ketral
BSL TURBO
sunward
apteka

Remont deutz F5L912

Moderator: mechanior

Remont deutz F5L912

Postprzez zeppelin zm 15 » 01 Sty 2017 12:35

Witam wszystkich specjalistów na tym forum :D Przeszukałem całą kopaczkę ale niestety nie mogę się doszukać wszystkiego co bym chciał na temat tego silnika jak w temacie (jeśli ktoś wie w jakim poście znajdę z góry dziękuje :D ) . Chciałbym się dokładnie dowiedzieć odnośnie grubości podkładek pod cylinder,głowicę, odnośnie dobierania ich grubości oraz wszystkiego co będzie mi potrzebne podczas remontu tego silnika. Wszelkiego rodzaju sugestie, podpowiedzi, rysunki, schematy, dane dotyczące montażu poszczególnych elementów będę bardzo wdzięczny :D

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Zeppelin Zm 15, Hanomag 44 C Hanomag 50 E Hanomag 66 D

Firma: Wspaniała


Remont deutz F5L912

Postprzez Kamal » 03 Sty 2017 23:08

Silniki 912 i 913 mają te same momenty dokręcania. Podawałem na forum. Z części wiadomo panewki to po pomiarach na co wyjdzie. Panewki oporowe. Komplet uszczelniaczy i uszczelek. Cylindry z tłokami. Do tego trochę podkładek pod cylinder i głowicę. Głowicę do warsztatu na obróbkę, wał też. Korbowody do sprawdzenia. Do tego tulejki korbowodów. Pompa i wtryski do sprawdzenia. Wszystko. Do tego przygotowanie finansowe. 8-12 tyś powinno starczyć.

Autor postu otrzymał pochwałę

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Remont deutz F5L912

Postprzez zeppelin zm 15 » 04 Sty 2017 08:56

Kolego Kamal chodziło mi bardziej właśnie np. O te podkładki w jaki sposób je dobrać. Znalazłem filmik na youtube i facet bierze cyne na tłok przykręca głowice obraca wałem i później mierzy grubość tej cyny. Mógłbyś mi to dokładnie wyjaśnić co i jak po kolei ? Oraz czy jak dobierze się grubość tego pierścienia pod głowice trzeba to jakoś docierać czy wystarczy założyć i przykręcić głowice?

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Zeppelin Zm 15, Hanomag 44 C Hanomag 50 E Hanomag 66 D

Firma: Wspaniała


Remont deutz F5L912

Postprzez Kamal » 04 Sty 2017 11:45

I tak to się właśnie robi. Wkładasz cynę czy ołów do cylindra z podkładkami przekręcając wałem mierzysz i wiesz jaka jest odległość. Na tej podstawie korygujesz ilość podkładek.
Według dokumentacji pod cylinder wkładasz za dużą ilość i potem wycinasz. Będę to robić w poniedziałek, mogę ci też skany z serwisówki zrobić.

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Remont deutz F5L912

Postprzez zeppelin zm 15 » 04 Sty 2017 15:52

Czyli w ten sposób ustala się grubość podkładki po głowice czy pod cylinder? Oraz jaka wartość tej wysokości prawidłowej. Było by super gdybyś mi zeskanował te kilka potrzebnych rzeczy.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Zeppelin Zm 15, Hanomag 44 C Hanomag 50 E Hanomag 66 D

Firma: Wspaniała


Re: Remont deutz F5L912

Postprzez remski » 04 Sty 2017 19:31

Cyne kładziesz na tłok, głowice dokręcasz, obracasz wałem korbowym, następnie odkręcasz głowice i mierzysz grubość zgniecionej cyny. Wymiar najlepiej ustawić na 1mm, wymiar korygujesz podkładkami pod cylindrem. Mierz najlepiej suwmiarką elektroniczną.
Z tego co pamiętam nie może być mniej niż 0,8 a więcej niż 1.2 mm Pozdrawiam

Autor postu otrzymał pochwałę
Jeśli pomogłem kliknij pochwała

http://www.reda.zgora.pl

Usługi koparko-ładowarką, transport wywrotką, prace ziemne

Awatar użytkownika
remski
Operator

  • Posty: 376
  • Rejestracja: 05 Sty 2008 18:27
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Pochwały: 9

Maszyna: CAT JCB ATLAS HANOMAG

Firma: ...


Remont deutz F5L912

Postprzez zeppelin zm 15 » 04 Sty 2017 19:48

Te podkładki pod cylinder są jednej grubośći i wkłada je się kilka czy są różne grubości i dobiera odpowiednią? Z tego co wiem pod głowicą też są różne grubości tego pierścienia?

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Zeppelin Zm 15, Hanomag 44 C Hanomag 50 E Hanomag 66 D

Firma: Wspaniała


Remont deutz F5L912

Postprzez remski » 04 Sty 2017 20:35

Pod cylinder możesz włożyć parę, w komplecie zazwyczaj jest jedna, musisz dokupić sobie różnej grubości, pod głowice powinny być tej samej grubości. Pamiętaj że głowica musi być dokręcona zgodnie z kolejnością i siłami Nm, nawet do mierzenia.
Powodzenia
Jeśli pomogłem kliknij pochwała

http://www.reda.zgora.pl

Usługi koparko-ładowarką, transport wywrotką, prace ziemne

Awatar użytkownika
remski
Operator

  • Posty: 376
  • Rejestracja: 05 Sty 2008 18:27
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Pochwały: 9

Maszyna: CAT JCB ATLAS HANOMAG

Firma: ...


Remont deutz F5L912

Postprzez Kamal » 04 Sty 2017 23:07

Podkładkami ustalasz wielkość komory spalania. Grubości pod cylinder i pod głowicę są różne. Ustawiasz tak by była dobra wielkość komory i głowicę na jednakowej wysokości. Inaczej ciężko będzie przykręcić kolektory.

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Remont deutz F5L912

Postprzez zeppelin zm 15 » 04 Sty 2017 23:12

Rozumiem już o co chodzi. Bo te uszczelki pod głowice są dosyć grube ok 2-3 mm a te pod cylinder mają kilka setek.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Zeppelin Zm 15, Hanomag 44 C Hanomag 50 E Hanomag 66 D

Firma: Wspaniała


Remont deutz F5L912

Postprzez Kamal » 05 Sty 2017 02:28

Pod cylinder masz 0,2 0,5 0,8 1mm. Można włożyć dowolną ilość. Ale zaleca się by nie było więcej jak 3.
Po głowicę standartowych to 1,1 te grube są dla silnika turbo.

Autor postu otrzymał pochwałę

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Remont deutz F5L912

Postprzez zeppelin zm 15 » 05 Sty 2017 08:58

Te uszczelki pod głowice wystarczy tylko zamontować czy trzeba je dotrzeć pastą? Powiedźcie mi jeszcze odnośnie znaków na rozrządzie gdzie się znajdują aby zdemontować wał korbowy oraz pompę wtryskową.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Zeppelin Zm 15, Hanomag 44 C Hanomag 50 E Hanomag 66 D

Firma: Wspaniała


Remont deutz F5L912

Postprzez Kamal » 05 Sty 2017 16:51

Znaki na kołach. Uszczelki wkładasz i dokręcasz

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Remont deutz F5L912

Postprzez zeppelin zm 15 » 05 Sty 2017 18:13

Kolego Kamal rozumiem że będę mógł liczyć na skan z tej serwisówki ?

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Zeppelin Zm 15, Hanomag 44 C Hanomag 50 E Hanomag 66 D

Firma: Wspaniała


Remont deutz F5L912

Postprzez Kamal » 05 Sty 2017 20:43

Oczywiście wstawię ci.

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Remont deutz F5L912

Postprzez remski » 05 Sty 2017 21:06

Witam nie pamiętam dokładnie, ale jak masz zamiar dobrać się do rozrządu to, śruba koła pasowego wału korbowego ma lewy gwint.
Ale to na 99%
Jeśli pomogłem kliknij pochwała

http://www.reda.zgora.pl

Usługi koparko-ładowarką, transport wywrotką, prace ziemne

Awatar użytkownika
remski
Operator

  • Posty: 376
  • Rejestracja: 05 Sty 2008 18:27
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Pochwały: 9

Maszyna: CAT JCB ATLAS HANOMAG

Firma: ...


Remont deutz F5L912

Postprzez zeppelin zm 15 » 05 Sty 2017 21:33

To na sto procent wiem bo kiedyś w innym silniku takim samym tylko 4 tłokowy odkręciliśmy ją w prawo :D efekt był taki że trzeba było szukać nowej śruby :lol:

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Zeppelin Zm 15, Hanomag 44 C Hanomag 50 E Hanomag 66 D

Firma: Wspaniała


Remont deutz F5L912

Postprzez Kamal » 06 Sty 2017 01:51

Dokładnie lewy gwint. Jedyny w tym silniku. Na znaki też trzeba uważać bo może być ich 6. Co prawda więcej jak 4 nie spotkałem. A najczęściej są 2.

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Remont deutz F5L912

Postprzez zeppelin zm 15 » 06 Sty 2017 09:16

Znaki na kołach zębatych pokrywają się z sobą czy mają punkt odniesienia na obudowę rozrządu?

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Zeppelin Zm 15, Hanomag 44 C Hanomag 50 E Hanomag 66 D

Firma: Wspaniała


Remont deutz F5L912

Postprzez Kamal » 06 Sty 2017 10:27

Znaki tylko na kołach. Pokrywają się co 36 obrotów wału korbowego, jak mnie pamięć nie myli.

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

eRobocze

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej