Strona 1 z 1

honownica do cylindrów i honowanie

PostWysłany: 27 Sty 2014 11:41
przez wujek616
Witam wszystkich specjalistów,
ostatnio przeczytałem w jakimś temacie dotyczącym remontu silnika, wypowiedź kolegi specjalisty KAMALW której napisał że przy każdej wymianie pierścieni tłokowych powinno się honować cylindry. jestem w trakcie naprawy dwóch silników :DEUTZ F2L511 I ANDORIA SW400. tuleje w obu silnikach są w bardzo dobrej kondycji (trzymają wymiary) jednak warstwa honowania jest już słabo widoczna. I TU POJAWIA SIĘ MOJE PYTANIE : CZY WARTO KUPIĆ COŚ TAKIEGO - Ręczną honownicę na wiertarkę...http://allegro.pl/honownica-cylindrow-5 ... 17087.html
czy ten przyrząd jest coś wart i czy mogę przy pomocy niego poprawić honowanie na cylindrach?
Wszelkie sugestie i komentarze mile widziane :mrgreen:

Re: honownica do cylindrów i honowanie

PostWysłany: 31 Sty 2014 09:05
przez Kamal
Powiem ci tak, że ja wożę blok do obróbki i po wszystkim człowiek wstawia to na honownicę robiąc rowki jak również wymiar cylindra. Bo honowanie też zbiera troskę wymiaru z tulei tak od 0,02-0,04, a może jak jest taka potrzeba więcej. Dlatego cylinder obrabia się troskę ciaśniej i dopiero na honownicy robi się prawdziwy wymiar, tak przynajmniej robią prawdziwi fachmani w branży. Więc ja ręcznej nie używam, chociaż jak weźmiesz Workshop Manual do małych Hatz-ów to jest tam pokazana ręczna honownica. Przy ręcznej obróbce musisz się liczyć z tym, że w jednym miejscu przytrzymasz troskę dłużej i tam zmienisz troskę rozmiar cylindra. Ważny jest też posuw, z którego też w pewnym stopniu będzie się brał kont rowków. Więc wybór należy do ciebie. Ale tak jak pisałem hon to bardzo ważna sprawa w silniku. Więc chyba lepszy taki jak żaden.
W silniku 511 wymiar tulei to 100mm, max dopuszczalnego zużycia to 0,15. A Andorie musze poszukać, chociaż na ich stronie internetowej są dane do silników.

Image
Tak wygląda hon do Hatza, poz. 12 podobny do tego z Allegro nie?

honownica do cylindrów i honowanie

PostWysłany: 01 Lut 2014 01:19
przez mechanior
dzizas Kamal, jak cię lubię tak cie błagam... POLSKI!!

honownica do cylindrów i honowanie

PostWysłany: 01 Lut 2014 09:08
przez wujek616
dzięki Kamal, za wyjaśnienie. Do czasu twojej odpowiedzi wstrzymywałem się z kupnem tej honownicy. Teraz jestem zdecydowany, bo jak napisałeś lepszy taki hon niż żaden :D.
Honowanie postaram się zrobić w sposób jak najbardziej precyzyjny, planuję założyć przyrząd do dużej wiertarki kolumnowej, żeby wszystko równo wyszło. Z F2l511 nie będzie większego problemu, bo cylindry są wyciągnięte ale z SW400 trochę się pomęczę bo to duży i ciężki blok :woot: ale damy radę :mrgreen:

Re: honownica do cylindrów i honowanie

PostWysłany: 01 Lut 2014 11:31
przez Kamal
mechanior napisał(a):dzizas Kamal, jak cię lubię tak cie błagam... POLSKI!!

Słuszna uwaga poprawiłem. Tylko proszę cię o wytłumaczenie tego „jak cię lubię”
:kiss: Bo już widzę jak niektórzy zboczeńcy (ze mną na czele :mrgreen: ) to interpretują.
:lol:
wujek616, Wujek fajnie jak byś miał kolumnową z posuwem i ustawianymi zderzakami na końcu, wtedy zrobiłbyś to idealnie.

honownica do cylindrów i honowanie

PostWysłany: 04 Lut 2014 11:03
przez mechanior
a nie lepiej-taniej-szybciej dać komuś blok do zrobienia?

