany przekladnie stozkowa na wiencu zebatym planetarnego mechanizmu skretu:
http://www.youtube.com/watch?v=A5_iNL9q ... sults_main
Za porady, pomoc dziekuje, bo nie moge w internecie dorwac zadnego rysunku, animacji, jak dokladnie te mechanizmy w nowoczesnych spycharkach dzialaja. Widzialem tylko jedna taka animacje mostu napedowego spycharki CAT6 i widzialem np. dla odmiany przekladnie stozkowa na wiencu zebatym planetarnego mechanizmu skretu:
http://www.youtube.com/watch?v=A5_iNL9q ... sults_main