Moderator: mechanior
iras_der
Młodszy operator
Maszyna: Ostrówek KT0162,Caterpillar 428,CATD5N,HSW534 CAT434 CAT323D
Firma: Roboty Ziemne
iras_der
Młodszy operator
Maszyna: Ostrówek KT0162,Caterpillar 428,CATD5N,HSW534 CAT434 CAT323D
Firma: Roboty Ziemne
JózefJ napisał(a):Dziś zaobserwowałem że wałem pomiędzy zmiennikiem momentu a skrzynią na luzie przy włączonym silniku obraca się a wcześniej zdawało mi się że się nie obracał, czy to normalne że się obraca?
bioły napisał(a):z tego co wynika z twojego postu kolego to masz zatkane sitko w skrzyni biegow spusc olej ze skrzyni i sciagnij dolny dekiel przykrecony jest on na nakretki 10! pozdrawiam
Piotr mc 85
Fachoperator
Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5
Firma: Kopalnia
KRZYSIEK 79
Nowicjusz
JózefJ napisał(a):Mam jeszcze pytanie co do oleju w skrzyni bo ktoś mi powiedział że to się sprawdza na odpalonym silniku a ja na zgaszonej wlałem
JózefJ napisał(a): bo u mnie po godzinie jazdy było może 55/60max i czy u mnie się za wolno to grzeje czy ten typ tak ma?
JózefJ napisał(a):Wiadomo że jak jest jeszcze zimna maszyna to nie daje się jej dużych obciążeń ale tak na postoju to chyba z godzinę by musiała stać zanim złapie te 50 stopni.
JózefJ napisał(a):po odpaleniu ciśnienie oleju w silniku zanim nabije te 4 atmosfery to silnik musi pracować z 10 sekund i wtedy od zera zaraz idzie do 4 na rozgrzanym trzyma ciśnienie około 3, czy jest tam jakiś zawór który powinien trzymać olej żeby nie schodził cały z silnika czy te silniki tak mają?
Piotr mc 85
Fachoperator
Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5
Firma: Kopalnia
mechanior
Fachoperator
Maszyna: Caterpillar, MB Crusher
Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher
mechanior napisał(a):Do zagrzania oleju w skrzyni wystarczy normalna jazda np dojazd do miejsca pracy
mechanior napisał(a):ważne by od razu nie obciążać układu intensywną pracą czyli nabieraniem urobku i wożeniem pełnej łychy.
Piotr mc 85
Fachoperator
Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5
Firma: Kopalnia
mechanior
Fachoperator
Maszyna: Caterpillar, MB Crusher
Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher
JózefJ napisał(a): JózefJ napisał(a):po odpaleniu ciśnienie oleju w silniku zanim nabije te 4 atmosfery to silnik musi pracować z 10 sekund i wtedy od zera zaraz idzie do 4 na rozgrzanym trzyma ciśnienie około 3, czy jest tam jakiś zawór który powinien trzymać olej żeby nie schodził cały z silnika czy te silniki tak mają?
Tu również wszystko jest w normie, tak zachowuje się większość jeśli nie wszystkie silniki kiedy są jeszcze zimne.
Przy niskich temp. ciśnienie oleju w silniku osiąga 10 bar a nawet więcej (na dużym mrozie), w miarę nagrzewania silnika ciśnienie spada. Przy pełnym rozgrzaniu silnika ok. 80 st. ciśnienie jest jak najbardziej prawidłowe i to dla nowego silnika, także Twój jest w doskonałej kondycji. Kiedy ciśnienie oleju sil. osiągnie poziom 0,8 bar lub niższy wtedy możesz się martwić że się zatrze, tyle że w takiej sytuacji tak czy siak silnik tylko do remontu się nadaje.
JózefJ napisał(a):silnik jak odpalę to chodzi jakieś 10 sekund i ciągle jest 0 ciśnienia dopiero po 10 sekundach idzie momentalnie do 4 czy to normalne dla tego silnika że tak długo nabija ciśnienie w żadnej innej maszynie tak nie mam
Piotr mc 85
Fachoperator
Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5
Firma: Kopalnia
Piotr mc 85 napisał(a):Głowy nie dam, różne są rozwiązania. Np. w Hanomagu filtr oleju jest ustawiony dnem do góry i kontrolka ciśnienia też gaśnie z opóźnieniem 3- 7 sek. w zależności od temperatury i ile dni maszyna była nie uruchamiana.
KRZYSIEK 79
Nowicjusz
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 12 gości