Strona 1 z 2
Deutz f3l
Wysłany:
26 Lip 2016 10:23
przez malinamalina13
Witam. Niestety będę zmuszony do wymiany uszczelki pod głowicą w kompresorze z silnikiem f3l ( chłodzony powietrzem , rozrząd na kołach ) i w związku z tym kilka pytań . Jaki jest moment dokręcenia śrub głowicy ? Uszczelkę jakiej firmy polecacie ? Na co zwrócić uwagę ? Oczywiście głowica idzie do planowania .
Re: Deutz f3l
Wysłany:
26 Lip 2016 11:53
przez Kamal
Podaj typ silnika
Bo narazie podałeś że masz silnik szybkoobrotowy o 3 cylindrach ustawionych w rzędzie.
W tym roczniku chłodzeniu powietrzem i rozrządzie na kołąch domyslam się ze to 912/913. A tam każdy cylinder ma swoją głowicę. Do tego jest rózna wysokośc uszczelek. Najlepiej wziąść komplet montażowy. Deutza lub Wictor Reinz cena podobna. grubością uszczelek pod kolektory się róznią.
Re: Deutz f3l
Wysłany:
26 Lip 2016 12:17
przez malinamalina13
Najprawdopodobniej f3l 912 ale z tego co widzę to cylindry są osobno a głowica jest jedna . więc pewnie uszczelka też jest jedna . nigdzie nie mogę znaleźć czy to jest 912 czy 913 ....
Deutz f3l
Wysłany:
26 Lip 2016 13:16
przez Kamal
Zrób zdjęcie. Silnik 912 ma osobne głowice.
Deutz f3l
Wysłany:
26 Lip 2016 18:51
przez malinamalina13
Teraz myślę że będzie łatwiej określić typ silnika .......
Deutz f3l
Wysłany:
26 Lip 2016 20:14
przez Kamal
Dokładnie to silnik Deutza. Z osobnymi głowicami. Musisz znaleźć na nim tabliczkę i zobaczyć czy to jak myślę 912 czy 913. Może być i starszy serii 7 czy 8 ale nie sądzę. Czy ci strzela przy rozruchu? I chwilę na zimnym? To właśnie objaw padniętej uszczelki. Tam uszczelki się mierzy bo są różnej grubości. Tak jak pisałem weż zestaw.
Re: Deutz f3l
Wysłany:
26 Lip 2016 20:18
przez malinamalina13
Niestety po tabliczce został jedynie ślad ( tak w dolnej częsci bloku ) . Strzela przy rozruchu na zimnym i ewidentnie widać podmuch w okolicach głowicy po ok 5 sek. spokój chodzi jak powinien . Rozumiem że można wymienić jedną uszczelkę tzn. na jednym cylindrze ?? Wezmę komplety na jeden gar . Jakimi siłami dokręcać głowicę ? Oczywiście głowicę planować ?
Deutz f3l
Wysłany:
26 Lip 2016 21:17
przez dawidg2
Zestaw gumek sobie zaraz weź na rurki popychaczy i pod osłonę zaworów i śrubę od jej mocowania ( mały oring)
Głowicę trzeba by ocenić po rozebraniu, ale nie wszędzie Ci ją zrobią.
Kiedyś myśleliśmy że pęknięta głowica a to się okazało że uszczelka. Żebyś się nie zdziwił że to pierścień metalowy bo taka właśnie uszczelka jest.
Deutz f3l
Wysłany:
26 Lip 2016 21:23
przez malinamalina13
A pamiętasz z jaką siłą dokręcaliście głowicę ??
Deutz f3l
Wysłany:
27 Lip 2016 15:43
przez Kamal
Na forum podawałem momenty dokręcania.
Ale masz
Głowica 40Nm 45°+ 45°+ 45°+ 30°
Tak wygląda zestaw
https://goo.gl/images/AelAQN
Re: Deutz f3l
Wysłany:
28 Lip 2016 15:45
przez malinamalina13
Bardzo serdecznie dziękuję
Deutz f3l
Wysłany:
30 Lip 2016 09:57
przez Kamal
Pamiętaj że uszczelki mają różną grubość. i dlatego komorę spalania się mierzy. Śruby też sie mierzy na długośc czy nie rozciągnięte.
Deutz f3l
Wysłany:
30 Lip 2016 19:27
przez malinamalina13
Czyli najpierw demontaż a potem zamawianie części ? Ok. Dziękuję mam nadzieję że sobie poradzimy
Deutz f3l
Wysłany:
30 Lip 2016 21:28
przez Kamal
Zestaw startowy jaki ci pokazałem możesz zamówić. A być może wysokość standardowej uszczelki będzie dobra.
Deutz f3l
Wysłany:
30 Lip 2016 22:04
przez malinamalina13
Jeszcze jedno , jak poznam jaką uszczelkę potrzebuję tzn. Jaką grubość.
Deutz f3l
Wysłany:
31 Lip 2016 10:33
przez Kamal
To się mierzy a nie poznaje. Standardowo masz w zestawie 1,1 a pod cylinder 0,2.
Deutz f3l
Wysłany:
31 Lip 2016 12:01
przez zeppelin zm 15
Jaka powinna być wysokość komory spalania?
Deutz f3l
Wysłany:
31 Lip 2016 13:20
przez Kamal
Kiedyś było 0.9-1.3 dziś zalecają 0.9-1.0
Deutz f3l
Wysłany:
12 Sie 2016 16:12
przez malinamalina13
Witam.Dziś zdemontowałem głowicę , czy to możliwe że na uszczelce nie widać pęknięcia ???? Przy rozruchu strzelał .
Deutz f3l
Wysłany:
12 Sie 2016 20:46
przez zeppelin zm 15
A jest czarna obkopcona w jakimś miejscu? Nie musi być pęknięta.