Strona 1 z 2

Co do diagnostyki CAT?

PostWysłany: 08 Sty 2013 00:03
przez Dejvid
mechanior a co mogłbys polecic do diagnostyki cata bo musze cos kupic lecz potrzebuje opinii kogos douczonego...

prosze wybaczyc ze odchodze od tematu

Silnik perkins common rail nie pali z czujnikiem wału

PostWysłany: 08 Sty 2013 01:29
przez mechanior
nie ma wyboru, tylko jedno urządzenie diagnozuje CATa
Caterpillar Communication Adapter wersje II lub III
pierwsza jest na RS232 druga na USB
mogę załatwić legalny oryginał na fakturę, nie żadną chińską podróbkę dostępną na eBayu czy Alle...

zapraszam do lektury strefy specjalisty

co do tematu: wydaje mi się że brak czujnika POŁOŻENIA uniemożliwi odpalenie
zresztą wystarczy wypiąć ten na pompie bo powtórzę po raz kolejny że na wale to nie czujnik położenia tylko LICZNIK OBROTÓW

Silnik perkins common rail nie pali z czujnikiem wału

PostWysłany: 08 Sty 2013 23:50
przez Dejvid
witaj mechanior,jakie sa koszta tego interfejsu?

Silnik perkins common rail nie pali z czujnikiem wału

PostWysłany: 09 Sty 2013 00:13
przez ksieciunio
cca wersja 2 chyba juz nie jest dostepna nowa kosztowala ok 5000pln
cca wersja 3 ok 7000pln
chinska podroba dziala jak oryginal koszt wersja 2 ok 400 dolarow ,wersja 3 ok 800 dolarow.

Silnik perkins common rail nie pali z czujnikiem wału

PostWysłany: 09 Sty 2013 22:41
przez mechanior
tylko że wysyłasz kasę do Chin, Niemiec albo USA i czekasz z niepewnością czy nie przyślą ci cegły zapakowanej w karton CATa :mrgreen:
poza tym nie masz żadnej gwarancji a zdarzały się usterki, jeden ze znajomych sprowadził 2 sztuki z czego jedna była uszkodzona, w ogóle nie ruszyła, udało się naprawić za kilkaset złotych bo mamy w Polsce genialnych elektroników (zastosowano uszkodzone elementy)

ja sam nie ryzykowałem, kupiłem już kilka sztuk, najpierw jedną 2kę potem 3ki w centrum logistycznym CATa w Belgii za pośrednictwem włoskiej hurtowni, jest drożej ale mam 100% pewność jakości i oryginalności oraz gwarancję producenta...
cóż, wybór należy do kupującego

Silnik perkins common rail nie pali z czujnikiem wału

PostWysłany: 10 Sty 2013 00:02
przez ksieciunio
jak juz pisalem w innym temacie,daja gwarancje ,jezeli cos bedzie nie tak mozna zwrocic albo wymienic.jak dotad mam chinskiego klona clip(renault osobowe) i cata oba dzialaja bez zarzutu .poza tym kupowalem juz pare innych rzeczy chinskiej produkcji i jak dotad mialem tylko raz problem ze stacja dokujaca SATA .napisalem do goscia i dostalem nowa a stara kazal wyrzucic :mrgreen:

Ogladalem porownanie budowy wewnetrznej oryginalnego clipa i klona nie roznia sie praktycznie niczym.
mozna powiedziec ze to kopia 1-1 .
Oczywiscie zawsze istnieje ryzyko ze natniesz sie na nieuczciwego sprzedawce jednak chinczycy sa wyczuleni na tym punkcie i ida na reke w razie problemow.
oczywiscie wybor nalezy do kupujacego,jezeli chce wylozyc kilka tysiecy na urzadzenie ktore bedzie uzywane raz albo dwa razy do roku to prosze bardzo.
u mnie juz inwestycja sie zwrocila po pierwszej awarii koszt postoju maszyny + koszta dojazdu serwisanta z zeppeli-cat wynioslyby duzo wiecej niz koszt klona interfejsu.

kupowalem u tego sprzedawcy nie wiem czy moge wstawic link jezeli nie prosze wymoderowac) http://www.obd4u.co.uk/modules/hzmsearc ... mit=search
najpierw jednak pisalem z nimi na skype i dowaiadywalem sie co i jak .
Problem zaczyna sie gdy na sile kupujemy w polsce i przeplacamy gdyz polski sprzedawca jest tylko posrednikiem i raczej nie daje gwarancji na towar.
dlatego np clip w polsce kosztuje 900-1000 pln podczas gdy mozna go juz znalezc za ok 170 dolarow .

nawiasem mowiac jaka masz licencje do swojego adaptera ?
ja mam licencje sprzedawcy i serwisu :mrgreen: w zestawie jest generator licencji i mozna sobie wybrac dowolna .

Silnik perkins common rail nie pali z czujnikiem wału

PostWysłany: 10 Sty 2013 11:34
przez mechanior
mory1971 napisał(a):ja mam licencje sprzedawcy i serwisu :mrgreen: w zestawie jest generator licencji i mozna sobie wybrac dowolna .

nie muszę chyba przypominać że w Polsce nie ma legalnych licencji poza serwisem...

Silnik perkins common rail nie pali z czujnikiem wału

PostWysłany: 10 Sty 2013 19:51
przez ksieciunio
no przeciez dlatego ten zestaw tyle kosztuje ,sam interfejs i program to koszt kilkudziesieciu dolarow reszta to licencja za ktora placi sie jak za zboze :mrgreen:

Silnik perkins common rail nie pali z czujnikiem wału

PostWysłany: 10 Sty 2013 22:07
przez mechanior
to nie jest tak jak napisałeś bo zestaw zestawem a licencja licencją, licencja nie dotyczy ADAPTERA tylko OPROGRAMOWANIA które kupuje się osobno
w USA kompletne STW kosztuje w okolicach 2000 USD, to jest SIS, ET i dodatki czyli kompletne oprogramowanie potrzebne do obsługi maszyn i silników, identyfikacji i sprzedaży części oraz materiałów
w Europie zakup legalnej wersji jest NIEMOŻLIWY, tak sobie ustalili dealerzy europejscy z CATem USA
cena gołego oryginalnego interfejsu III w tej chwili to 5400-5500 pln netto i nie ma w tej cenie żadnego oprogramowania ani licencji czy też kluczy poza uniwersalnym sterownikiem do obsługi standardu komunikacji RP1210

licencja nie jest potrzebna do adaptera tylko do obsługi SIS oraz do uruchomienia ET
posiadając licencję sprzedawcy nie ma możliwości korzystania z pełnej wersji ET oraz SIS
potrzebny jest kod generowany dla serwisu aby móc w pełni skorzystać z funkcji ET oraz procedur naprawczych i informacji serwisowych
w Europie kod można uzyskać tylko jako dealer autoryzowany marki CAT, w USA i kilku innych krajach jest inaczej...

Silnik perkins common rail nie pali z czujnikiem wału

PostWysłany: 10 Sty 2013 23:14
przez ksieciunio
za pare dni wracaja koledzy do polski ,i przywioza mi ten zestaw to na pw podesle generator licencji :) potrzebny do uruchomienia ET.

Re: Silnik perkins common rail nie pali z czujnikiem wału

PostWysłany: 10 Sty 2013 23:19
przez macius
to z małego czujnika przeszliśmy do poważnego sprzętu diagnostycznego a co powiecie o czymś takim jak TEXA pracował ktoś na tym chodzi mi o ciężarówki rolnicze i budowlane maszyny

Silnik perkins common rail nie pali z czujnikiem wału

PostWysłany: 11 Sty 2013 01:21
przez mechanior
CATa tym nie zdiagnozujesz bo ma swój opatentowany system komunikacji
wiele innych maszyn tak, bo chodzą na uniwersalnych protokołach, tylko że większość pozwoli tylko ODCZYTAĆ BŁĘDY bez możliwości kalibracji, regulacji i programowania komponentów oraz wymiany zawartości pamięci...
do tego w niektórych przypadkach będziesz potrzebował dedykowanego sprzętu a na pewno specjalnego oprogramowania dla danej marki a nawet typu...

Re: Silnik perkins common rail nie pali z czujnikiem wału

PostWysłany: 11 Sty 2013 10:24
przez macius
czyli tak jak w samochodówce uniwersalnym to se można błędy zczytać o ile dobrze odczyta :) zastanawiam sie nad czymś uniwersalnym może ktoś ma jakieś doświadczenie i podpowie.

czyli cata nic nie ruszy z uniwersalnych ? mam dwie maszyny wyposażone w silniki cat to do tego muszę mieć orginał?

Silnik perkins common rail nie pali z czujnikiem wału

PostWysłany: 11 Sty 2013 11:51
przez mechanior
do dopisywania do posta używaj opcji edytuj chyba że specjalnie chcesz mieć 2 posty co 2 minuty ?

potwierdzam, CATa na CDL (Cat Data Link) nie ruszysz niczym innym niż to co napisałem
i nie chodzi tylko o programowanie, po prostu nawet nie odczytasz błędów
pozostaje ci do wyboru CCA II lub CCA III (Cat Communication Adapter)
pozostałe starsze maszyny i silniki korzystają częściowo ze standardów obsługiwanych przez inne interfejsy
(J1939, J1708) również do flashowania pamięci i kalibracji (generalnie zapis danych)
wszystko zależy od rodzaju zastosowanego oprogramowania
jakie masz silniki?
CAT generalnie ma dobrze rozbudowane systemy autodiagnostyczne, podstawowy panel pozwala na odczyt kodów błędów a czasem nawet ich kasowanie, lub kalibracje, wystarczy znać "magiczne zaklęcia" czyli hasła i kombinacje klawiszy

prawdopodobnie po 20 stycznia lub na początku lutego będę miał kilka oryginalnych adapterów do sprzedania, większość już została u mnie zarezerwowana przez klientów ale może coś jeszcze zostanie...

Re: Silnik perkins common rail nie pali z czujnikiem wału

PostWysłany: 11 Sty 2013 14:56
przez macius
dokładnie modeli silnika nieznam zastosowane są w frezarce wirtgen na panelu chyba właśnie można odczytać kody ale jeszcze nie zagłębiałem się

Co do diagnostyki CAT?

PostWysłany: 11 Sty 2013 19:27
przez mechanior
jak odczytasz kody to podaj w temacie, powiem ci co oznaczają, tylko musisz mieć numer seryjny silnika

Co do diagnostyki CAT?

PostWysłany: 11 Sty 2013 23:28
przez Jarewa
Że się wtrącę :mrgreen: Co stosuje Cat lub Perkins jakie ecu jakiej produkcji? szczególności bebechy.

Co do diagnostyki CAT?

PostWysłany: 12 Sty 2013 00:21
przez ksieciunio
pytanie za 100 punktow czy moge i gdzie wstawic kody bledow cat i deutz?

Co do diagnostyki CAT?

PostWysłany: 12 Sty 2013 00:57
przez Dejvid
witam. mory 1971 podał link do strony z kabelkami do cata. moze ktos doradzic co oplacalo by sie tam kupic? jesli ma ktos na sprzedaz kompletny zestaw prosze pisac.

Re: Co do diagnostyki CAT?

PostWysłany: 17 Sty 2013 21:47
przez woj206
Mechanior to po ile u ciebie stoi taki sprzet do diagnostyki cat oczywiscie kompletny?