Strona 1 z 1

Wózek widłowy Mitsubishi FG15 procedura dokręcania głowicy

PostWysłany: 28 Mar 2019 16:56
przez BKK
Dostałem do złożenia silnik, a właściwie cały napęd z wózka Mitsubishi FG15. Człowiek, który to robił się zwolnił, a rozkręcony silnik się ostał. Blok jest po remoncie, wstawione już nowe tłoki, wał, dokręcone panewki. Z rzeczy poważniejszych został montaż głowicy. Niestety na zestawie uszczelek nie ma danych, co do dokręcania. Silnik, to 4G63 z pojedynczym wałkiem, dwa zawory na cylinder. Silnik zasilany jedynie gazem. Ponoć głowica nieco różni się od samochodowej. Szukam informacji, jaka jest procedura i momenty dokręcania śrub w tym silniku. Czy to prawda, że śruby od razu kupować nowe, bo stare lubią się urwać przy ponownym użyciu?

Wózek widłowy Mitsubishi FG15 procedura dokręcania głowicy

PostWysłany: 28 Mar 2019 17:14
przez przemula
W takim razie kup nowy zestaw uszczelek pod głowicą.
Zasze powinno być to opisane.Kolejność dokrecania i Nm.
Śruby powinny być nowe.

Wózek widłowy Mitsubishi FG15 procedura dokręcania głowicy

PostWysłany: 28 Mar 2019 17:31
przez BKK
Zestaw uszczelek jest już zakupiony. W kartonie były wszystkie potrzebne do złożenia silnika. Niestety nie było tabelki z wartościami dla głowicy, stąd pytanie. Więc według ciebie miałbym dla poznania tych wartości kupować kolejną uszczelkę pod głowicę?

Wózek widłowy Mitsubishi FG15 procedura dokręcania głowicy

PostWysłany: 28 Mar 2019 17:56
przez przemula
Według mnie możesz wrozyc z fusów.
Kupowałem wiele razy uszczelki pod głowice i zawsze było opisana kolejność dokrecania i moment.

Więc nie wiem co Ty tam kupiłeś.

Wózek widłowy Mitsubishi FG15 procedura dokręcania głowicy

PostWysłany: 28 Mar 2019 22:55
przez BKK
Napiszę jeszcze raz, powoli, bo widzę, że słabo u ciebie ze zrozumieniem. Silnik dostałem rozłożony, a do niego zestaw uszczelek, które przyszły jako komplet w jednym kartonie. Nie ja je kupowałem. Człowiek, który miał to robić się zwolnił. W kartonie nie było tabeli z procedurą dokręcania głowicy. Nie wiem, może była i zaginęła, może poprzednik po złości wyrzucił, może nie było. Ale nie ma. NIE MA. Przeczytaj te dwa proste słowa kilka razy, na głos i postaraj się zrozumieć. Myślę, że za którymś razem ci się wreszcie uda. Gdybym miał, to bym nie pytał. Proste, prawda? Ale NIE MAM i dlatego proszę o pomoc. Nadążasz? Więc jeśli masz coś konstruktywnego do powiedzenia, to będę wdzięczny. Ale na nic mi uwagi wiejskiego filozofa.

Wózek widłowy Mitsubishi FG15 procedura dokręcania głowicy

PostWysłany: 28 Mar 2019 23:13
przez przemula
Jeżeli jesteś mechanikiem i pytasz czy masz kupić nowe szpilki do głowicy to tak jak byś pytał czy do ciasta dodaje się cukier.


Jeśli już chcesz uzyskać dokladne dane na temat procedury przykrecania głowicy to zapytaj przede wszystkim u źródła.
Nie tak dawno skladlalem podobny silnik i dokrecalem 90nm.

Wózek widłowy Mitsubishi FG15 procedura dokręcania głowicy

PostWysłany: 03 Kwi 2019 11:35
przez BKK
W niektórych silnikach śruby dają się spokojnie wykorzystać. W innych są jednorazowe. To nie diesel, gdzie głowica jest dociągnięta z wielką siłą, a prawdopodobnie odprężony silnik benzynowy. Stąd pytanie o śruby. To tak zwane cięcie kosztów na zlecenie właściciela wózka. Ja informowałem o konieczności zakupu nowych śrub. Mam dane o dokręcaniu głowicy w tych silnikach z głowicami DOHC. Procedur jest więcej, niż jedna, a zależy to choćby od tego, iloma śrubami jest dokręcone koło zamachowe do wału. Taka ciekawostka...

-- 03 Kwi 2019 10:35 --

Gdyby ktoś potrzebował, to procedura dokręcania głowicy jest taka.
Krok 1. dokręcić 39 Nm.
Krok 2. Dokręcić 78 Nm.
Krok 3. Poluzować 360 stopni.
Krok 4. Dokręcić 20 Nm.
Krok 5. Dokręcić 90 stopni.
Krok 6. Dokręcić 90 stopni.

Maksymalna długość śrub głowicy - 99.4 mm.