wibako

Volvo Penta 150mth po kapitalnym remocie

Nie kopie, a jeździ po budowie? - tutaj jego miejsce.

Volvo Penta 150mth po kapitalnym remocie

Postprzez ksieciunio » 19 Maj 2014 18:49

Jak w temacie ,volvo penta przezyl 13500mth bez remontu i wiekszych napraw, jedynym mankamentem bylo ciezkie odpalanie na zimno.
Kapitalny rewmont zrobiony przez firme z wieloletnim doswiadczeniem ,robila nam juz dwie sztuki cat 3056 dzialaja bez najmniejszego problemu.
Silnik po remoncie palil na dotyk ,doslownie starczylo pol obrotu walem i silnik zaczynal pracowac.
Nagle po ok 100mth zaczal brac olej i ciezko odpalac ,bialy dym podczas krecenia jak odpalil chodzil nierowno i lekko dymil na bialo.
Licha i nnierowna kompresja.
Silnik wyjety zrobilem pare zdjec i film endoskopem ,jutro silnik jedzie do zakladu ktory go naprawial.

Na szybko co sadzicie na podstawie zdjec co jest przyczyna zatarcia?
Moje podejrzenie zatkany kanal olejowy lub dysze spryskujace denka tlokow chyba ze za ciasno spasowali silnik .
Bede jutro przy demontarzu silnika porobie wiecej zdjec .
Silnik mial wystarczajaca ilosc plynu ,zadnych wyciekow plynu olej czysty filtry nawet byly oryginalne volvo.

Image

Image

Image

Image

na filmie widac zadrapania na tlokach nie wiem skad one pochodza ,podejrzewam ze zostaly zrobionie w firmie ,gdyz najpierw kompletna maszyne zawiezlismy na warsztat ,skad wrocila do nas bez wtryskiwaczy abysmy wymontowali silnik.

http://youtu.be/-vQ0BG_mOHM

ksieciunio
Operator

Maszyna: hammelmann aquajet 12


Reklama

simmet

Re: Volvo Penta 150mth po kapitalnym remocie

Postprzez Coval » 19 Maj 2014 19:42

Wg. mnie - zbyt duży luz montażowy tłok-cylinder. Tłok obija się o tuleje w czasie pracy. Np.

http://www.motor-tech.katowice.pl/tloki/zatarte.html

Co prawda, podałem linka do strony z silnikami benzynowymi 2T, ale w tym przypadku przyczyna może być podobna.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Volvo Penta 150mth po kapitalnym remocie

Postprzez ksieciunio » 26 Maj 2014 18:13

Silnik rozebrany,zadnych sladow zatarcia,niska kompresja.
Glowice poszy do sprawdzenia na szczelnosc.jak na razie nie wiem nic wiecej
Te zwaly widoczne na zdjeciach z endoskopu to sadza wymieszana z olejem.

Image

Image

ciekawi mnie nagar na jednym z cylindrow ,wystepuke tylko na jednym.

Image

Image

ksieciunio
Operator

Maszyna: hammelmann aquajet 12


Volvo Penta 150mth po kapitalnym remocie

Postprzez Coval » 26 Maj 2014 18:32

Tuleje bez rys? Słabe palenie, nierównomierne ciśnienie sprężania i biały dym po odpaleniu, może świadczyć o słabym stanie wtryskiwaczy a nawet hydraulicznych popychaczy zaworowych(jeśli są).
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Volvo Penta 150mth po kapitalnym remocie

Postprzez ksieciunio » 26 Maj 2014 18:49

Nie ma hydraulicznych popychaczy,na poczatku palil na dotyk,po jakich 100mth zaczely sie cuda.
Zobaczymy co bedzie jak poskladaja silnik.

ksieciunio
Operator

Maszyna: hammelmann aquajet 12


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej