Strona 1 z 2

Z innej beczki:)

PostWysłany: 25 Lip 2017 20:09
przez wojdudi81
Witam mam takie pytanie, potrzebuje auta do ciągania przyczepki z minikoparka, ale takiego żeby mogło ciągnąc przyczepkę o całkowitej dopuszczalnej masie 3 tony, mam busa WV T4 ale on ma w dowodzie tylko 2 tony uciągu i chciałbym coś innego co możecie mi polecić? i przepraszam jeśli w złym miejscu post

Z innej beczki:)

PostWysłany: 25 Lip 2017 20:41
przez Pająk
Gro dużych terenówek ma uciąg powyżej 3t.
...pozostaje jeszcze kwestia ramy w takowej na odcinku: tylny most-tylny zderzak,a raczej jej brak spowodowany korozją.

Re: Z innej beczki:)

PostWysłany: 25 Lip 2017 22:07
przez wojdudi81
Czyli trzeba szukać jakiejś terenówki z dobra ramą :) może coś polecicie jakiś model?

Z innej beczki:)

PostWysłany: 25 Lip 2017 22:22
przez Pająk
Zajrzyj,poczytaj na forum Rajdy4x4.

Re: Z innej beczki:)

PostWysłany: 26 Lip 2017 20:29
przez Fifi
Zakładając, że nie chcesz przeinwestować i masz budżet ok. 10 tyś zł nie masz wielkiego pola manewru. Większość terenówek w tej cenie jest albo zajechanych na bezdrożach albo ma po 500 tyś km z lawetą, o korozji wspomniano wcześniej. Poza tym, jest niewiele aut, które mają na haku 3,5 tony. Nie jechałem , nie siedziałem ale twory pt. Daewoo/SsangYong Korando i Musso mają silniki Mercedesa (w tym nieśmiertelny 2,9td 120KM) i większość właśnie 3,5 t uciągu.

Z innej beczki:)

PostWysłany: 28 Lip 2017 05:53
przez Thygerrr
Nie kupuj żadnych wynalazków bo są tanie w zakupie a potem ni ma części do tego, ja polecam:
Nissan Patrol k160 lub 260 ewentualnie GR (Y60) MOCNE BESTIE w teren! Silnik 2.8 td 115 koni pali tak z 13/15 litów.
Mitsubishi Pajero silnik 2.5 td prosty samochód no i japoński jak ten wyżej więc wiadomo że dobry
Opel frontera najtańszy z tego wszystkiego wygląda w miarę ładnie i tyle dobrego,unikaj silnika 2,2 DTI czy coś takiego
I jeszcze jeep cherokee XJ 4.0 benzyna,gazu pali ze 20 litrów w automacie,wygodna fajna fura,nie kupuj żadnego diesla w jeepie

Re: Z innej beczki:)

PostWysłany: 28 Lip 2017 17:09
przez Fifi
Żaden z ww. nie ma na haku nawet 3 ton uciągu. Poza tym jak pisałem wcześniej, większość będzie zajeżdżona, topiona w błocie, zmęczona pod lawetą a reszta z ramą jak ser szwajcarski...
Jak się nie ma co się lubi, trzeba szukać alternatyw - czytaj 2,9td (silnik ze Spirintera) i możliwie niewielki przebieg. Korando jest tak brzydkie, że mało kto chce tym jeździć - za 10 tysi kupisz auto z klimą i realnym przebiegiem ok. 200 tys km.
https://www.otomoto.pl/oferta/ssangyong ... 4f0ebfd8eb
https://www.otomoto.pl/oferta/daewoo-ko ... b91f7ddeaa

Re: Z innej beczki:)

PostWysłany: 28 Lip 2017 20:40
przez Pająk
W długim Pajero 2.8TDI miałem w bite w dowodzie 3280kg,albo 3380kg. Range Rover -3500kg.W obu przypadkach plusem była możliwość jazdy z napędem 4x4 po asfalcie.W Rendżu stały napęd,a w Pajero skrzynia biegów Super Select,która dawała możliwość załączenia przodu na "czarnym" do 100km/h.
Pozostaje kwestia braku ramy.

Chociaż w młodszych rocznikach prym wiedzie Navara.
http://40ton.net/nissan-odpowie-za-ramy ... i-o-pomoc/

Z innej beczki:)

PostWysłany: 29 Lip 2017 10:33
przez Thygerrr
Patrol jest nie zniszczalny,oczywiście jak kupisz przerobionego do terenu to się zgodzę że może być wytłuczony
jeśli kupisz seryjnego to GWARANTUJĘ CI że przeżyję Twoją minikoparkę albo i dwie.

Z innej beczki:)

PostWysłany: 29 Lip 2017 10:49
przez wojdudi81
Co do kwoty to nie 10tys zł tylko 10 ty

-- 29 Lip 2017 09:46 --

Co do kwoty to nie 10tys zł tylko 10 tyś CHF czyli okolo 40ty

-- 29 Lip 2017 09:49 --

Co do kwoty to nie 10 tys zł tylko 10 tyś CHF czyli około 40 tyś zł :) I auto będę kupował w Szwajcarii
zastanawiam się nad jeepem JEEP Grand Cherokee lub mercem ML 270 bo auto będę tez czasem używał na wypady z rodzina :)

Z innej beczki:)

PostWysłany: 30 Lip 2017 13:07
przez Thygerrr
c-360 z przyczepą pol śrem

Z innej beczki:)

PostWysłany: 30 Lip 2017 13:20
przez zeppelin zm 15
:lol: :ok:

Re: Z innej beczki:)

PostWysłany: 08 Sie 2017 18:30
przez wojdudi81
Hehe traktor to sam se kup :)

mój wybór padł na Jeepa Grand Cherokee 3.0CDR .

dziękuje wszystkim za pomoc:) Thygerrr tobie tez :))))

Z innej beczki:)

PostWysłany: 10 Sie 2017 21:34
przez Thygerrr
jak tak to pochwała sie należy :D

Re: Z innej beczki:)

PostWysłany: 11 Sie 2017 19:56
przez wojdudi81
Jasne jak tylko kupie :) jestem w trakcie poszukiwania porządnego modelu :)

Re: Z innej beczki:)

PostWysłany: 12 Sie 2017 06:41
przez Pająk
wojdudi81 napisał(a):
mój wybór padł na Jeepa Grand Cherokee 3.0CDR .


A on nie jest samonośny?

Re: Z innej beczki:)

PostWysłany: 14 Sie 2017 19:59
przez wojdudi81
A co to przeszkadza ? homologacje oryginalnego haka jest na 3.5t a i tak tyle nie można ciągnąc według przepisów:)

Z innej beczki:)

PostWysłany: 03 Lis 2017 23:50
przez mechanior
Ten silnik to włoski VMotori, ma niepochlebne opinie, nikt tego nie chce naprawiać i pali jak smok.
Ja mam WJota z silnikiem Merca 2.7
Quadra Drive robi zajebista robotę, stały napęd na tył i dopinany automatycznie przód. Silnik jest pancerny, sprawdzony i niezawodny... trochę elektryka kuleje ale to niestety w każdym WJocie.

Re: Z innej beczki:)

PostWysłany: 04 Lis 2017 01:15
przez Fifi
mechanior napisał(a):Ten silnik to włoski VMotori, ma niepochlebne opinie, nikt tego nie chce naprawiać i pali jak smok.

3,0 CRD w WK to nie włoskie VM tylko niemieckie V6 made by MB.
VM montowali w WJ 3,1 TD i ZJ 2,5 TD, silniki do pracy stacjonarnej a nie hulania pod maską samochodów :bangin:

Z innej beczki:)

PostWysłany: 04 Lis 2017 11:13
przez ezsimo
A ja poruszę jeszcze jedną kwestię nietechniczną. Pamiętaj o jednej rzeczy - możesz mieć duży problem z legalnym ciągnięciem przyczepy o dużej DMC za samochodem o DMC do 3,5T. O ile możesz nawet mieć w dowodzie rejestracyjnym pojazdu o DMC do 3,5T wpisaną wysoką dopuszczalną DMC przyczepy z hamulcem to niestety nadal istnieje par. 14 ust. 7 "Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia", zgodnie z którym stosunek DMC pojazdu do DMC przyczepy nie może przekraczać 1,33:1. Z tego wynika, że maksymalna DMC przyczepy z hamulcem najazdowym dla pojazdu o DMC 3,5T nie może przekraczać ok. 2630 kg. Podkreślam, że dotyczy to przyczepy z hamulcem najazdowym, jeśli miałbyś np. pneumatyczny lub hydrauliczny układ hamulcowy w przyczepie sterowany z miejsca kierowcy to ograniczenia tego nie ma.

Dodam jeszcze, że w internecie jakiś czas temu pojawiły się informacje, jakoby przepis ten usunięto - ale nie było przy takiej informacji podanego aktu prawnego, a ja - pomimo bardzo intensywnych poszukiwań - nie znalazłem zapisów, odwołujących ten przepis. Jeśli ktoś z Kolegów zna podstawę prawną to bardzo chętnie poznam, na razie ja i kilka innych osób z którymi konsultowałem temat uznajemy że przepis istnieje i jest obowiązujący.

Trzeba też pamiętać o VIATOLL dla samochodów do 3,5T DMC z przyczepą ciężką, ale to już mniejszy problem oraz o tym, że masa przyczepy nie powinna przekraczać masy holującego ją pojazdu.