wibako

Brak ciśnienia na sprzęgłach

Nie kopie, a jeździ po budowie? - tutaj jego miejsce.

Brak ciśnienia na sprzęgłach

Postprzez mechanior » 20 Kwi 2014 20:31

Marka i model maszyny: Wózek widłowy
Rok produkcji: Brak Danych
Numer seryjny: Brak Danych

Dostałem do naprawy zespół napędowy z jakiegoś wózka widłowego.
Silnik Perkins 1004, Skrzynia biegów GRAZIANO PST2 - dwa przełożenia i zmiana kierunku jazdy, wszystko na sprzęgłach hydraulicznych, sterowanie elektryczno-hydraulicznie zaworem na skrzyni, standardowy zmiennik momentu, pompa skrzyni na osi zmiennika.
Dostałem to w kawałkach z opisem usterki: silnik do uszczelnienia, skrzynia nie posiada 2 biegu, poza tym wszystko działa i jest sprawne.
Silnik został uszczelniony i rzeczywiście działa
Po wypruciu flaków ze skrzyni stwierdziłem śmierć pakietu II biegu (tarcze, podkładka dystansowo-ślizgowa, seger sprężyny i zjarane łożysko wałka) oraz mocne nadpalenie pakietu I biegu, sprzęgła przód-tył były 100% sprawne, bez śladów zużycia, olej czarny (ATF) z dużą zawartością opiłków.
W trakcie demontażu posypały się uszczelnienia dystrybutora oleju (ciśnieniowe złącze obrotowe) które były żeliwne, ponieważ nie mam dostawcy części do tej marki skrzyni wykonaliśmy zamienniki uszczelnień z PU (poliuretan) oraz następny komplet z żeliwa.
Zawór sterujący jest osadzony BEZ USZCZELKI na aluminiowej płycie dystrybutora oleju (labirynt dostarczający olej w odpowiednie kanały skrzyni), dystrybutor osadzony na uszczelce, na żeliwnej obudowie skrzyni.
Po zmontowaniu skrzyni i założeniu jej na silnik w celu sprawdzenia okazuje się że oprócz jakichś 2bar na pierwszym porcie pomiarowym zaworu (jak podejrzewam smarowanie) reszta kanałów jest pusta...

Czy zna ktoś może parametry ciśnień? posiada schemat?
Doszedłem do wniosku że problemem może być uszczelka płyty pod zaworem ponieważ zdemontowałem płytę i jej nie wymieniłem, dorobię nową...
Będę wdzięczny za jakiekolwiek logiczne podpowiedzi...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Reklama

simmet

Brak ciśnienia na sprzęgłach

Postprzez Coval » 20 Kwi 2014 21:03

Daj fotki tego, pomyślimy.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Brak ciśnienia na sprzęgłach

Postprzez mechanior » 20 Kwi 2014 21:15

Image

Image
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Brak ciśnienia na sprzęgłach

Postprzez Coval » 20 Kwi 2014 21:53

Na 1 zdjęciu, zaraz pod cewkami - czy to nie będzie zawór ciśnieniowy? Płyta sterująca nie pozwoli osiągnąć większego ciśnienia , niż on jest ustawiony. Więć ciśnienie sprzęgieł będzie tyle wynosiło ,na ile on pozwoli. Zablokowany w pozycji otwartej, nie pozwoli załączyć sprzęgieł.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Brak ciśnienia na sprzęgłach

Postprzez mechanior » 22 Kwi 2014 23:41

Rozebrałem to dziadostwo na najdrobniejsze elementy i nic nie znalazłem...
Są tam co najmniej 2 regulatory ciśnienia, wszystko wygląda na sprawne i działające.
No i nie mam pojęcia na jakiej zasadzie działa INCHING (to ten suwak widoczny na 2gim zdjęciu przy rurce chłodzenia) czyli bieg pełzający...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Brak ciśnienia na sprzęgłach

Postprzez Coval » 22 Kwi 2014 23:58

mechanior napisał(a):No i nie mam pojęcia na jakiej zasadzie działa INCHING (to ten suwak widoczny na 2gim zdjęciu przy rurce chłodzenia) czyli bieg pełzający...



Możliwe, że załącza 2 przełożenia naraz. Może dlatego tarczki spalone są.

Szczelny jest ten zawór?

Daj foto płyty sterującej od spodu jak możesz.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Brak ciśnienia na sprzęgłach

Postprzez grzegorz200 » 23 Kwi 2014 08:42

te 2 bary, to nawet jak na cisnienie smarujace to troche mało..bez schematu pomiarów nic sie nie za wiele sie zdziała na szybko..kilka lat temu szukałem oryginalnej pokrywy do "mrowiska"(te kanaliki)..nie pamietam, czy akurat do tego modelu skrzyni, ale na pewno tego producenta.kolega się skontaktował z włochami i przysłali razem z uszczelką.zachował mi się katalog który mi przysłali..mechanior przesłałem ci go na mejla, bo tu za duzy żeby wstawić.coś mi świta, że to był widlak marki "fiat"
części , serwis maszyn Bobcat.Sambron , MF ..666 601 687

grzegorz200
Fachoperator

  • Posty: 1048
  • Rejestracja: 03 Kwi 2011 19:57
  • Miejscowość: podlaskie
  • Pochwały: 64

Maszyna: Bobcaty......:)


Brak ciśnienia na sprzęgłach

Postprzez mechanior » 23 Kwi 2014 19:02

Image

Image

Image

Image
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Brak ciśnienia na sprzęgłach

Postprzez Coval » 24 Kwi 2014 00:39

Napisz w którym miejscu jest zasilanie, bo nie chcę mi się bawić w zgadywankę...choć strzelam, że to jest prawy dolny otwor na ostatnim zdjęciu.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Brak ciśnienia na sprzęgłach

Postprzez mechanior » 24 Kwi 2014 18:17

Nie, lewy - drugi od góry, przy filtrze, 2x po 3 otwory na dole to już sterowanie sprzęgłami, a ten duży po prawej to powrót z chłodzenia.

Po wymianie uszczelki (jak widać) skrzynia podjęła współpracę, zobaczymy czy przenosi odpowiedni moment dopiero po zamontowaniu do wózka a to już zrobi sobie sam klient. Na "sucho" stwierdzam jedynie, że reaguje na zmiany kierunku i prędkości przy pomocy cewek co wcześniej nie miało miejsca.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Brak ciśnienia na sprzęgłach

Postprzez Coval » 24 Kwi 2014 18:31

No to z tych 6 to pewnie :
1 - sprzegło przód
2 - sprzęgło tył
3 - 1 bieg
4 - 2 bieg
5 i 6 - smarowanie i chłodzenie(wspólny kanał)

Zastanawiam się, dlaczego nie ma portów diagnostycznych...
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Brak ciśnienia na sprzęgłach

Postprzez mechanior » 24 Kwi 2014 18:52

Dokładnie, smarowanie to dwa na samym dole, osobno dla każdego wałka,
po lewej przód-tył a po prawej 1-2.

Porty są, częściowo na zaworze a częściowo na skrzyni...
na pierwszym zdjęciu zaworu widać korki między otworami na śruby, to porty pomiarowe i blokady szpul regulatorów (2 z nich są wciskane w obudowę bez gwintów).
Po długiej analizie budowy odkryłem też coś w rodzaju spowalniacza zmiany przełożeń, który działa przy zmianie z 2 na 1 wydłużając czas reakcji na przepięcie sprzęgła co było dosyć wyraźnie widać podczas testów...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Brak ciśnienia na sprzęgłach

Postprzez Coval » 25 Kwi 2014 02:59

mechanior napisał(a):Porty są, częściowo na zaworze a częściowo na skrzyni...
na pierwszym zdjęciu zaworu widać korki między otworami na śruby, to porty pomiarowe i blokady szpul regulatorów (2 z nich są wciskane w obudowę bez gwintów).
Po długiej analizie budowy odkryłem też coś w rodzaju spowalniacza zmiany przełożeń, który działa przy zmianie z 2 na 1 wydłużając czas reakcji na przepięcie sprzęgła co było dosyć wyraźnie widać podczas testów...


No właśnie domyśliłem się, że trzeba zastąpić korek końcówką pomiarową, szkoda, że fabrycznie ich nie było. Ten spowalniacz służy do łagodnego hamowania przekładnią, tak, żeby operator nie wyskoczył z wózka do przodu razem z masztem podczas redukcji przełożenia :D Jakie są wartości ciśnień na sprzęgłach? A co z Inchingiem?
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Brak ciśnienia na sprzęgłach

Postprzez mechanior » 25 Kwi 2014 22:23

Tylko powiedz mi które korki są od sprzęgieł bo na żadnym na którym bym się spodziewał czegokolwiek nie miałem wyższego odczytu niż 2-3 bar...
Nie zmierzyłem wszystkich portów bo zadowoliłem się uruchomieniem skrzyni a klient deptał w miejscu żeby jak najszybciej odebrać ten szajs...
Skrzynia przenosi moment kiedy inching jest wciśnięty.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Brak ciśnienia na sprzęgłach

Postprzez Coval » 26 Kwi 2014 22:33

Wyciągasz korki, dmuchasz sprężonym powietrzem i sprawdzasz czy załączyły się dane sprzęgła w tym czasie. Wtedy się dowiesz, który korek za co odpowiada.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Brak ciśnienia na sprzęgłach

Postprzez mechanior » 27 Kwi 2014 15:50

Taaa, dobry dowcip :mrgreen: a jak sprawdzisz czy się sprzęgło zamknęło ???
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Brak ciśnienia na sprzęgłach

Postprzez Coval » 27 Kwi 2014 15:58

Jedna osoba dmucha a druga obraca wałkiem od skrzyni, i sprawdzasz czy z drugiej strony obraca się wałek szybciej czy wolniej czy w drugą stronę...
Jak sprzęgło się załącza to często słychać "click"...
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Brak ciśnienia na sprzęgłach

Postprzez mechanior » 27 Kwi 2014 16:38

Zwłaszcza jak wszystko jest w kupie poskładane z silnikiem, wiem że da się sprawdzić jak się ma skrzynię osobno czy w kawałkach, zresztą zawsze po naprawie sprawdzam czy sprzęgła działają płynnie właśnie za pomocą sprężonego powietrza albo CO2...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Brak ciśnienia na sprzęgłach

Postprzez Coval » 27 Kwi 2014 18:18

mechanior napisał(a):Zwłaszcza jak wszystko jest w kupie poskładane z silnikiem, wiem że da się sprawdzić jak się ma skrzynię osobno czy w kawałkach, zresztą zawsze po naprawie sprawdzam czy sprzęgła działają płynnie właśnie za pomocą sprężonego powietrza albo CO2...


Ja to sprawdzam przed włożeniem przekładni,nawet za pomocą oleju, można wtedy uniknąć niepotrzebnej rozbiórki.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej