Rok produkcji: 2000
Numer seryjny: 2CR19439
Witam, wracam do starego tematu. ---> viewtopic.php?f=13&t=23182
Problem dalej nie rozwiązany, opisze go bardziej. Pracując maszyna na budowie (przednią łyżką lub kopiąc ) maszyna nie nagrzewa się tak max to 80' stopni. Ale problem pojawia się przy jeździe po drodze. Wczoraj umyłem cały silnik, 2 chłodnice wyczyszczone od przodu i od tyłu. Pojechałem do miasta do chłopaków od szyb, gdzieś 8-10km zajeło mi to 25min. i maszyna już miała 95' stopni. Wróciłem do domu. Dziś wymontowałem termostat, zagotowałem go w gorącej wodzie i otworzył się, więc termostat też odpada. Jeszcze spr bez niego skręcić wszystko na 1 dzień, zobaczę w poniedziałek co się będzie dziać.
chłodnice wykluczam, termostat tak samo, idąc krokiem poprzednim z tematu. mechanior pisałeś o :
chłodnica hydrauliki jest przed chłodnicą wody dlatego może wpływać na temperaturę silnika
ciągła jazda rozgrzewa olej w skrzyni (silnik też się grzeje bo to największy dla niego wysiłek)
przyczyną przegrzewania skrzyni może być brudna chłodnica, uszkodzony zmiennik lub zbyt niski przepływ oleju (zawór regulacyjny chłodzenia zmiennika), oczywiście może być nią też nieprawidłowy olej w skrzyni
lub zbyt duże opory jazdy spowodowane np zbyt niskim ciśnieniem w oponach czy uszkodzonymi hamulcami
po prawej stronie skrzyni u jej szczytu są wkręcone z boku w poziomie dwa duże zawory, (klucz chyba 27 i 32) ten większy to regulator ciśnienia skrzyni a ten mniejszy regulator przepływu przez zmiennik
czyli sprawdzić teraz ten zawór