26 Lip 2016 10:23
Witam. Niestety będę zmuszony do wymiany uszczelki pod głowicą w kompresorze z silnikiem f3l ( chłodzony powietrzem , rozrząd na kołach ) i w związku z tym kilka pytań . Jaki jest moment dokręcenia śrub głowicy ? Uszczelkę jakiej firmy polecacie ? Na co zwrócić uwagę ? Oczywiście głowica idzie do planowania .
26 Lip 2016 11:53
Podaj typ silnika
Bo narazie podałeś że masz silnik szybkoobrotowy o 3 cylindrach ustawionych w rzędzie.
W tym roczniku chłodzeniu powietrzem i rozrządzie na kołąch domyslam się ze to 912/913. A tam każdy cylinder ma swoją głowicę. Do tego jest rózna wysokośc uszczelek. Najlepiej wziąść komplet montażowy. Deutza lub Wictor Reinz cena podobna. grubością uszczelek pod kolektory się róznią.
26 Lip 2016 12:17
Najprawdopodobniej f3l 912 ale z tego co widzę to cylindry są osobno a głowica jest jedna . więc pewnie uszczelka też jest jedna . nigdzie nie mogę znaleźć czy to jest 912 czy 913 ....
26 Lip 2016 13:16
Zrób zdjęcie. Silnik 912 ma osobne głowice.
26 Lip 2016 18:51
Teraz myślę że będzie łatwiej określić typ silnika .......
- Załączniki
-
26 Lip 2016 20:14
Dokładnie to silnik Deutza. Z osobnymi głowicami. Musisz znaleźć na nim tabliczkę i zobaczyć czy to jak myślę 912 czy 913. Może być i starszy serii 7 czy 8 ale nie sądzę. Czy ci strzela przy rozruchu? I chwilę na zimnym? To właśnie objaw padniętej uszczelki. Tam uszczelki się mierzy bo są różnej grubości. Tak jak pisałem weż zestaw.
26 Lip 2016 20:18
Niestety po tabliczce został jedynie ślad ( tak w dolnej częsci bloku ) . Strzela przy rozruchu na zimnym i ewidentnie widać podmuch w okolicach głowicy po ok 5 sek. spokój chodzi jak powinien . Rozumiem że można wymienić jedną uszczelkę tzn. na jednym cylindrze ?? Wezmę komplety na jeden gar . Jakimi siłami dokręcać głowicę ? Oczywiście głowicę planować ?
26 Lip 2016 21:17
Zestaw gumek sobie zaraz weź na rurki popychaczy i pod osłonę zaworów i śrubę od jej mocowania ( mały oring)
Głowicę trzeba by ocenić po rozebraniu, ale nie wszędzie Ci ją zrobią.
Kiedyś myśleliśmy że pęknięta głowica a to się okazało że uszczelka. Żebyś się nie zdziwił że to pierścień metalowy bo taka właśnie uszczelka jest.
26 Lip 2016 21:23
A pamiętasz z jaką siłą dokręcaliście głowicę ??
27 Lip 2016 15:43
Na forum podawałem momenty dokręcania.
Ale masz
Głowica 40Nm 45°+ 45°+ 45°+ 30°
Tak wygląda zestaw
https://goo.gl/images/AelAQN
28 Lip 2016 15:45
Bardzo serdecznie dziękuję
30 Lip 2016 09:57
Pamiętaj że uszczelki mają różną grubość. i dlatego komorę spalania się mierzy. Śruby też sie mierzy na długośc czy nie rozciągnięte.
30 Lip 2016 19:27
Czyli najpierw demontaż a potem zamawianie części ? Ok. Dziękuję mam nadzieję że sobie poradzimy
30 Lip 2016 21:28
Zestaw startowy jaki ci pokazałem możesz zamówić. A być może wysokość standardowej uszczelki będzie dobra.
30 Lip 2016 22:04
Jeszcze jedno , jak poznam jaką uszczelkę potrzebuję tzn. Jaką grubość.
31 Lip 2016 10:33
To się mierzy a nie poznaje. Standardowo masz w zestawie 1,1 a pod cylinder 0,2.
31 Lip 2016 12:01
Jaka powinna być wysokość komory spalania?
31 Lip 2016 13:20
Kiedyś było 0.9-1.3 dziś zalecają 0.9-1.0
12 Sie 2016 16:12
Witam.Dziś zdemontowałem głowicę , czy to możliwe że na uszczelce nie widać pęknięcia ???? Przy rozruchu strzelał .
12 Sie 2016 20:46
A jest czarna obkopcona w jakimś miejscu? Nie musi być pęknięta.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.