wibako

Pomocy... AMPLIFIER POWER BRAKE

Nie kopie, a jeździ po budowie? - tutaj jego miejsce.

Pomocy... AMPLIFIER POWER BRAKE

Postprzez skunet » 09 Gru 2009 01:45

Witam serdecznie!!
Jestem nowy na tym forum, problem jaki mnie dotknął zmusza do prośby o pomoc. Zapewne znajdzie się ktoś, kto może mi coś doradzić.
Problem powstał w urządzeniu jezdnym, które porusza się, podnosi, hamuje, skręca itd.. za pośrednictwem hydrauliki a nadzorem i kontrolą zarządza elektronika. Wystąpiła usterka w systemie hamulców a dokładnie na karcie wzmacniacza/przekaźnika AMPLIFIER PROPULSION/BRAKE.
Cały czas spala umieszczony na niej transformator. Wymieniłem już prawie wszystkie elementy i sprawdziłem praktycznie wszystko, przewody, złącza, napięcia, natężenia itd... Problem nadal pozostaje.
Image
To płytka na której pali się tranzystor. Początkowo przy wyjściu 29, obecnie przepala się również na wejściu nr. 4.
Image Image
Chętnie wysłucham wszelkich podpowiedzi.
Z góry bardzo dziękuję.

skunet
Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 09 Gru 2009 01:26
  • Miejscowość: Elblag

Reklama

simmet

Postprzez TOMPOL » 10 Gru 2009 15:44

Witam.
Podejrzewam że problem jest gdzieś poza ta płytka. Może jakaś cewka pobiera za duży prąd. Rozumiem, że wymieniłeś elementu na takie same lub o podobnych parametrach. Spróbuj zapytać tu http://www.elektroda.pl/.
Ostatnio edytowany przez TOMPOL, 14 Gru 2009 20:06, edytowano w sumie 1 raz

TOMPOL
Młodszy operator

  • Posty: 125
  • Rejestracja: 23 Cze 2009 10:22
  • Miejscowość: Lublin
  • Pochwały: 2

Maszyna: JCB TAKEUCHI BOMAG

Firma: Tompol Maszyny Budowlane


Postprzez SERVICEBOOK » 12 Gru 2009 01:46

Witam!

Płyta jest na tyle prosta a stan wizualny na tyle dobry, że wykluczyć można "samoistne" uszkodzenie elementów na PCB...
Po druku wnioskuję ze tranzystory pracują jako klucze w układzie Darlingtona. Sugeruję sprawdzenie cewek elektrozaworów, a dokładniej diody zabezpieczającej indukowanie się szpilek napięciowych przy rozłączaniu cewki...

Pozdrawaim!
Sławek
Dokumentacje do maszyn

SERVICEBOOK
Operator

  • Posty: 361
  • Rejestracja: 17 Kwi 2007 17:38
  • Miejscowość: Chojnów

Postprzez skunet » 13 Gru 2009 21:01

Ogromnie Wam dziękuję za zainteresowanie moim problemem.
Pisałem już na forum elektrody, zmieniałem nawet działy ale jak do tej pory nikt nie odpisał.

Zaraz po wykryciu usterki hamulców wymieniłem cały wzmacniacz AMPLIFIER POWER na nowy, który spalił się po około 30 min. Idąc dalej sprawdziłem:
- Oporność elektromagnesu / cewki. Dane na płytce znamionowej to I–3A, R-3,2Ohm. Odczyt na mierniku uniwersalnym 3,4 Ohm uznałem za OK.
- Wymieniłem już 4 razy złącza el elektrozaworu Y-81 na nowe wraz z diodą.

W dalszych poszukiwaniach sprawdziłem / wymieniłem:
- czy nie ma przebicia miedzy przewodami instalacji a masą
- elektrozawór Y-81 wraz z elektromagnesem na nowy
- CHANGE OVER UNIT i CENTRAL UNIT DIGITAL na nowy
- podłączyłem bezpośrednio przewód między 1 w elektrozaworze a 29 wzmacniacza (odłączając stary w razie gdyby miał on przebicie na masę)

W okresie gdy system działał poprawnie, między przepaleniami tranzystora , sprawdziłem natężenie na wyjściu 29 . W momencie otwarcia hamulców (aktywowania elektrozaworu Y-81) skakało do 2A a następnie stabilizowało na 1,35A. Napięcie na tym wyjściu 10,6V i ponad 12V gdy odłączony jest elektrozawór.
W drugim identycznym pojeździe odczyt utrzymuje się na 1,3 A i nie wykazuje żadnych skoków.

Sprawdziłem napięcie na stykach 32 i 27 = 27,5V.

Sprawdziłem czy nie ma przebicia na kondensatorze 2200MF, choć gdyby było inaczej to zaraz wysiadałby bezpiecznik 8 A.

Cala instalacja, prócz elektrozaworów i pressure traducer umieszczona jest w klimatyzowanej skrzynce przez co wykluczam wpływ wysokiej temperatury, wilgoci i innych złych warunków pracy.

Oryginalny tranzystor na płycie wzmacniacza to 2SJ349, z braku możliwości zdobycia identycznego zastąpiłem go na 2SJ334. ( nie posiadam już więcej nowych AMPLIFIER POWER, miałem tylko 2)

W chwili obecnej przepaliły się dwa tranzystory. Jeden na wyjściu 29 a drugi na wejściu 4.

Sam już nic nie mogę wymyślić a problem nadal występuje.
Dołączam poglądowe schematy hydrauliczne pracy hamulców i bardziej szczegółowy schemat elek.
Pozdrawiam
Image Image Image Image Image

skunet
Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 09 Gru 2009 01:26
  • Miejscowość: Elblag

Postprzez TOMPOL » 14 Gru 2009 16:32

Spróbuj założyć przekaźnik z diodą do tego elektrozaworu sterując go ze wzmacniacza. Obwód zabezpiecz bezpiecznikiem 3A.

TOMPOL
Młodszy operator

  • Posty: 125
  • Rejestracja: 23 Cze 2009 10:22
  • Miejscowość: Lublin
  • Pochwały: 2

Maszyna: JCB TAKEUCHI BOMAG

Firma: Tompol Maszyny Budowlane


Postprzez skunet » 15 Gru 2009 08:10

Dziękuję Tompol, jednak nie bardzo wiem jak to zrobić. Może bardziej byś mi to wyjaśnił, ewentualnie podał jakiś schemat

skunet
Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 09 Gru 2009 01:26
  • Miejscowość: Elblag

Postprzez TOMPOL » 15 Gru 2009 12:33

Witam.
Proponuję ,żebyś znalazł jakiegos elektronika , który sprawdzi Ci tą płytkę . Jeżeli te tranzystory pracują w układzie Darlingtona to sa prawdopodobnie zwarte opornikiem dle szybszego wyłączania obwodu. Może coś nie halo z tą płytką. Jak masz jakiegoś gościa co kuma trochę elektykę to niech Ci podpowie lub podłaczy przekaźnik tak żeby wzmacniacz załączał tylko przekaźnik a przekaźnik dopiero elektrozawór. Prosta rzecz.. Jak nie dasz rady to pisz. Wyłapiesz po której stronie jest usterka . Jakbyś nic nie zdziałał to zadzwoń pod ten 515- tel bo przez forum to dużo klikania.

TOMPOL
Młodszy operator

  • Posty: 125
  • Rejestracja: 23 Cze 2009 10:22
  • Miejscowość: Lublin
  • Pochwały: 2

Maszyna: JCB TAKEUCHI BOMAG

Firma: Tompol Maszyny Budowlane


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej