wibako

Chcę usunąć filtr cząstek stałych DPF Volvo L180G

Moderator: mechanior

Chcę usunąć filtr cząstek stałych DPF Volvo L180G

Postprzez wesoly » 06 Maj 2015 15:46

Pochwalę się że moje dwie ładowarki Volvo nie posiadają już filtrów DPF i cały ten system jest ominięty. Teraz obie ładowarki pracują tak jak powinny.

wesoly
Fizol

  • Posty: 25
  • Rejestracja: 13 Kwi 2011 14:47

Reklama

simmet

Chcę usunąć filtr cząstek stałych DPF Volvo L180G

Postprzez Piotr mc 85 » 06 Maj 2015 21:52

No to gratuluję, że w końcu po przejściach się udało. Jednak bez DPF też można, nie było łatwo bo silniki D13 od serii G to nowość i wcześniej w D12 nie było DPF.
Jak to wpłynęło na osiągi, bez zmian, czy może trochę więcej mocy jest?
Rozmawiałem z gościem co wywalił DPF w nowym ciągniku JOHN DEREE, dużym nie pamiętam seria 7 lub 8 i stwierdził zmiany in plus. Powiedział że traktor ma odczuwalnie więcej mocy, lżej silnik pracuje, lepiej wchodzi na obroty i ogólnie że ten filtr go dusił.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Chcę usunąć filtr cząstek stałych DPF Volvo L180G

Postprzez optymistic » 18 Maj 2015 19:35

Jako że jesteśmy autorami przeróbki u "wesolego"(i jeszcze w innych maszynach), to może wypowiemy się trochę w temacie. Usunięcie DPFa odbyło się przez zmianę softwaru w E-ECU i modyfikacje softwaru w ACM. Soft do EECu został napisany na bazie podstawowego softwaru z maszyny, długo to trwało, było bardzo trudne, ale się udało. Oczywiście fizycznie został usunięty filtr z maszyny, przewody paliwowe idące do ASU zaślepione, oraz zrobiliśmy jeszcze kilka modyfikacji. Wyczuwalnie jest więcej mocy, maszyna mniej pali i najważniejsze że nie stoi i nie czeka na kolejna wizytę serwisu. Jakby ktoś miał jakieś pytania to prosze o kontakt mail: diagmasterss@gmail.com skype: diagmasters tel. 731 406 620 lub 887 620 872 Niestety rzadko wchodzimy na to forum, dlatego preferujemy kontakt mailowy. Pozdrawiam

optymistic
Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 23 Lut 2014 18:44

Maszyna: liebherr/JCB/CAT/VOLVO

Firma: diagmasters.pl


Chcę usunąć filtr cząstek stałych DPF Volvo L180G

Postprzez mechanior » 18 Maj 2015 23:02

Ze względu na niewątpliwą wartość merytoryczną (?) pozostawię ten typowo reklamowy post w tym miejscu ale następne tego typu OGŁOSZENIA REKLAMOWE (bo nic innego ten post w sumienie nie wnosi) będą usuwane lub przenoszone.
Jak chcecie korzystać z forum do rozpowszechniania takich treści to proponuję jednak go odwiedzać i wnosić jakieś wartości oprócz reklamy.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Chcę usunąć filtr cząstek stałych DPF Volvo L180G

Postprzez optymistic » 19 Maj 2015 09:02

ok, następnym razem będę wiedział. Pozdrawiam

optymistic
Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 23 Lut 2014 18:44

Maszyna: liebherr/JCB/CAT/VOLVO

Firma: diagmasters.pl


Chcę usunąć filtr cząstek stałych DPF Volvo L180G

Postprzez wesoly » 19 Maj 2015 12:47

Nie ma co ukrywać dla posiadaczy ładowarek Volvo z filtrem DPF to jest bardzo dobra informacja i ratunek by uniknąć ogromnych kosztów. Servis Volvo zacierał ręce na totalnie spartaczonym układem DPF. Jeśli chodzi o osiągi śmiało mogę powiedzieć że maszyna jest żwawsza sprawniejsza i mocniejsza i co najważniejsze spalanie spadło o 10 litrów !!!! Teraz mam takie maszyny jakie chciałem mieć czyli oszczędne mocne i pracowite :)

wesoly
Fizol

  • Posty: 25
  • Rejestracja: 13 Kwi 2011 14:47

Chcę usunąć filtr cząstek stałych DPF Volvo L180G

Postprzez mechanior » 19 Maj 2015 20:56

A jak z innymi maszynami, OPTIMISTIC?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Chcę usunąć filtr cząstek stałych DPF Volvo L180G

Postprzez Piotr mc 85 » 20 Maj 2015 07:31

wesoly napisał(a): spalanie spadło o 10 litrów !!!!

