Ogromnie Wam dziękuję za zainteresowanie moim problemem.
Pisałem już na forum elektrody, zmieniałem nawet działy ale jak do tej pory nikt nie odpisał.
Zaraz po wykryciu usterki hamulców wymieniłem cały wzmacniacz AMPLIFIER POWER na nowy, który spalił się po około 30 min. Idąc dalej sprawdziłem:
- Oporność elektromagnesu / cewki. Dane na płytce znamionowej to I–3A, R-3,2Ohm. Odczyt na mierniku uniwersalnym 3,4 Ohm uznałem za OK.
- Wymieniłem już 4 razy złącza el elektrozaworu Y-81 na nowe wraz z diodą.
W dalszych poszukiwaniach sprawdziłem / wymieniłem:
- czy nie ma przebicia miedzy przewodami instalacji a masą
- elektrozawór Y-81 wraz z elektromagnesem na nowy
- CHANGE OVER UNIT i CENTRAL UNIT DIGITAL na nowy
- podłączyłem bezpośrednio przewód między 1 w elektrozaworze a 29 wzmacniacza (odłączając stary w razie gdyby miał on przebicie na masę)
W okresie gdy system działał poprawnie, między przepaleniami tranzystora , sprawdziłem natężenie na wyjściu 29 . W momencie otwarcia hamulców (aktywowania elektrozaworu Y-81) skakało do 2A a następnie stabilizowało na 1,35A. Napięcie na tym wyjściu 10,6V i ponad 12V gdy odłączony jest elektrozawór.
W drugim identycznym pojeździe odczyt utrzymuje się na 1,3 A i nie wykazuje żadnych skoków.
Sprawdziłem napięcie na stykach 32 i 27 = 27,5V.
Sprawdziłem czy nie ma przebicia na kondensatorze 2200MF, choć gdyby było inaczej to zaraz wysiadałby bezpiecznik 8 A.
Cala instalacja, prócz elektrozaworów i pressure traducer umieszczona jest w klimatyzowanej skrzynce przez co wykluczam wpływ wysokiej temperatury, wilgoci i innych złych warunków pracy.
Oryginalny tranzystor na płycie wzmacniacza to 2SJ349, z braku możliwości zdobycia identycznego zastąpiłem go na 2SJ334. ( nie posiadam już więcej nowych AMPLIFIER POWER, miałem tylko 2)
W chwili obecnej przepaliły się dwa tranzystory. Jeden na wyjściu 29 a drugi na wejściu 4.
Sam już nic nie mogę wymyślić a problem nadal występuje.
Dołączam poglądowe schematy hydrauliczne pracy hamulców i bardziej szczegółowy schemat elek.
Pozdrawiam