Strona 1 z 1

Laweta, niskopodwoziówka POM ŚREM - praktyka

PostWysłany: 04 Lut 2015 15:42
przez wojtas4327
Marka i model maszyny: POM SREM 8t
Rok produkcji: 1980

Witam, jakiś czas temu kupiłem dosyć tanio taką właśnie przyczepkę do wożenia swoich klamotów. Przyczepa na DMC 12900kg masa własna 4900kg ładowność 8000kg. Moje pytanie jest takie czy ktoś z was miał jakieś doświadczenia z takim klamotem? Chodzi głównie o realną ładowność tej przyczepy albo ile na nią ładowaliście i wytrzymała, wożąc na niej 8,5 tonową kołówkę nic po niej nie widać a patrząc po grubości ramy to te 8,5t to jak dla byka kartofel. Jest to wersja 3 osiowa ( raczej jedna oś i dwa wózki).

Laweta, niskopodwoziówka POM ŚREM - praktyka

PostWysłany: 04 Lut 2015 16:48
przez peckiel
Miałem takiego klamota. Przednia oś była na kołach 1200R20 :lol: Na tyle wózek na 4 kołach o ile dobrze pamiętam to 7,5 R15? Woziliśmy nią koparkę gąsienicową o masie 13,5 tony. Dawała śmiało radę. Podłoga była masywna, bo dyle jesionowe o grubości 10 cm. Ciągaliśmy ją wywrotką 3 osiową, max 50 km/h :D

Laweta, niskopodwoziówka POM ŚREM - praktyka

PostWysłany: 04 Lut 2015 19:13
przez dawidg2
Atlasa 1004 woził na takiej z tyłu jedna oś.

My na takiej jak Twoja z wózkiem z tyłu, woziliśmy po może 14 ton.

Laweta, niskopodwoziówka POM ŚREM - praktyka

PostWysłany: 05 Lut 2015 08:56
przez rado735
Trzeba patrzeć czy nie pęka na przednim łączeniu ramy podłogi z ramą nad przednim wózkiem, mnie 13,5t-14t zszokowało, ale te 10 - 11 konstrukcja powinna długo wytrzymywać, o ile oczywiście wczesniej Twój egzemplarz nie zasuwał za wiele z tymi 14 u poprzedniego właściciela :faja:

Laweta, niskopodwoziówka POM ŚREM - praktyka

PostWysłany: 05 Lut 2015 10:45
przez wojtas4327
No właśnie o takie odpowiedzi mi chodziło, bałem się zaraz filozofii że jak 8 ton to ani "grama" więcej. Oczywiście wszystko w granicach POLSKIEGO rozsądku ale znalazłem takie "coś" i trochę mnie zatkało więc się podzielę http://olx.pl/oferta/koparka-gasienicow ... 6f9e5c6ad2

Laweta, niskopodwoziówka POM ŚREM - praktyka

PostWysłany: 05 Lut 2015 10:48
przez peckiel
Widziałem taką lawetę przerobioną. Z tyłu na wózek miał założone koła od Stara 660, rama wzmocniona i woził koparkę o wadze 20 ton. Wiem na bank, że facet ją wzmacniał i przerabiał, ale jak miał to zrobione, nie wiem.

Laweta, niskopodwoziówka POM ŚREM - praktyka

PostWysłany: 13 Lut 2015 20:56
przez wojtas4327
Ok przerobiona, ale czy te wózki są w stanie wytrzymać 24 tony?? co prawda nie mam takiej maszyny ani zamiaru zakupu ale przymierzam się do edera na błotniaku a to jakieś 17 ton i moje przymiarki są ograniczone transportem bo dodatkowy zakup innej niskopodwoziówki nie wchodzi w gre z przyczyn finansowych. Czy może szukać czegoś mniejszego??

Laweta, niskopodwoziówka POM ŚREM - praktyka

PostWysłany: 13 Lut 2015 21:19
przez peckiel
Dokładnie tego nie oglądałem. Być może przerobione te wózki. Może będę miał okazje obejrzeć to dokładnie to opiszę tutaj. Podejrzewam, że zostały przerobione.

Laweta, niskopodwoziówka POM ŚREM - praktyka

PostWysłany: 14 Lut 2015 14:10
przez bastekwa
oś trzymająca cały wózek jest cienka jak dupa węża,zaś sam wózek ten otwór to też cieniutkie ścianki ma i najczęściej pękały na tym otworze na połowę.

Re: Laweta, niskopodwoziówka POM ŚREM - praktyka

PostWysłany: 15 Maj 2016 08:51
przez dormika
Witam.
Może ktoś się orientuje, gdzie na ramie POM-Śrem jest wybity numer fabryczny. Gdzie go szukać?

Laweta, niskopodwoziówka POM ŚREM - praktyka

PostWysłany: 22 Maj 2016 20:12
przez wojtas4327
Hej, numer mam na tabliczce z prawej strony (patrząc od tyłu przyczepy), we wgłębieniu "ceownika" nad obrotnicą (balkonem).

Laweta, niskopodwoziówka POM ŚREM - praktyka

PostWysłany: 12 Paź 2016 23:42
przez czar82
Też tam mam - tylko, że u mnie z kolei z lewej wrzucili :/

Re: Laweta, niskopodwoziówka POM ŚREM - praktyka

PostWysłany: 26 Lut 2017 00:33
przez prezesss89
Witam, nie mogę znaleźć nabitych numerów na mojej niskopodwoziówce, tabliczki nie ma żadnej u mnie a wybitych numerów szukałem na całej i też nie mogę znaleźć parę warstw farby jej się nazbierało przez te wszystkie lata i pewnie są zamalowane ale dokładnie nie wiem gdzie szukać. Mógł by ktoś sprecyzować dokładniej gdzie tego szukać? We wgłębieniu w ceowniku nad obrotnicą to rozumiem że nad błotnikiem tak? Bo nad obrotnicą jest płaska blacha ramy i błotnika to nad tym gdzieś to powinno być? Rozumiem że może być z lewej lub z prawej strony tylko we wgłębieniu na zewnątrz czy od środka? Nie chciał bym drapać na darmo całej farby, bym był bardzo wdzięczny za pomoc. Dodam jeszcze że mam model POM-ŚREM PTN-8

Laweta, niskopodwoziówka POM ŚREM - praktyka

PostWysłany: 26 Lut 2017 09:33
przez makumba
miałem ten sam kłopot , pojechałem na przegląd nie znaleźli zadnych numerów , pismo do wydziału komunikacji o nabicie tabliczki i po sprawie , przypomnę tylko ze można ją zrobić na rolniczą i odchodzi przegląd co rok , i podatek drogowy , :D

Re: Laweta, niskopodwoziówka POM ŚREM - praktyka

PostWysłany: 26 Lut 2017 19:25
przez prezesss89
Czyli te niskopodwoziówki nie miały nabitych numerów na ramie? Miały tylko tabliczki z numerami? Jaki koszt jest za wyrobienie nowej tabliczki i jak długo czasu to zajmuję?

Laweta, niskopodwoziówka POM ŚREM - praktyka

PostWysłany: 26 Lut 2017 21:16
przez makumba
prawdopodobnie tylko tabliczka była w miare upływu lat znikały, nie jest tak żle finansowo, i dosyć szybko chyba w jeden dzień załatwił mi wydział komunikacji , przegląd ,nabicie tabliczki i można smigać :)