Strona 1 z 1

Walec ogumiony Stavostroj GRW-101

PostWysłany: 23 Lis 2016 22:23
przez Fireword
Marka i model maszyny: Stavostroj GRW-101
Rok produkcji: 1990

Witam poszukuję DTR-ki lub kogoś kto męczył się na tym sprzęcie. Zależy mi na papierach gdyż te dostarczone przez firmę chyba zostały wyprane w perwolu. Jedyne co z nich można wywnioskować to model walca. Wszystkie napisy na panelu zostały zamalowane a zegary są mocno nieczytelne o ile działają. Interesuje mnie temat pompowania kół który zawór od czego są 4. Punkty kontrolne tj, oleje (silnikowy znalazłem (zetor 4tłoki) ) ale nie wiem gdzie jest wziernik do hydrauliki oraz czy jest coś jeszcze? Co ile należy smarować układ skrętny, czy jest coś jeszcze poza tym? Gdzieś na aukcjach znalazłem notatkę że ma on 2 biegi 1-do 7km/h 2-do40 jest to prawda? Ja tego nie zauważyłem. Na co zwracać uwagę podczas eksploatacji będę wdzięczny za jakieś knify. Na końcu czy jest to możliwe aby na tylnej osi z 2 środkowych opon zeszło powietrze a zewnętrzne były napompowane? Czy łatwo taki walec przewrócić? Nie ukrywam że siedzi się wysoko i podczas pracy buja tym Titanikiem sakramencko stąd to pytanie. Dziękuje za wszelkie podpowiedzi każda będzie dla mnie cenną radą.

Re: Walec ogumiony Stavostroj GRW-101

PostWysłany: 28 Sty 2017 03:43
przez walcmistrz
Witam papierów nie posiadam ale pracowałem na takim sprzecie wiec w miare możliwości odpowiem na pytania
a wiec tak:

- w moim były 4 zawory do powietrza , siedząc na fotelu i patrzac od lewej pierwszy był do zrasznia kół jako wymuszenie powietrzem wody , drugi to blokada tylnego mostu , trzeci pompowanie kół , i czwarty to spuszczanie powietrza z kół.

- wziernika do hydrauliki nie ma jest tylko miarka pod kabina czyli taki krótki wkręcany bagnet to sprawdzisz stan oleju w zmienniku momentu od jazdy maszyny.

- w komorze silnika pod przednia szyba taki stalowy zbiornik to olej wspomagania musisz go pilnować wchodzi tam do ukladu ok 5-6 litrów. jak dobrze pamiętam to HIPOL GL-4 80W-90 TAKI JASNY I BARDZO RZADKI

-układ skrętny samarowałem co 100 godzin czyli ok co 2 -3 tygodnie pracy to zalezy ile maszyna pracuje , szczególnie ważne sa kalamitki na przednich osiach wchodzi tam bardzo mało smaru i trzeba ostrożnie dobijać aby nie wypchnąć gumowych uszczelnień łożysk bo tam może dostawać sie piasek.

- tak bardzo łatwo taki walec przewrócić , najgrzej gdy nie ma ramy nad kabiną bo konstrukcja tej kabiny nie wytrzyma nawet 1 tony wiec operator nie ma szans.

- ciśnienie w kołach regulujemy w zależności po czym sie poruszamy.

- filtr oleju to odśrodkowy który tylko czyścimy po ok 500 godzinach , a wymiane oleju robimy poprzez korek na klucz 24 ktory znajduje sie po lewej stronie schodków.

jeśli masz jeszcze jakieś pytania to pisz postaram sie odpowiedziec