ketral
wibako
BSL TURBO

BSL TURBO

Jungheinrich dfg 30 problem ze sterowaniem silnika

Nie kopie, a jeździ po budowie? - tutaj jego miejsce.

Jungheinrich dfg 30 problem ze sterowaniem silnika

Postprzez instbor » 04 Gru 2018 20:48

Witam,Jung dfg 30 silnik perkins- problem ze sterowaniem średnich obrotów silnika. Problem polega na tym że po zalaczeniu funkcji podnoszenia wideł kiedy to obroty silnika zostają podnoszone na ok 30% silnik zaczyna tracić obroty i gwałtownie podnosić. Dotyczy to również jazdy przy zadaniu takiego zakresu obrotowego. Wolne oraz wysokie obroty jak zegarek. Wydawalo mi się, że to wina regulatora na pompie ale po odlaczeniu silownika dodawania gazu i zadawaniu ręcznie na pompie silnik pracuje bez zarzutu. Podstawilem drugi akumulator w celujacym stanie żeby wykluczyć że to on jest problem, odlaczylem wzbudzenie od alt. bo podejrzewalismy że może wprowadzac zakłócenia ale też nie przynioslo to poprawy. Czy ma ktoś może jakieś pomysły? Rozebrać siłownik? Może czujnik obrotów wału wariuje? Wszelkie pomysły mile widziane.
Poniżej link na yt z pracą silnika.

https://youtu.be/8Lfzep9jBNQ

instbor
Pomocnik operatora

Maszyna: Mecalac 14 MXT, Shaeff hr 02

Firma: INSTBOR


Reklama

Jungheinrich dfg 30 problem ze sterowaniem silnika

Postprzez mechanior » 04 Gru 2018 23:20

Popatrzę jak to u mnie jest ale wydaje mi się że gaz mam na linkę... a też mam DFG30 z Perkinsem...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, YANMAR, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 18610
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 19:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 755

Maszyna: Caterpillar Yanmar

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT i Yanmar


Re: Jungheinrich dfg 30 problem ze sterowaniem silnika

Postprzez instbor » 12 Gru 2018 21:30

Witam, temat wciąż aktualny, może ma ktoś jakiś pomysł od czego zacząć, podejrzewam ,że podobna zasada działania dawkowania "gazu" występuje w niektórych maszynach budowlanych, może miał ktoś styczność z podobnym problemem?
Wymienił bym na początek ten akcelerator gazu ale może jest jakaś możliwość sprawdzenia go?
Załączniki
IMG_20181212_212821.jpg
Zdjęcie tabliczki z pieca

instbor
Pomocnik operatora

Maszyna: Mecalac 14 MXT, Shaeff hr 02

Firma: INSTBOR


Jungheinrich dfg 30 problem ze sterowaniem silnika

Postprzez mechanior » 24 Gru 2018 02:13

To jest AKTUATOR, tak naprawdę nie jest elementem silnika tylko sterowania od strony maszyny :D. W niektórych sprzętach wymaga kalibracji.
Pewnie jest powiązany z pedałem gazu...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, YANMAR, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 18610
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 19:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 755

Maszyna: Caterpillar Yanmar

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT i Yanmar


Jungheinrich dfg 30 problem ze sterowaniem silnika

Postprzez mumin700 » 24 Gru 2018 14:17

Tak jak pisze mechanior, aktuatorem steruje ECU za pośrednictwem potencjometru przepustnicy. Do kalibracji trzeba się połączyć z wózkiem interfejsem. Do ECU aktuator połączony jest poprzez pin 6, 38,43. Sprawdziłbym jeszcze czujnik pochylenia płyty regulacyjnej w pompie hydraulicznej i czujnik prędkości.
Ostatnio edytowany przez mumin700, 24 Gru 2018 14:32, edytowano w sumie 1 raz
Naprawa maszyn rolniczych i budowlanych- Wadowice, tel. 787 828 090

mumin700
Operator

Maszyna: brak

Firma: Naprawa ciągników i maszyn rolniczych Wadowice


Jungheinrich dfg 30 problem ze sterowaniem silnika

Postprzez zeppelin zm 15 » 24 Gru 2018 14:28

Albo przerobić gaz na linkę :mrgreen:
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Zeppelin Zm 15, Hanomag 44 C Hanomag 50 E

Firma: Wspaniała


Re: Jungheinrich dfg 30 problem ze sterowaniem silnika

Postprzez instbor » 03 Sty 2019 20:59

mumin700 napisał(a):Tak jak pisze mechanior, aktuatorem steruje ECU za pośrednictwem potencjometru przepustnicy. Do kalibracji trzeba się połączyć z wózkiem interfejsem. Do ECU aktuator połączony jest poprzez pin 6, 38,43. Sprawdziłbym jeszcze czujnik pochylenia płyty regulacyjnej w pompie hydraulicznej i czujnik prędkości.