Kamal - interpretuj jak chcesz, byle pozytywnie bo taki był zamiar... :faja:

Re: honownica do cylindrów i honowanie

PostWysłany: 04 Lut 2014 22:29
przez czaki
Generalnie to już dawno temu na praktykach kładli nacisk na istotę honowania, także na pewno jest to ważna obróbka w silniku.
Znalazłem pokaz honowania z wykorzystaniem własnie wiertarki stołowej

http://www.youtube.com/watch?v=JP7wc1g31Kw


...a tu fajny filmik z remontu DEUTZ'a

http://www.youtube.com/watch?v=mkRKlEWFsuQ

warsztat pewnie bogato wyposażony w maszyny do obróbki, przyrządy pomiarowe i dokumentacje techniczne

honownica do cylindrów i honowanie

PostWysłany: 04 Lut 2014 22:50
przez mechanior
gratuluję jeśli masz taka wiertarkę stołową, tylko powiedz mi jak wg ciebie wygląda honownica? :mrgreen:

honownica do cylindrów i honowanie

PostWysłany: 04 Lut 2014 22:58
przez dawidg2
czaki napisał(a):warsztat pewnie bogato wyposazony w maszyny do obrobki, przyrzady pomiarowe i dokumentacje techniczne

tak, a nie mają stojaka do bloku żeby go sobie okręcać, tylko na palecie składają.

Re: honownica do cylindrów i honowanie

PostWysłany: 05 Lut 2014 08:54
przez Kamal
Co z tego, że na palecie? Znam tych ludzi osobiście to naprawdę fachowcy wysokiej klasy. Założyciele tej firmy przez długi czas pracowali u głównego przedstawiciela Deutz na Polskę, czyli BTH Fast. Jeden z nich miał nawet uprawnienia instruktorskie i uczył mnie tak z 17 lat temu składania silnika 1012/13. Jakieś 12 lat temu odeszli i otworzyli własną firmę AGE POWER. Trochę się z nimi pochlałem 5-6 lat temu jak mnie wyholowali na jednej transakcji. Co mnie kosztowało łącznie prawie 50tyś A oprzyrządowania do obróbki żadnego nie mają. Wożą to do innej firmy.
A propos obróbki to mnie znalezienie warsztatu robiącego obróbki tak jak to sobie życzę, czyli zgodnie z procedurami producenta zajęło 12 lat. Po drodze były tańsze, droższe bliższe i dalsze. Ale wreście znalazłem taki, na którym mogę polegać i przy odbiorze mam referowane wszystkie operacje z podanymi wymiarami, na jaki dany element został obrobiony. Co prawda mam do niego prawie 40 km w jedną stronę, ale jak na razie nie szukam innego.

honownica do cylindrów i honowanie

PostWysłany: 05 Lut 2014 16:13
przez dawidg2
Mam do złożenia 913, tuleje dobre trzeba tylko właśnie zrobić honowanie i pierścienie potem dobrać można tak?

Kamal, a znasz firmę AMCOR też mają do deutza części.

honownica do cylindrów i honowanie

PostWysłany: 05 Lut 2014 21:53
przez Kamal
Zrobić można firmy nie znam, to jeden z nowych przedstawicieli Deutz A.G.

honownica do cylindrów i honowanie

PostWysłany: 05 Lut 2014 23:21
przez mechanior
a jakie macie opinie o KT Service ?

Re: honownica do cylindrów i honowanie

PostWysłany: 05 Lut 2014 23:37
przez Kamal
mechanior napisał(a):a jakie macie opinie o KT Service ?

Konrad też pracował dwa czy trzy lata w BTH FAST. Ale jego wiedza nie jest za bogata. Kiedyś anonimowo sprawdziłem go na dwóch rzeczach i wypadł blado. Za to ma ( miał ) tanie cewki gaszenia do serii 1011, troskę nie trzymają wymiarów, ale jakość przyzwoita. Ma troskę oryginałów( nie do wszystkich części są oryginały), zamienników i sporo Chińczyków. W miarę przyzwoitej jakości.
Tak naprawdę to tłoki panewki dla Deutz-a dostarcza Kolben Smith. A uszczelki na pierwszy montaż to Victor Reinz.

honownica do cylindrów i honowanie

PostWysłany: 05 Lut 2014 23:45
przez mechanior
no i właśnie takie części mi zaproponował :lol:
w dobrych cenach...