Przełącz do głównego szablonu
Wszystkie inne "wiejskie" maszyny.
Wyślij odpowiedź

zapytanie o rębak

22 Lis 2009 00:36

mam mały problem , szukam rysunków z danymi technicznymi i opisów czasów i miejsc np smarowania

maszyny do rozdrabniania gałęzi firmy Jensen , model A 425 DI lub podobnych tej firmy

nie mogę znaleźć wszystkich kalamitek , może ich nie ma bo niepotrzebne , ale wątpię , bo raczej główne łożyska wału tnącego powinno się smarować [ zresztą inne maszyny do tych celów takie punkty posiadają

http://www.truck1.eu/cgi-bin/_NEWCGI_/X ... 8089&num=8

o takiej maszynie mowa

niech ktoś pomoże , w różnych forach szukałem , ewentualnie czeka mnie serwis który jeszcze nie wiem gdzie jest i czy takowe rozkładówki udostępnia

03 Sty 2010 23:20

fajna maszynka.
Robisz z tego biomasę i dalej pelet na własne potrzeby czy odsprzedajesz?

04 Sty 2010 16:09

pracuję jako pilarz [ często metody alpinistyczne ]
a rębak kupiłem żeby zostawiać po sobie porządek - rozdrobnić gałęzie , wtedy wiadomo że ilościowo mniej wywozu i często zrębek zostaje u klienta na jego potrzeby [ eko produktów nie wytwarzam ]

maszyna rzadko pracuje na produkcji dużych ilości [ po prostu nie mam takich robót ]

może się przypomnę - wie ktoś czy i gdzie są punkty smarowania , nie mogę się doszukać smarowania koła zamachowego z nożami

04 Sty 2010 16:41

a moze poprostu nie ma smarowania bo są łożyska zamknięte.

04 Sty 2010 16:48

jest to możliwe, ale wolę się upewnić - maszynka nie jest nowa - ma już za sobą ponad 2400 mtg

u mnie od niedawna, więc wszystkiego jeszcze dokładnie nie poznałem
Ostatnio edytowany przez piotr 880, 06 Sty 2010 18:34, edytowano w sumie 1 raz

04 Sty 2010 18:50

Oglądnij całą dokładnie jeszcze mogą czasem wężyki wychodzić bo może jest tam ciasno i są wyprowadzone smarowniki w lepszym miejscu. Tak pisałem wcześniej bo ogólnie zamknięte łożyska się stosuje choć nie zawsze też. Tak mi się teraz przypomniało że łożyska mogą też być w kąpieli olejowej.
Ostatnio edytowany przez dawidg2, 06 Sty 2010 18:35, edytowano w sumie 1 raz

05 Sty 2010 19:35

Czy główne łożyska koła zamachowego, często będące pod dużym obciążeniem również mogą być smarowane ze zbiornika oleju hydraulicznego?

Bo już kilka razy przeglądałem czy są gdzieś kalamitki i nie znalazłem, wężyków nie ma, ani centralnego układu smarującego

[ Dodano: Sob Sty 09, 2010 11:18 pm ]
widzę że maszynistów nie brak ale nic konkretnego mi nikt nie podpowiedział

dzwoniłem do serwisu , może pomogą ale wątpię [ przecież najłatwiej łosia przyciągnąć przez brak danych ]

[ Dodano: Wto Sty 12, 2010 6:26 pm ]
po skontaktowaniu z serwisem wiem już że zazwyczaj rębaki Jensen łożyska wału zamachowego z nożami są zamknięte i nie są smarowane z punktów smarnych [ kalamitek ] a po prostu jeśli się zużyją wymieniane są na nowe - maszyna ma 12 lat i na razie wszystko bez zarzutu działa
Ostatnio edytowany przez piotr 880, 06 Sty 2010 18:35, edytowano w sumie 1 raz

08 Maj 2010 09:07

Serwisowałem taki rebak i wszystkie łożyska są zamknięte samosmarne

09 Maj 2010 03:28

wracając do tematu łożysk

po używaniu przez 3 miesiące [ 150 mtg ] poznałem co i z czym się je

łożyska na kole tnącym są do wymiany - szumią , odkręciłem pokrywkę jednego i okazało się że uszczelniacz łożyska się skończył i czas na wymianę

łożyska zamówiłem z Niemiec poprzez serwis i już mam [ drogie jak diabli ]

inne łożysko [ na wałku podającym też do wymiany ale to jest tanie

generalnie czeka mnie wymiana 3 łożysk i rębak będzie działał jak należy

silniczek Hatz 2 cylindry spala do 4-4,5 l na mtg =On , ale na 20-30 mtg je z 0,2-0,3 l oleju - czy to norma ?

generalnie jestem z narzędzia do pracy zadowolony

jedyne co , to musowo 3 osoby do obsługi bo samemu podając urobek by człowieka wykończył - znaczy się wydajna bestia

http://www.youtube.com/watch?v=SKGuXup2V4I

[ Dodano: Pią Lip 16, 2010 6:36 am ]
po użytkowaniu przez kilka miesięcy [ 180 mtg] wczoraj podczas pracy zgasł silnik

wymieniłem filterek paliwa i duży filtr paliwa a nadal nie zapala

w domu wyczyściłem z kurzu i znalazłem na pompie paliwa , z tego co rozumię przyspiesznik pompy - po jego przekręceniu silnik odpala ale przełącznik zaraz wraca do pierwotnej pozycji i silnik gaśnie .
co jest grane ? - przestawiła się pompa , zapłon ?

może ktoś pomóc ? , dzisiaj jadę do pompiarza - zobaczymy :wall:

[ Dodano: Pią Lip 16, 2010 1:27 pm ]
padła cewka sterująca gaszeniem - [ w serwisie powiedzieli że nazwa jej to elektromagnes stopu ]

gdzie zakupić poza serwisami bo cena za to cudo serwisie to 1050 zł !!!!!!!!!!

pierdółka mała a cena jak za złoto

Re: zapytanie o rębak

06 Wrz 2011 17:49

gdzie znaleźć [ oprócz serwisu ] schemat systemu elektronicznego sterowania hydrauliką [ wałki ciągnące ]

chodzi o system ,, no stress ''- przestał sterować włączaniem/wyłączaniem wałkami wciągającymi drewno

bez tego silnik szybko padnie

jensen a425

http://imageshack.us/g/825/czujniklicznikobrotw.jpg/

schemat mam - zmieniło się podejście serwisu do klienta

ale coś nie teges jest albo z czujnikiem obrotów albo z główną płytką sterującą

może ktoś pomóc ? :kiss:

Re: zapytanie o rębak

13 Wrz 2011 21:58

przepraszam że drugi raz piszę



gdzie znaleźć [ oprócz serwisu ] schemat systemu elektronicznego sterowania hydrauliką [ wałki ciągnące ]

chodzi o system ,, no stress ''- przestał sterować włączaniem/wyłączaniem wałkami wciągającymi drewno

bez tego silnik szybko padnie

jensen a425

http://imageshack.us/g/825/czujniklicznikobrotw.jpg/

schemat mam - zmieniło się podejście serwisu do klienta

ale coś nie teges jest albo z czujnikiem obrotów albo z główną płytką sterującą

może ktoś pomóc ?

tylko nie z krańca Polski [ potrzebuję elektronika lub ogarniętego w tym mechanika ]
Wyślij odpowiedź