Wow, to ile one spalały z tym filtrem 20, 28 ?
wesoly napisał(a):Jeśli chodzi o osiągi śmiało mogę powiedzieć że maszyna jest żwawsza sprawniejsza i mocniejsza i co najważniejsze spalanie spadło

optymistic napisał(a): Wyczuwalnie jest więcej mocy, maszyna mniej pali i najważniejsze że nie stoi


Te słowa są potwierdzeniem tego co mówił mi użytkownik JOHN DEERE'a serii 8 z usuniętym DPF-em.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Chcę usunąć filtr cząstek stałych DPF Volvo L180G

Postprzez wesoly » 20 Maj 2015 10:53

Wcześniej to było tak że paliły mi one od 25 - 28 l i bywało tak że maszyna na postoju musiała dokończyć proces dopalania i niestety chodziła nie robiąc nic. Trwało to nie raz godzinę !!!! Totalna porażka. Teraz w zależności od pracy spalanie mam od 15 - 18 litrów wiec jest ogromna różnica.

wesoly
Fizol

  • Posty: 25
  • Rejestracja: 13 Kwi 2011 14:47

Re: Chcę usunąć filtr cząstek stałych DPF Volvo L180G

Postprzez optymistic » 20 Maj 2015 18:47

mechanior napisał(a):A jak z innymi maszynami, OPTIMISTIC?


CATy - mam przygotowany soft(do różnych modeli) pod usunięcię dpfa ale nie testowałem tego. Ogólnie w CATach dosyć udany jest DPF i według mnie lepiej naprawiać/regenerować układ, niż usuwać.
Volvo - wszystko co ma dpf, ładowarki G, koparki D, wizidła G, sprawdzone na silnikach D13H/D16H
John Deere - pracujemy nad tym, trzeba będzie przetetstować niedługo
silniki Mercedesa - AdBlue zemulowane, ale jeszcze nie testowane
ciężarówki Renault/Volvo ominięcie AdBlue dzięki emulatorowi
samochody VW/Audi/SEAT/SKODA wywalenie DPFa
Z resztą maszyn jak na razie bez doświadczenia, ale chętnie próbujemy nowych rzeczy. Cała zabawa polega na przeczytaniu softu ze sterownika. Póżniej kilka-kilkanaście wieczorów z softem i próba "rozkminienia" co autor miał na myśli, następnie podłączenie ECU na stole i sprawdzenie sygnałów z które komputer wysyła i odbiera z czujników, bardziej robota dla programisty niż diagnosty-mechanika.

optymistic
Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 23 Lut 2014 18:44

Maszyna: liebherr/JCB/CAT/VOLVO

Firma: diagmasters.pl


Re: Chcę usunąć filtr cząstek stałych DPF Volvo L180G

Postprzez Piotr mc 85 » 21 Maj 2015 07:32

Piotr mc 85 napisał(a):Te słowa są potwierdzeniem tego co mówił mi użytkownik JOHN DEERE'a serii 8 z usuniętym DPF-em.

Zapomniałem dodać, że chodzi o ciągnik rolniczy. :oops:

wesoly napisał(a):Wcześniej to było tak że paliły mi one od 25 - 28 l i bywało tak że maszyna na postoju musiała dokończyć proces dopalania i niestety chodziła nie robiąc nic. Trwało to nie raz godzinę !!!! Totalna porażka. Teraz w zależności od pracy spalanie mam od 15 - 18 litrów wiec jest ogromna różnica.

No to ładna różnica, 25-28 L/h to przegięcie jak na tą klasę (wielkość) maszyn, z kolei 15- 18 znakomity wynik. :ok:
Regeneracja miała trwać 20-40 min, jednak im nie wyszło, podobnie jak z żywotnością filtra cząstek stałych - miało być 8 tys. mth, a jak pamiętam pisałeś coś o 3,5.

optymistic napisał(a):Z resztą maszyn jak na razie bez doświadczenia, ale chętnie próbujemy nowych rzeczy. Cała zabawa polega na przeczytaniu softu ze sterownika. Póżniej kilka-kilkanaście wieczorów z softem i próba "rozkminienia" co autor miał na myśli, następnie podłączenie ECU na stole i sprawdzenie sygnałów z które komputer wysyła i odbiera z czujników, bardziej robota dla programisty niż diagnosty-mechanika.

Mrówcza robota, ale zrobiona raz będzie się zwracać, bo na rynku wtórnym będzie coraz więcej takich maszyn.
Ciekawe jak to będzie wyglądać w nowych maszynach VOLVO gdzie jest DPF, DOC i SCR, chodzi mi o to czy trzeba usunąć wszystko, czy można np. tylko DPF :?:
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Poprzednia Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej