Strona 1 z 1

MAN rozwiązanie HydroDrive

PostWysłany: 02 Lut 2013 14:47
przez marcos-81
Czy któryś z forumowiczów spotkał się za tym napędem. Ciekawe rozwiązanie .
http://www.youtube.com/watch?v=JzFwFko3KtU

MAN rozwiązanie HydroDrive

PostWysłany: 02 Lut 2013 15:20
przez peckiel
Czytałem o tym w jakimś piśmie branżowym dla transportu. Byli na testach w Czechach i w 100 % pracy w terenie się nie sprawdza. Co innego cykl mieszany miasto i wjazd czasami w na grząską działkę. Jak znajdę ten artykuł to wrzucę link tutaj.
Porównywali tam wywrotki, tradycyjne 8x8 i 8x8 hydrodrive. Całą zaletą tego hydro drive było to, że taka wywrotka jest sporo lżejsza, co przekłada się na większą ładowność. Najlepiej to się sprawdza w koniach pod patelnią, gdzie większość autko jeździ po szosie tylko żwirownia jest trudnym terenem.

MAN rozwiązanie HydroDrive

PostWysłany: 02 Lut 2013 16:10
przez marian94
No tak jak Peckiel mówi że sprawdza się tylko jak na chwilę jest załączony. Słyszałem że jak długo się na tym jeździ to olej się strasznie grzeje bo nie ma chłodnicy niby.

MAN rozwiązanie HydroDrive

PostWysłany: 03 Lut 2013 11:29
przez marcos-81
marian94 napisał(a):olej się strasznie grzeje bo nie ma chłodnicy niby.


Posiada, poczytałem troszkę i powiem że szukając wywrotki na własne potrzeby gdzie przód napęd potrzebny jest niezbyt często, ta opcja HydroDrive jest ciekawa, niższe zużycie paliwa, mniejsza masa własna co za tym idzie zwiększona ładowność.

MAN rozwiązanie HydroDrive

PostWysłany: 03 Lut 2013 11:34
przez peckiel
MAN HydroDrive jest idealnym napędem dla pojazdów okazyjnie eksploatowanych w warunkach terenowych i sytuacjach, w których wymagane są lepsze właściwości trakcyjne osi przedniej. Są więc pojazdami przeznaczonymi głównie do eksploatacji na szosach, z możliwością wjazdu na drogi nieutwardzone.

Znalazłem link do artykułu:
http://posbud.com.pl/start/index.php?op ... &Itemid=34

MAN rozwiązanie HydroDrive

PostWysłany: 11 Lut 2013 23:39
przez mechanior
takie rozwiązanie jest stosowane w kilku przednionapędowych samochodach osobowych m.in. w Hondzie
silnik hydrauliczny tylnego mostu lub 2 bezpośrednio w kołach zasilane są z pompy napędzanej paskiem klinowym z koła pasowego wału silnika lub co ciekawsze z pompy... wspomagania układu kierowniczego

MAN rozwiązanie HydroDrive

PostWysłany: 10 Mar 2013 13:00
przez pprzestrzelski
witam posiadam dwa many z ciagniki z hydrodrive pod patelniami. Naped do tego typu konfiguracji sprawdza sie rewelacyjnie całkiem inna sprawność w terenie. Auta wjezdzają na budowy gdzie tradycyjne 4x2 nie ma szans aczkolwiek nie jest to to samo co klasyczny 4x4. Czasem ten naped nie ma siły krecic mocno obciżonym kołem a napewno nie tak jak zblokowane 4x4 wszystkie razem. Uważam że ten patent sprawdza sie wyłącznie przy sporadzycznym, pomocniczym uzyciu.

marian94 napisał(a):No tak jak Peckiel mówi że sprawdza się tylko jak na chwilę jest załączony. Słyszałem że jak długo się na tym jeździ to olej się strasznie grzeje bo nie ma chłodnicy niby.


Chłodnica jest wiatrak na niej kreci w momecie załaczenia napedu. Nie zadrzyło mi sie zagotować olej.

8X8 z hydro to pomyłka podejrzewam ze tradycyjne 8x6 radził by se lepiej

MAN rozwiązanie HydroDrive

PostWysłany: 10 Mar 2013 14:18
przez peckiel
Dobrze, że ktoś się wypowiedział kto zna te rozwiązanie z użytku. To rozwiewa wszelkie wątpliwości jakie można mieć nie widząc i nie użytkując autko z takim rozwiązaniem.