Powiem ci tak, że ja wożę blok do obróbki i po wszystkim człowiek wstawia to na honownicę robiąc rowki jak również wymiar cylindra. Bo honowanie też zbiera troskę wymiaru z tulei tak od 0,02-0,04, a może jak jest taka potrzeba więcej. Dlatego cylinder obrabia się troskę ciaśniej i dopiero na honownicy robi się prawdziwy wymiar, tak przynajmniej robią prawdziwi fachmani w branży. Więc ja ręcznej nie używam, chociaż jak weźmiesz Workshop Manual do małych Hatz-ów to jest tam pokazana ręczna honownica. Przy ręcznej obróbce musisz się liczyć z tym, że w jednym miejscu przytrzymasz troskę dłużej i tam zmienisz troskę rozmiar cylindra. Ważny jest też posuw, z którego też w pewnym stopniu będzie się brał kont rowków. Więc wybór należy do ciebie. Ale tak jak pisałem hon to bardzo ważna sprawa w silniku. Więc chyba lepszy taki jak żaden.
W silniku 511 wymiar tulei to 100mm, max dopuszczalnego zużycia to 0,15. A Andorie musze poszukać, chociaż na ich stronie internetowej są dane do silników.
Tak wygląda hon do Hatza, poz. 12 podobny do tego z Allegro nie?
Ostatnio edytowany przez
Kamal, 01 Lut 2014 12:27, edytowano w sumie 1 raz