wibako

Renault 175.Oporny układ kierowniczy problemy z hydrauliką

O traktorach URSUS, New Holland, John Deere, MTZ, Zetor, CASE.

Renault 175.Oporny układ kierowniczy problemy z hydrauliką

Postprzez nobekstar2 » 20 Sie 2015 10:03

Marka i model maszyny: Renault 175.74
Rok produkcji: 1991

Witajcie . Mianowicie mam otóż taki problem . Ciągnik wyposażony jest w skrzynię steyr numer seryjny skrzyni -(397 21 0025). Teraz do rzeczy ciągnik po rozgrzaniu tak na oko po przejechaniu całą prędkością 5 km układ kierowniczy sztywnieje i są problemy żeby podczas wolnej jazdy zmieścić się w zakręcie pompa hydrauliczna główna podaje swój wydatek na zawór pierszeństwa. Pierwotnie pompa była już wysłużona więc została wymieniona na nową ciśnienie podaje dobre bo 175 atm a bezpośrednio z pompy z pominięciem rozdzielacza ciągnika 200 atm . zawór pierszenstwa również został wymieniony na nowy ponieważ stary miał już luz na tłoczku i się przycinał . Wnioskowaliśmy że jeżeli zawór pierszeństwa ponieważ ma podwójny sygnał sterujący jeden tak jakby z pompy który sciska w nim sprężynę i ten z orbitrola na rozgrzanym oleju przepuszcza ciśnienie sterujące z pompy i sprężyna przepycha tłoczek bo tamten sygnał nie daje rady oprzeć się oporowi sprężyny i automatycznie zmniejsza się się przepustowość zaworu i olej znacznie sie nagrzewa . Lecz teraz myślę że Być może jest na odwrót ponieważ olej sam z siebie zawsze sie nagrzewa do jakiegoś tam stopnia i robi się rzadszy a nie mam pewności że orbitrol jest na 100% dobry a jest na 5 węży tzn jeden jest sterujący na zawór pierszeństwa i być może sygnał do zaworu na ciepłym oleju nie ma takiego ciśnienia żeby przesunąć tłoczek w jego skrajne położenie i dlatego są opory przy skręcaniu kołami . Zawór tak jak pisałem jest nowy danfoss konkretnie od jcb ponieważ pasował o przepustowosci 80l a pompa jest chyba 40 w każdym bądź razie jest zbyt duża . Na tym nowym zaworze nawet na zimnym oleju były opory przy skręcaniu lecz podłożyliśmy 3 mm dystans pod sprężynę i na zimnym było dobrze paluszkiem można było skrecać lecz włąśnie jak się nagrzał już było trudniej i nawet delikatne dodanie gazu niczego nie zmienia .

Filtr wymieniony na nowy oryginał więc wydajność na pewno jest ok oraz nowy olej ponieważ skrzynia jak i hydraulika pracuje na tym samym oleju. Układ wgl hydrauliczny był przeglądany czy coś gdzieś nie jest zatknięte zaznaczę tylko ze Renia ma EHR i jest on odpięty od komputera i obecnie jest spięty na krótko bezpośrednio pod cewki To nie jest mój twór takiego go nabyłem i jeszcze tego nie zdążyłem uruchomić . Być może i on cos broi bo moze czegoś nie otwiera ale nie znam jego dokłądnej zasady działania i dlatego szukam też jakiejś dokumentacji Bo niestety miejscowy serwis class nie cieszy sie dobrą renomą a nie mam też zadnego mechanika i elektryka który poradził by sobie z EHR

Ja obstawiam teraz problem w orbitrolu lecz wolę się dopytać niż inwestować w kolejną część a być może któryś z was bo jednak macie dużo większe doświadczenie coś mi podpowie . :D
Numer seryjny podam jak spiszę z ciągnika

Pompy są 2 jedna głowna na zewnętrzna hydraulikę i układ kierowniczy oraz mniejsza chyba 10 l na wewnętrzną hydraulikę czyli przedni napęd blokada dyferencjału wałek wom oraz przyspieszacz

Nie będę zakładał kolejnego tematu bo wolał bym mieć wszytko w jednym wątku. Mam problem z uruchomieniem przedniego napędu tzn oczywiście znam zasadę działania nic skomplikowanego tylko że nie mogę uzyskać odpowiedniego ciśnienia na tarczkach naped ciągnie lecz nie mieli kołami ślizga się .Zdanie na forach rolniczych jest różne i nwm teraz jakie ma być ciśnienie w Tym konkretnym ciagniku na właśnie włączanie przedniego napędu.

Tak wgl jeśłi ktoś ma jakąś instrukcje obsługi Dtr do tego ciagnika w wersji elektornicznej najlepiej to proszę o pomoc lub podesłanie jakoś się tam dogadamy :piwo:

Dziękuję i wybaczcie że powstał taki monolog lecz chciałem jak najdokładniej okreśłić wam co zostało zrobione co jest nie tak i wgl żebyście jak najwięcej wiedzieli i mam nadzieję że z pozytywnym skutkiem mi pomożecie .
Kopareczki-jcb 3cx 3cx super bobcat x320 mtz 82 koparka łańcuchowa

nobekstar2
Operator

  • Posty: 206
  • Rejestracja: 27 Sty 2008 19:25
  • Miejscowość: kujawsko-pomorskie
  • Pochwały: 1

Reklama

simmet

Re: Renault 175.Oporny układ kierowniczy problemy z hydrauli

Postprzez Traktorzysta » 23 Sie 2015 10:01

Suwak w zaworze pierwszeństwa z jednej strony przepycha ciśnienie nie tyle prosto z pompy co z lini CF czyli zasilania orbitrola a w czasie krecenia kierownica ciśnienie które przez dławik wychodzi na linie CF jest kierowane linią LS na druga strone suwaka i wtedy ciśnienie z dwóch stron suwaka jest jednakowe a sprężyna przepycha suwak w położenie pełnego wydatku na linię CF.
Najbardziej prawdopodobne przyczyny niesprawności to zanieczyszczenia w układzie które zapychaja otworki w dławikach, albo może szwankować (najbardziej prawdopodobne) zawór przeciążeniowy na lini LS który znajduje się w orbitrolu. Ewentualnie można by jeszce sprawdzić zaworki zwrotne w orbitrolu aczkolwiek jesli nie chce krecic w obie strony to mało prawdopodobne by padły oba na raz.
Cdo załaczania przedniego napedu to nie wiem jak to jest w reni ale w innych traktorach np MF 3xxx powinno być 190 barów, no i suma strat na wszystkich sprzęgłach nie może przekraczać wydatku pompy :D

Autor postu otrzymał pochwałę

Traktorzysta
Pomocnik operatora

Maszyna: MF5455 2009, Mecalac 12MSX 2005

Firma: Gospodarstwo rolne.


Renault 175.Oporny układ kierowniczy problemy z hydrauliką

Postprzez szymonl » 23 Sie 2015 11:42

Co do ciśnienia w napędzie to powinno być coś koło 12-17 barów, tak jest zazwyczaj w ciągnikach i innych maszynach. 190 barów to masz na podnośnik i hydraulikę zewnętrzną.

szymonl
Młodszy operator

  • Posty: 114
  • Rejestracja: 16 Kwi 2013 22:12
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 7

Maszyna: .

Firma: .


Re: Renault 175.Oporny układ kierowniczy problemy z hydrauli

Postprzez Traktorzysta » 23 Sie 2015 13:11

Oczywiście masz rację, 17 barów to właśnie chciałem napisać a napisałem 190 :oops: chyba skleroza.
W MF jak ciśnienie spada poniżej 17 barów zaświeca się kontrolka spadku ciśnienia.

Traktorzysta
Pomocnik operatora

Maszyna: MF5455 2009, Mecalac 12MSX 2005

Firma: Gospodarstwo rolne.


Re: Renault 175.Oporny układ kierowniczy problemy z hydrauli

Postprzez nobekstar2 » 27 Sie 2015 21:48

Dziękuję Panowie za pomoc głównie z Tym zaworem pierszeństwa, bo jednak ja również się myliłem ,co do dokładnej zasady działania :( . Czyli teraz pozostaje mi zdiagnozowanie orbitrola lub ewentualnie znajomy ma chyba podobny na 5 węży. Tylko nwm jaką wydajność lecz sprawdzę to, Jak będzie pasował to założę ten jego i już będzie wszytko wiadomo . Co do napędu to wyciągnąłem przystawkę i tak uszczelniacze do wymiany wszystkie bo popękane i nie trzymały brakowało 2 mm ok w tarczakach aby uzyskać luz podobny jak w jcb koparko ładowarce ok 2 mm na koszu jak kiedyś Pan Mechanior mi pisał więc uzupełniłem to, jak napęd rozłączę to tarczki mają luzu 2 mm . Jeszcze tylko na przewodzie sprawdzę sobie Ciśnienie jakie generuje pompa do tej przystawki .

Mam jeszcze tylko jedno pytanie przed składaniem. Są tam te sprężyny talerzowe i nie mam w katalogu ich ilości itd .Jak wygląda ten pakiet sprężyn fabrycznie? Wydaje mi sie że ktoś tam już grzebał i nie mam pojęcia jak sprawdzić siłę docisku tarczek. Nie uśmiecha mi sie znowu spuszczać oleju ze skrzyni i wyciągać przestawki i całą rozbierać żeby wstawić dystans ,który trochę wzmocni siłę ich nacisku . Boję się lub w sumie nwm czy np siła oleju a raczej tego siłownika wewnątrz przystwki da radę rozłączyć napęd czyli jeszcze bardziej ścisnąć sprężyny ,gdybym już teraz coś tam wstawił . Piszę o Tym gdyż 4 mm luzu na tarczach ,które były czyli zniwelowałem o 2 mm ,nie sądzę by te 2 milimetry znacznie podniosły siłę zgniotu tarczek, że gdy ciągnik będzie miał spore obciążenie na kołach to tarczki nie zaczną się ślizgać .Bo przy tych 4 mm napęd tak jak pisałem delikatnie pociągał ale koła wgl nie zamieliły w ziemi . Jak na razie nie zrobiłęm nic oprócz dołożenia 2 mm dystansu i kupieniu uszczelnień . Proszę o szybką pomoc bo Dobrze prawicie Panowie :ok: :piwo:
Ostatnio edytowany przez nobekstar2, 27 Sie 2015 22:10, edytowano w sumie 1 raz
Kopareczki-jcb 3cx 3cx super bobcat x320 mtz 82 koparka łańcuchowa

nobekstar2
Operator

  • Posty: 206
  • Rejestracja: 27 Sty 2008 19:25
  • Miejscowość: kujawsko-pomorskie
  • Pochwały: 1

Renault 175.Oporny układ kierowniczy problemy z hydrauliką

Postprzez wojtas4327 » 27 Sie 2015 21:55

Ale Cię ktoś zaraz opier****, i słusznie bo bez interpunkcji ciężko się czyta :ok:

wojtas4327
Młodszy operator

Maszyna: BENMAC 3.08 R, HANOMAG 55C, LIEBHERR 902, SCANIA T143H

Firma: Ciasna


Re: Renault 175.Oporny układ kierowniczy problemy z hydrauli

Postprzez nobekstar2 » 27 Sie 2015 22:02

Moment poprawię . Tak to jest jak się pisze szybko żeby nie zapomnieć co sie chciało napisać , bo wątek ucieknie myśl też lub słowo zginie i dupa :D I wolał Bym jednak gdybyś napisał mi odpowiedź na moje pytanie a nie się czepiał . Bo jednak nie przeklinałem w moim poście nie używałem brzydkich słów i polszczyzna też raczej ładna została tam wykorzystana więc nwm w czym problem ?
Kopareczki-jcb 3cx 3cx super bobcat x320 mtz 82 koparka łańcuchowa

nobekstar2
Operator

  • Posty: 206
  • Rejestracja: 27 Sty 2008 19:25
  • Miejscowość: kujawsko-pomorskie
  • Pochwały: 1

Renault 175.Oporny układ kierowniczy problemy z hydrauliką

Postprzez wojtas4327 » 27 Sie 2015 23:16

Co do tematu, jeśli przy luzie 4mm był lekki uślizg i zmniejszyłeś ten luz o POŁOWĘ to sądzę że powinno być ok. 2mm w sprzęgle/tarczkach to wbrew pozorom sporo. Niestety to jest tylko moje gdybanie ponieważ nie znam tego ciągnika. Jeśli chcesz mogę podesłać ci numer do kolegi co całkiem niedawno przerabiał ten temat w tym ciągniku.

wojtas4327
Młodszy operator

Maszyna: BENMAC 3.08 R, HANOMAG 55C, LIEBHERR 902, SCANIA T143H

Firma: Ciasna


Re: Renault 175.Oporny układ kierowniczy problemy z hydrauli

Postprzez nobekstar2 » 27 Sie 2015 23:53

Panowie napęd ciągnie. Pod obciążeniem koła idą jak oszalałe nic nie puszcza itd. Lecz było by zbyt pięknie i zawsze musi być jakiś haczyk .Mianowicie mierzyłem ciśnienie na rozłączaniu tarczek sprzęgła na rurce która przykręcona jest do przystawki i generuje mi ok 20 atm. Czytałem na forum rolniczym że minimum to jednak 23 atm a jak będzie więcej to jeszcze lepiej , do czego zmierzam pod zawór bezpieczeństwa zacząłem dokładać podkładki bo inaczej już nie mogłem zwiększyć siły nacisku sprężyny ale dało to tyle co nic a już więcej dać nie mogę bo skok spręzyny jest w tym momencie minimalny , i tak już przesadziłem z dystansem . Teraz tak pompa bo widziałem ją wizualnie w środku wygląda jak nówka wiem ze to jeszcze o niczym nie świadczy ale chwilowo ją odpuszczam gdyż . Po wyjściu z pompy jest trójnik który kieruje na zawór zwrotny i dalej elektrozawory właśnie napęd blokada wom itd , oraz idzie wąż do tylnego rozdzielacza z cewkami od podnośnika i nie wiem bo nie znam zasady działania dalej tej hydrauliki i może tamtendy mi olej spieprza i nie mogę tego ciśnienia uzyskać? Jak dodam trochę gazu to napęd sie rozłącza ale tak być nie może bo na wolnych ewidentnie widać że koła podskakują i opony mają taki rozmiar jaki powinny mieć tylko kwestia już zużycia bieżnika .

Załatwcie jakaś instrukcję i schematy hydrauliczne elektryczne bo przekopałem całe fora wszystko w sumie i nic nie ma :cry: a katalog na stronie claas To typowa poglądówka nic sensownego .
Kopareczki-jcb 3cx 3cx super bobcat x320 mtz 82 koparka łańcuchowa

nobekstar2
Operator

  • Posty: 206
  • Rejestracja: 27 Sty 2008 19:25
  • Miejscowość: kujawsko-pomorskie
  • Pochwały: 1

Re: Renault 175.Oporny układ kierowniczy problemy z hydrauli

Postprzez nobekstar2 » 11 Sty 2016 22:43

Panowie nikt nie pomorze ? :cry: Któryś z was na pewno coś mądrego doradzi czasami lepiej jest popytać niż rozbierać nie znając dobrze budowy układu :D Co ja Tu wam będę owijał w bawełnę nie znam się na wszystkim więc szukam pomocy fachowców .
Kopareczki-jcb 3cx 3cx super bobcat x320 mtz 82 koparka łańcuchowa

nobekstar2
Operator

  • Posty: 206
  • Rejestracja: 27 Sty 2008 19:25
  • Miejscowość: kujawsko-pomorskie
  • Pochwały: 1

Renault 175.Oporny układ kierowniczy problemy z hydrauliką

Postprzez grzegorz200 » 12 Sty 2016 14:31

kolego.nie jest tak, że im większe ciśnienie tym lepiej.było 20 bar i działało tak jak trzeba.przekombinowałes z podkładkami.spowodowałeś efekt przeciążenia zaworu niskiego cisnienia.dając gazu podchodzona pompa podaje wieksze cisnienie i zawór sie otwiera.rozłancza ci naped.wyjmij podkładki które wsadziłeś, a wszystko wróci do normy.przy własciwym " luzie " między tarczkami to sprzęgło będzie trzymac i przy 14 barach.warunkiem jest dobry stan tarczek i uszczelnień .pozostaje kwestia tego własciwego luzu.to niweluje sie podkładkami dystansowymi według zalecen producenta.najpierw trzeba namoczyc nowe tarczki w oleju, potem cały pakiet scisnac z odpowiednią siłą.zmierzyć grubość pakietu.potem zmierzyć głębokość sprzęgła, i wtedy na podstawie różnicy dobiera sie dystanse.tych danych nie mamy , więc zostaje złożenie na luz do 2 mm .tak złozyłeś..działa..więc nie kombinuj dalej z cisnieniami oleju.tylko dlatego bo na forum jakimś tam napisali, że chyba powinno byc.tym bardziej, że to akurat sprzęgło jest 0-1 dynkowe. ma załłączyc i trzymac.nie trzeba tu żadnej kalibracji jakiejś specjalnej typu czas napełniania i ciśnienie..
części , serwis maszyn Bobcat.Sambron , MF ..666 601 687

grzegorz200
Fachoperator

  • Posty: 1048
  • Rejestracja: 03 Kwi 2011 19:57
  • Miejscowość: podlaskie
  • Pochwały: 64

Maszyna: Bobcaty......:)


Re: Renault 175.Oporny układ kierowniczy problemy z hydrauli

Postprzez nobekstar2 » 12 Sty 2016 18:17

Podkładki z zaworu usunąłem pierwszego dnia to był tylko test problemem jest to ze niczego tam nie robiłem poza uszczelniaczami i niestety nie zadziałało tzn nie rozłącza i u mnie po zakupie nigdy to nie działało dlatego zacząłem szukać przyczyny i informacji pierwotnie gdy mierzylem miałem 16 atm :-( luz tak jak napisałem ok 2 mm. Też dlatego pytam czy ten tylni rozdzielacz ma jakieś znaczenie? Hmm poprawi się pogoda to się pobawię i będę testować. Lecz jeśli macie jakieś sugestie to piszcie. Tak wgl czy muszę kupować oryginalny czujnik wysokości do ehr czy można to jakoś zastąpić przerobić. Bo nie mam informacji jaki jest tam zakres opornosci.
Kopareczki-jcb 3cx 3cx super bobcat x320 mtz 82 koparka łańcuchowa

nobekstar2
Operator

  • Posty: 206
  • Rejestracja: 27 Sty 2008 19:25
  • Miejscowość: kujawsko-pomorskie
  • Pochwały: 1

Renault 175.Oporny układ kierowniczy problemy z hydrauliką

Postprzez grzegorz200 » 12 Sty 2016 19:53

tom rozłącza napęd??czy nie rozłącza?pogubiłem się
części , serwis maszyn Bobcat.Sambron , MF ..666 601 687

grzegorz200
Fachoperator

  • Posty: 1048
  • Rejestracja: 03 Kwi 2011 19:57
  • Miejscowość: podlaskie
  • Pochwały: 64

Maszyna: Bobcaty......:)


Renault 175.Oporny układ kierowniczy problemy z hydrauliką

Postprzez nobekstar2 » 12 Sty 2016 22:15

Jak dodam trochę gazu to napęd sie rozłącza ale tak być nie może bo na wolnych ewidentnie widać że przednie koła podskakują i opony mają taki rozmiar jaki powinny mieć tylko kwestia już zużycia bieżnika .


No nie rozłącza :-( jest opisane w moim poprzednim poście na górze masz cytat.

nobekstar2
Operator

  • Posty: 206
  • Rejestracja: 27 Sty 2008 19:25
  • Miejscowość: kujawsko-pomorskie
  • Pochwały: 1

Renault 175.Oporny układ kierowniczy problemy z hydrauliką

Postprzez grzegorz200 » 13 Sty 2016 01:56

trzeba odnaleźć cewke odpowiedzialną za załanczanie przedniego napedu , i zobaczyć czy nie ginie prąd . od 90 roku były wersje renówek gdzie komputer rozłanczał przedni napęd po przekroczeniu pewnej prędkości .. nie pamiętam juz dokładnie, ale około 10km/h . były też wersje , które ruszały zawsze z 4 bez względu na połozenie włącznika przodu.ja dokumentacji juz pewnie nie znajde .wiem, że można kupic do nie których modeli dokumentacje serwisową , ale kosztuje majątek..około 2000 euraków..netto.
części , serwis maszyn Bobcat.Sambron , MF ..666 601 687

grzegorz200
Fachoperator

  • Posty: 1048
  • Rejestracja: 03 Kwi 2011 19:57
  • Miejscowość: podlaskie
  • Pochwały: 64

Maszyna: Bobcaty......:)


Re: Renault 175.Oporny układ kierowniczy problemy z hydrauli

Postprzez nobekstar2 » 13 Sty 2016 14:58

Ja wiem która to cewka już się z nią bawiłem prąc nie zanika no chyba że włączy się wyższe biegi i ten ciągnik ma skrzynie steyra jest manualna i tak napęd rozłączy się nie pamiętam już ale po wbiciu któregoś z biegów lub reduktora . No mniejsza o to . Podsumowując w tym elektrozaworze moim zdaniem jest wszystko ok rozbierałem go i na Oko :D wygląda dobrze nie jest powycierany itd więc są spore szanse że trzyma ciśnienie . Lecz widzę ,że kierujesz swoje podejrzenia tylko tutaj tak ? Bo mnie cały czas zastanawia Czy to ciśnienie nie ucieka to tego małego rozdzielacza z tyłu ciągnika ,lecz jak się mu przyglądałem to za cholerę nie widać żadnego zaworu . Mogę ewentualnie zaślepić dopływ do niego wtedy cała wydajność pompy będzie zmuszona do wykorzystania przez elektrozawory napedu wałka wom i blokady . W chwili obecnej na przejazdy zsunąłem nasówki z wału żeby nąpęd był rozłączony mechanicznie bo nie mam zamiaru uszkodzić go na asfalcie .

Jeśli chcecie jakieś fotki lub filmik to jestem w stanie to dostarczyć .
Kopareczki-jcb 3cx 3cx super bobcat x320 mtz 82 koparka łańcuchowa

nobekstar2
Operator

  • Posty: 206
  • Rejestracja: 27 Sty 2008 19:25
  • Miejscowość: kujawsko-pomorskie
  • Pochwały: 1

Renault 175.Oporny układ kierowniczy problemy z hydrauliką

Postprzez grzegorz200 » 13 Sty 2016 19:32

więc zaślep ten porzewód co idzie do tyłu.jesli napęd utrzyma sie to jestes w domu..jesli dalej nie..to podepnij przewód dodatkowy do elektrozaworu od "przedu" zapnij miernik i zobacz , czy nie ginie prąd podczas szybszej jazdy
części , serwis maszyn Bobcat.Sambron , MF ..666 601 687

grzegorz200
Fachoperator

  • Posty: 1048
  • Rejestracja: 03 Kwi 2011 19:57
  • Miejscowość: podlaskie
  • Pochwały: 64

Maszyna: Bobcaty......:)


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej