Jak w temacie ,volvo penta przezyl 13500mth bez remontu i wiekszych napraw, jedynym mankamentem bylo ciezkie odpalanie na zimno.
Kapitalny rewmont zrobiony przez firme z wieloletnim doswiadczeniem ,robila nam juz dwie sztuki cat 3056 dzialaja bez najmniejszego problemu.
Silnik po remoncie palil na dotyk ,doslownie starczylo pol obrotu walem i silnik zaczynal pracowac.
Nagle po ok 100mth zaczal brac olej i ciezko odpalac ,bialy dym podczas krecenia jak odpalil chodzil nierowno i lekko dymil na bialo.
Licha i nnierowna kompresja.
Silnik wyjety zrobilem pare zdjec i film endoskopem ,jutro silnik jedzie do zakladu ktory go naprawial.
Na szybko co sadzicie na podstawie zdjec co jest przyczyna zatarcia?
Moje podejrzenie zatkany kanal olejowy lub dysze spryskujace denka tlokow chyba ze za ciasno spasowali silnik .
Bede jutro przy demontarzu silnika porobie wiecej zdjec .
Silnik mial wystarczajaca ilosc plynu ,zadnych wyciekow plynu olej czysty filtry nawet byly oryginalne volvo.
na filmie widac zadrapania na tlokach nie wiem skad one pochodza ,podejrzewam ze zostaly zrobionie w firmie ,gdyz najpierw kompletna maszyne zawiezlismy na warsztat ,skad wrocila do nas bez wtryskiwaczy abysmy wymontowali silnik.
http://youtu.be/-vQ0BG_mOHM