Dziękuję bardzo za te cenne informacje i to że dzielisz się ze mną swoim doświadczeniem które żeby zdobyć tak jak sam napisałeś potrzeba dużo czasu.
Czyli sprzęgła muszą działać na dotyk to też ważna informacja. Mam doświadczenie z MTZ 82 tam jak to w rosyjskiej maszynie nie wszystko działa na dotyk to też myślałem że w spycharce podobnie.
Być może tak jak piszesz, dwa problemy jakiś wyciek od strony zwolnicy po prawej i jeszcze dodatkowo podparta taśma od dołu na regulacji. Mogła być nieszczelność w dekielkach regulacji odległości taśmy od dołu. Przez to mogło się dostać coś do środka ( ziemia, piasek itp.) i to też podważa. Czy z simeringów ma nie być żadnych zapoceń?
Oczywiste że jeżeli olej dostanie się w przestrzeń między tarczę a bęben to będzie poślizg ze względu na jego właściwości smarność i lepkość to nie podlega dyskusji ale czy powinny być zapocenia. Wiem również dobrze że w przypadku DT-75 stan oleju w przekładni głównej jak i zwolnicach, lepiej jest jak jest ciut mniej od wymaganego właśnie po to by nie było wycieków.
Przy tych nagrzaniach bębna mógł ucierpieć również simering na zwolnicy tak że pewnie bez demontażu zwolnicy się nie obędzie. Będę miał trzy dni na tą naprawę myślisz że to wystarczy? Bo jak to z rosyjskim sprzętem bywa wszystko dokręcone większym momentem niż powinno
.
To twierdzisz że chropowaty bęben nie ma wpływu na skręcanie, gdy wszystko pozostałe jest ok? Bo jak już to wszystko wymontuję to będę miał dostęp do tego by go też wymienić. Zobaczę jaka cena i może też wymienię na nowy. Simeringi polecasz rosyjskie czy nowoczesne? Tzn dwuwargowe jakiegoś dobrego producenta? Z doświadczenia wiem że rosyjskie są bardziej wytrzymałe i mniej się zużywają ale pytam bo może polecasz inne.
Szukam też cały czas katalogu napraw z tym ciężko. Różne sklepy oferują xero ale chciał bym oryginalny katalog. Nie masz kogoś kto taki ma i chciał by odsprzedać?
Pytanie z innej beczki. Mam instrukcje do spycharki ale starszej takiej gdzie jest jeszcze wzmacniacz momentu jak i dodatkowa dźwignia przy dźwigniach sprzęgieł. Czy taki wzmacniacz momentu jest również w nowocześniejszej konstrukcji tzn z 1989 roku?
Czy też już jest zautomatyzowany i wbudowany w skrzynię biegów? W tej instrukcji którą mam jest info że układ chłodzenia mieści 40 l płynu chłodzącego oczywiście zależy z pewnością od silnika czy 100 KM czy 75 KM. Ja u siebie znalazłem tylko dwa krany w bloku i chłodnica. Jakieś około 30 l płynu wypuściłem, czy jest jeszcze coś chłodzone płynem z układu chłodzenia? Bo mrozy są duże co prawda Był tam płyn ale tylko do -18 stopni i mam obawy czy aby na pewno tylko blok i chłodnica czy coś jeszcze?
Rozpisałem się przepraszam że aż tyle pytań ale masz doświadczenie, a ja takich ludzi darzę ogromnym szacunkiem i "chylę czoło" dlatego też tyle pytań.
Pozdrawiam Sylwester