Z tego co piszesz to pachnie mi tu serwisem tylko że jego interwencja może przewyższyć wartość wózka.

Jak możesz to podeślij mi schemat elektryczny i ewentualnie coś o tym aktuatorze bo widzę jakąś żeźnie, tzn wiązka jest na 5 przewodów a aktuator ma 7 z czego 5 jest podłączonych a 2 wiszą. Podejrzewam że może być to element z innego pojazdu i dlatego to nie chce chodzić.

-- 31 Gru 2018 01:34 --

zeppelin zm 15 napisał(a):Albo przerobić gaz na linkę :mrgreen:


Rozwazałem takie wyjście ale nie jestem pewien czy to rozwiąże wszystkie problemy bo jeszcze jest taka przypadłość że po wejsciu silnika na te anomalia obrotów ecu stwierdza że coś śmierdzi, zapala sie kontrolka od temp oleju i wywala jazde. Trzeba zgasić i odpalić ponownie a następnie próbować kontynułować jazde dopoki nie zacznie szaleć. Prawdę mówiąc to mam ochotę wyje..c ten caly komputerek i zrobić tą jazdę na zwykły rozdzielacz sterowany nogą i przeplyw oleju sterować wtedy obrotami silnika.
Nie wiem tylko jaka jest pompa, tłoczek czy zebata i czy przeprojektowanie układu hydraulicznego nie wyjdzie drożej niż naprawa obecnych usterek.

-- 03 Sty 2019 20:59 --

Witam, poniżej zdjęcia aktuatora i sposobu jest podłączenia. Tymczasowo gaz ustawiony na ok 1200 obrotów i zaczepiony na zipa..
Załączniki
received_345506732935894.jpeg
received_2063089817068351.jpeg
IMG_20181231_013235.jpg
IMG_20181231_003123.jpg

instbor
Pomocnik operatora

Maszyna: Mecalac 14 MXT, Shaeff hr 02

Firma: INSTBOR


Jungheinrich dfg 30 problem ze sterowaniem silnika

Postprzez mumin700 » 04 Sty 2019 23:43

Dwa przewody od aktuatora mają być luźne (3,4). Aktuator ma być połączony z ECU przez te piny, które podałem wcześniej, sprawdziłeś to? Po za tym ma do niego być połączony plus i minus.
Jasno zielony -pin43
Fioletowy- pin6
czerwono-szary- pin 38
Sprawdź też ten czujnik prędkości.
W wózku masz dwie pompy, zasilającą zębatą i tłoczkową.
Naprawa maszyn rolniczych i budowlanych- Wadowice, tel. 787 828 090

mumin700
Operator

Maszyna: brak

Firma: Naprawa ciągników i maszyn rolniczych Wadowice


Re: Jungheinrich dfg 30 problem ze sterowaniem silnika

Postprzez instbor » 05 Sty 2019 21:30

mumin700 napisał(a):Dwa przewody od aktuatora mają być luźne (3,4). Aktuator ma być połączony z ECU przez te piny, które podałem wcześniej, sprawdziłeś to? Po za tym ma do niego być połączony plus i minus.
Jasno zielony -pin43
Fioletowy- pin6
czerwono-szary- pin 38
Sprawdź też ten czujnik prędkości.
W wózku masz dwie pompy, zasilającą zębatą i tłoczkową.


Zrzuciłem podłogę, podejrzałem jak to wygląda i jest tak jak piszesz, do silnika jest przykrecony duży niebieski klocek wychodzi na to że pompa tłoczkowa a przed nią sporo mniejsza pompa zebata do funkcji. Co do aktuatora to cenna podpowiedź że ma być podłączone 5 przewodów. Co do czujników to czuje się jak dziecko we mgle, chodzi o czujnik prędkości obrotowej wału? Jesli tak to szukać go w okolicach koła pasowego jak w aucie? Ten drugi zapewne będzie gdzieś na pompie pytanie tylko czy jest tam jeszcze jakiś inny z ktorym mozna go pomylic? Kolejna kwestia, co masz na myśli sprawdzić czujniki? Sprawdzić mechanicznie ciągłość przewodów czy dokonać pomiarów elekrycznie ? Czy dopiero po podłączeniu kompa wyskoczą uwalone czujniki? Z drugiej strony patrząc na tą instalacje to mam wrażenie że nic oprócz akumulatora nie jest w stanie się skomunikować z tym pojazdem.

instbor
Pomocnik operatora

Maszyna: Mecalac 14 MXT, Shaeff hr 02

Firma: INSTBOR


Jungheinrich dfg 30 problem ze sterowaniem silnika

Postprzez mumin700 » 08 Sty 2019 19:21

Masz jakieś numery wybite na tym aktuatorze, bo nie mogę go znaleźć w katalogu. Sprawdź przewody czujników i czy nie są uszkodzone mechanicznie, bo elektrycznie będzie je ciężko sprawdzić. Pewnie diagnostyka komputerem by wiele wyjaśniła. Przejrzałem dokumentacje i mam pytanie, czy masz filtr sadzy w tłumiku?
Naprawa maszyn rolniczych i budowlanych- Wadowice, tel. 787 828 090

mumin700
Operator

Maszyna: brak

Firma: Naprawa ciągników i maszyn rolniczych Wadowice


Re: Jungheinrich dfg 30 problem ze sterowaniem silnika

Postprzez instbor » 08 Sty 2019 19:37

Jutro zerkne na ten aktuator a tłumik będzie się czymś charakteryzował z filtrem sadzy czy trzeba zajrzeć do środka?

instbor
Pomocnik operatora

Maszyna: Mecalac 14 MXT, Shaeff hr 02

Firma: INSTBOR


Jungheinrich dfg 30 problem ze sterowaniem silnika

Postprzez mumin700 » 08 Sty 2019 22:49

Chyba znalazłem aktuator ma numer 50029921. Tak powinien wyglądać.
Image

Zauważysz raczej różnicę, że jest tłumik z filtrem.
Naprawa maszyn rolniczych i budowlanych- Wadowice, tel. 787 828 090

mumin700
Operator

Maszyna: brak

Firma: Naprawa ciągników i maszyn rolniczych Wadowice


Re: Jungheinrich dfg 30 problem ze sterowaniem silnika

Postprzez instbor » 20 Lut 2019 21:06

Ten sam jest u mnie, tłumik bez filtra, jak możesz to prześlij mi schemat elektryczny i potwierdź czy chodzi o czujnik prędkości obrotowej wału czy o jakiś inny.

-- 20 Lut 2019 21:06 --

Niestety brakło czasu który można by poświęcić jungowi więc na szybko poszła linka od husqarny :banan:
Wychodzi na to że wszystkie "systemy" działają poprawienie. Jednak wyszło jak pisał Zeppelin zm15. Czasem najprostrze rozwiązania są najlepsze.
Pochwała powędruje do mumin700 za pochylenie się do problemu. To tyle.
Załączniki
IMG_20190220_161842.jpg

instbor
Pomocnik operatora

Maszyna: Mecalac 14 MXT, Shaeff hr 02

Firma: INSTBOR


Jungheinrich dfg 30 problem ze sterowaniem silnika

Postprzez zeppelin zm 15 » 20 Lut 2019 21:14

Zawsze najprostsze jest najlepsze :D
Mi też się należy za pomysł z linką :lol: :lol: :lol:
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Zeppelin Zm 15, Hanomag 44 C Hanomag 50 E

Firma: Wspaniała


Jungheinrich dfg 30 problem ze sterowaniem silnika

Postprzez instbor » 20 Lut 2019 21:35

Co racja to racja. Przydała by się dzielona pochwała to by nie było dylematów :D

instbor
Pomocnik operatora

Maszyna: Mecalac 14 MXT, Shaeff hr 02

Firma: INSTBOR


Jungheinrich dfg 30 problem ze sterowaniem silnika

Postprzez zeppelin zm 15 » 20 Lut 2019 21:42

Możesz dać każdemu z osobna klikając czerwony przycisk. :piwo:
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Zeppelin Zm 15, Hanomag 44 C Hanomag 50 E

Firma: Wspaniała


Jungheinrich dfg 30 problem ze sterowaniem silnika

Postprzez instbor » 21 Lut 2019 07:35

Hmm.. wydawało mi się że można przyznać tylko jedną pochwałę dla danego tematu ale najwyraźniej żyłem w niewiedzy :oops:
W każdym bądź razie czekam na odpowiedź moda bo póki co nie mogę żadnej przyznać gdyż wyskakuje mi komunikat, że nie posiadam uprawnień do przyznania pochwały :wall:

instbor
Pomocnik operatora

Maszyna: Mecalac 14 MXT, Shaeff hr 02

Firma: INSTBOR


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

eRobocze

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej