wibako

Podwozie gąsienicowe - budowa/napęd gąsienicy minikoparki

Moderator: mechanior

Podwozie gąsienicowe - budowa/napęd gąsienicy minikoparki

Postprzez blukasz111 » 20 Paź 2018 19:57

Witam wszystkich.
Jestem na etapie budowy podwozia gąsienicowego z wykorzystaniem gąsienicy 180x72x33. Napędem będzie po dwa motoreduktory na gąsienice.
Problemem jest napęd takiej gąsienicy, ze względu na dostęp do motoreduktorów mniejszej mocy zdecydowałem się na dwa motoreduktory na gąsienice. Początkowo chciałem obsadzić na wałku motoreduktora koła(na zdjęciu mają co druga tulejkę, docelowo będzie normalnie) które posiadają tulejki które pchają za "grzebien" wewnetrzny gąsienicy aczkolwiek po kiepsko dopasowanym rozmiarze tego koła (odległości tulejek od siebie), waham się czy iść dalej w taki typ napędu czy już zastosować tak jak to jest w minikoparkach koło zębate napędowe na kazdym z silniku?
Jeśli chodzi o prowadzenie gąsienicy to właśnie te koła co wcześniej zrobiłem one napędzałybh ale też prowadziły gąsienice(brak innych podparć gąsienicy).
Ten pojazd to około 200 kilowy pojazd z przeznaczeniem na pracę inżynierska na studia. Będzie zdalnie sterowany i napęd elektryczny. Nie ukrywam że nie chce w to wkladac dużo pieniędzy ale zależy mi na tym aby bez problemu mógł pracować tyle ile trzeba - zrobić raz a dobrze.

Wracając do tematu, jeśli zdecyduje się na zakup/wyciecie CNC takich kół zębatych to i tak będę potrzebował takich kół jak na zdjęciu (tylko już bez tulejek napędowych bo będzie koło zębate).. Ktoś się wypowie/doradzi?
Mam doświadczenie w budowaniu takich "robotów" ale do tej pory były to pojazdy kołowe z zamontowana piasta bezpośrednio na wale motoreduktora.. gąsienica to nowość dla mnie.
Zdecydowałem się na napęd za wewnętrzny grzebień ze względu na to że on jest pokryty gumą ale w środku jest metalowy więc myślę że by to chodziło że względu na napęd gąsienicy przez dwa silniki po obu stronach..
Pomysł na napęd wziąłem z miniladowarek Toro Dingo aczkolwiek tam są nieco inne gąsienice, i niestety nie dostępne w normalnych pieniądzach w Polsce..

Zapraszam do pomocy i dyskusji
Załączniki
IMG_20181020_195639.jpg

blukasz111
Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 20 Paź 2018 19:35

Maszyna: Brak

Firma: Brak


Reklama

simmet

Podwozie gąsienicowe - budowa/napęd gąsienicy minikoparki

Postprzez mechanior » 22 Paź 2018 13:31

Ten typ gąsienicy nie nadaje się do takiego koła jak na zdjęciu, kły gąsienicy służą jedynie jako prowadzenie boczne na rolkach i kole napinającym nie mogą przenosić siły napędowej, dlatego specjalne gąsienice są znacznie droższe.
Do tej gąski musisz mieć koło napędowe w formie zębatki.
Gąsienica musi mieć podparcie w środku pomiędzy kołami napędowymi/napinającym co mniej więcej 200-300 mm w postaci ślizgów lub rolek.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Podwozie gąsienicowe - budowa/napęd gąsienicy minikopark

Postprzez instbor » 02 Gru 2018 13:09

Ja bym poszukał na twoim miejscu używanych zwolnic od minikoparki, zalatwia temat przekazania napędu za pomoca gwiazdy i odrazu wbudowana przekładnia planetarna, przez co wykluczasz 4 motoreduktory. Do tego napęd hydrauliczny lub zamontowanie silników el. W miejscu hydraulicznych o ile dopasujesz coś z odpowiednim momentem obrotowym.
Używane zwolnice powinieneś wyrwac ponizej 1500zl/szt.

-- 02 Gru 2018 12:09 --

Poniżej masz gotowe podwozie gąsienicowe napedzane mechanicznie. O ile nie jest problemem to że nie wykonałeś od podstaw.

https://www.olx.pl/oferta/wozidlo-podwo ... vmMue.html

instbor
Młodszy operator

Maszyna: Mecalac 14 MXT, Volvo ec25

Firma: INSTBOR


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej