wibako

szarpiąca hydraulika cat m315

Moderator: mechanior

szarpiąca hydraulika cat m315

Postprzez PIOTREK 1570 » 18 Maj 2016 20:33

Marka i model maszyny: cat m315
Rok produkcji: 2002
Numer seryjny: 7ml

Na początku chciałbym powitać wszystkich na forum i proszę o wyrozumiałość :oops:
Mam aktualnie problem z ''kacikiem'' był szpecu zrobił kalibrację i maszyna ożyła , okazało się że przewód przy czujniku na wieńcu się urwał zrobione i maszyna śmiga aż miło oczywiście na automacie ale tylko na maxymalnych obrotach silnika , gdy zmniejsze obroty hydraulika działa tylko że wykonuje skoki tzn. Nie działa płynnie bez względu czy jest na złamanych kotwach czy też nie . Dodam jeszcze że na manualu jest strasznie wolna ale też szarpie silnik nie faluje nie dymi ani się nie dusi co może być przyczyną?

PIOTREK 1570
Fizol

  • Posty: 34
  • Rejestracja: 18 Maj 2016 20:11
  • Miejscowość: Zembrzyce
  • Pochwały: 1

Maszyna: Cat m 315 i inne

Firma: P.P.H.U TRANS KOP


Reklama

simmet

szarpiąca hydraulika cat m315

Postprzez mechanior » 18 Maj 2016 21:31

To jest wyraźne szarpanie (rzuca maszyną) na wszystkich funkcjach włącznie z jazdą?
Czy może raczej falowanie prędkości hydrauliki?
Od kiedy masz takie problemy? Co jej było wcześniej że musiał przyjechać "szpecu"?
Mógłbyś opisać całość historii a nie tylko ostatnie 3 dni...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


szarpiąca hydraulika cat m315

Postprzez PIOTREK 1570 » 18 Maj 2016 22:33

Tak jest to takie jakby falowanie hydrauliki najwięcej czuć na podnoszeniu zwalnia i przyspiesza(buja maszyną) jak dam drugą funkcje to potrafi stanąć na chwile, podczas jazdy tak samo nawet podniosłem ją do góry włączyłem jazde to po
wyjściu na maszynę było widać jak szarpie wężem z rozdzielacza do kolumny obrotu. Kalibracje chciałem zrobić ponieważ maszyna całkiem zwolniła na 2 biegu jechała z prędkością mniejszą niż 1 bieg jak się okazało był urwany jeden przewód od czujnika obrotów po zalutowaniu kalibracja przeszła za pierwszym razem. Jakiś rok temu robiona pompa wtryskowa po czym była kalibracja ale z prędkością pracy szału nie było. Teraz na pełnych obrotach śmiga aż miło i jazda i wysięg tylko na mniejszych jest ten problem.

PIOTREK 1570
Fizol

  • Posty: 34
  • Rejestracja: 18 Maj 2016 20:11
  • Miejscowość: Zembrzyce
  • Pochwały: 1

Maszyna: Cat m 315 i inne

Firma: P.P.H.U TRANS KOP


szarpiąca hydraulika cat m315

Postprzez mechanior » 18 Maj 2016 23:01

Wygląda to tak jakby na niskich obrotach brakowało mocy.
Jaka masz pompę wtryskową i kto ci ją regenerował. Co obejmowała regeneracja i jaki był jej koszt. Wtryskiwacze też zostały naprawione?
W trybie MAN zrób dwie funkcje na raz: zamykanie łyżki do oporu a potem bujanie końcem ramienia w przód i tył, zadusi silnik do zgaśnięcia?
To samo zrób w trybie automatycznym: hydraulika zwalnia prawie do zatrzymania a silnik nie gaśnie czy słychać obciążenie silnika?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


szarpiąca hydraulika cat m315

Postprzez PIOTREK 1570 » 19 Maj 2016 06:50

Pompa wtryskowa to stanadyne z zewnętrznym korektorem (chodzi o dodatkową puszke )dawki paliwa . Pompa była sprawdzana w mikołowie w firmie ZANAP wymieniona była ''cewka'' od gaszenia i troche jakichś drobnych rzeczy teraz nie pamiętam dokładnie koszt wraz z sprawdzeniem na stole jakieś 800 zł niestety nie pamiętam czy brutto :cry: wtryski też były sprawdzane . Maszyna przez zimę paliła po przekręceniu 2 razy wałem jak zimna tak ciepła . Testy wykonam puźniej bo niema mnie przy maszynie . Ale na manualu jest wolna i nie udusi silnika , gdy złamie kotwy i włącze man wtedy silnik udusi nawet na pełnym gazie


Po wykonaniu testu na automacie jest obciążenie hydraulika stanie i poszaruje ale silnika nie udusi taksamo na manualu . Dodam jak wcześniej pisałem że na manualu jest wolniejsza i prawie wogóle nie czuć oobciążenia dodatkowo stwierdzam fakt że niema pierwszego stopnia hydrauliki. Silnik staje dopiero wtedy gdy złamie kotwe za kabiną i włącze MAN :?:
Zauważyłem że zaczął pojawiać się czarny dym pod obciążeniem.

PIOTREK 1570
Fizol

  • Posty: 34
  • Rejestracja: 18 Maj 2016 20:11
  • Miejscowość: Zembrzyce
  • Pochwały: 1

Maszyna: Cat m 315 i inne

Firma: P.P.H.U TRANS KOP


szarpiąca hydraulika cat m315

Postprzez mechanior » 19 Maj 2016 21:44

PIOTREK 1570 napisał(a):Silnik staje dopiero wtedy gdy złamie kotwe za kabiną i włącze MAN :?:

Pytasz czy stwierdzasz?

Czarny dym w ograniczonej ilości pod obciążeniem to dobry objaw bo to znaczy że turbokorektor podnosi dawkę.

Co to znaczy: nie ma pierwszego stopnia hydrauliki.

Firmę ZANAP znam i mam do nich pełne zaufanie jak do niewielu a do właściwie nikogo nie mam takiego bo ZANAP od 15 lat - czyli odkąd się znamy - mnie nie zawiódł. Niestety od roku mogło się już wiele zmienić.

Kiedy dokładnie pojawiło się falowanie?
Kto ci robił kalibrację? (Jeśli to nie tajemnica, oczywiście.)
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


szarpiąca hydraulika cat m315

Postprzez PIOTREK 1570 » 19 Maj 2016 22:02

Stwierdzam. A pierwszego stopnia nie ma ponieważ przed kalibracją był to znaczy po włączeniu najbardziej było czuć na obrocie bo zwalniał i to sporo teraz bez różnicy . Z firmą zanap też się znam parę lat i nigdy nie miałem zastrzeżeń. . Falowanie było tak od pół roku ale w stopniu niezwracającym zbytnio uwagi , poniewaź praca godzinowa za ''cudowną'' stawkę jak wszędzie więc maszyna na małych obrotach na pierwszym stopniu sobie pracowała bez problemów. Kalibracje robił Dariusz Szatyński. Z tego co wyczytałem to się panowie chyba znają i nie uważam żeby to była tajemnica Skoro wykonuje takie usługi.

PIOTREK 1570
Fizol

  • Posty: 34
  • Rejestracja: 18 Maj 2016 20:11
  • Miejscowość: Zembrzyce
  • Pochwały: 1

Maszyna: Cat m 315 i inne

Firma: P.P.H.U TRANS KOP


szarpiąca hydraulika cat m315

Postprzez mechanior » 19 Maj 2016 22:39

Z panem Darkiem nie znamy się osobiście, spotkaliśmy się może raz i dyskutujemy sporadycznie na forum. Zresztą ostatnio rzadko tu bywa...

Dziwne że nie ma różnicy w wydajności pomiędzy trybami...

Co do pompy: w praktyce wystarczy raz zatankować dupiate paliwo i po układzie wtryskowym...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


szarpiąca hydraulika cat m315

Postprzez PIOTREK 1570 » 20 Maj 2016 09:24

Właśnie mnie to zastanawia że pierwszy tryb nie działa sprawdze w wolnej chwili czy żarówka się nie spaliła , będę wiedział czy czasem wyłącznik nie poszedł papa . Dziś tak jakby lepiej pracowała po nagrzaniu ale praca lekka troche sprzątania po placu . Dla pewności powymieniam jeszcze filtry paliwa i przeczyszcze cały układi. A odnośnie paliwa to dostarcza mi znajomy , paliwo czyściutkie leje do mauzera to widać dokładnie ,biorę u niego już 2 rok i osobówki na nim też jeżdżą i nic sie niedzieje .

Mam pytanko złacze diagnostyczne trzecie z opisem vorst. Co to jest.

Sprawdziłem żarówka spalona po wymianie świeci jak włącze 1 tryb ale efektu nie ma .

PIOTREK 1570
Fizol

  • Posty: 34
  • Rejestracja: 18 Maj 2016 20:11
  • Miejscowość: Zembrzyce
  • Pochwały: 1

Maszyna: Cat m 315 i inne

Firma: P.P.H.U TRANS KOP


szarpiąca hydraulika cat m315

Postprzez mechanior » 20 Maj 2016 20:53

VORST: Ciśnienie sterowania czyli pilot - 33-35 bar.
Czyste paliwo bo w mauzerze widać... :mrgreen: to znaczy że w brudnym pływają meduzy i żaby? Jest czarne jak olej z diesla?
Powietrze którym oddychamy też jest czyste, przecież codziennie to widać.
Ale już wody z kibla mimo że jest przecież czyściutka to byś się raczej nie napił?
Niestety kolego gdyby to było takie proste to zamiast instytucji kontrolujących jakość paliwa wystarczyła by w miarę czysta szklanka...
To nie piasek i kamienie mordują układ wtryskowy tylko zanieczyszczenia chemiczne i woda zawieszona w paliwie (nie ta na dnie zbiornika czy separatora tylko ta związana z cząstkami paliwa). Grube i widoczne nieczystości wyłapują bez problemu filtry zamontowane w maszynie.
Znajomy jak mniemam nie produkuje sam paliwa więc też nie ma żadnego wpływu na jego jakość, dodatkowo nikt nie jest w stanie w pełni kontrolować kierowców małych cystern, nic nie sugeruję ale za dużo w życiu widziałem np świeżo zatankowaną maszynę na budowie w której zbiorniku było ponad 50 litrów wody....

Osobówka spala 10 litów paliwa na 100 km a maszyna 100 litrów na dniówkę... rozumiesz różnicę?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


szarpiąca hydraulika cat m315

Postprzez PIOTREK 1570 » 21 Maj 2016 06:42

Mehanior wiem o co panu chodzi, ale widziałem nie jedną gnojówe laną do baku nawet prosto z dystrybutora. Na tym paliwie chodzi dużo sprzętu u mnie i zaprzyjaźnionej konkurencji nikt jeszcze złego słowa nie powiedział. U mnie m-ka zrobiła akurat naj mniej godzin na tym paliwie. Wiem temat rzeka każdy ma racje bo nawet swojemu psu się do końca nie wierzy. Więc go zostawmy.

Zastanawia mnie fakt że na tym złączu pilota mam 0 wskazówka nawet nie drgnie a funkcje są wszystkie, chyba że samo złącze sie sp......... zobaczymy spróbuje jeszcze z innego portu przepiąć

A 1 stopień hydrauliki jest sterowany komputerem czy jest jakaś cewka. Jeśli komp to mogą być złe nastawy?

PIOTREK 1570
Fizol

  • Posty: 34
  • Rejestracja: 18 Maj 2016 20:11
  • Miejscowość: Zembrzyce
  • Pochwały: 1

Maszyna: Cat m 315 i inne

Firma: P.P.H.U TRANS KOP


szarpiąca hydraulika cat m315

Postprzez mechanior » 21 Maj 2016 11:01

Tryby pracy reguluje komputer, są to wartości natężenia prądu na cewce regulującej w funkcji obrotów silnika i położenia przepustnicy, zazwyczaj nie grzebie się w tych ustawieniach bo są FABRYCZNE, każda maszyna ma swoje indywidualne zestrojenie z którym opuszcza linię produkcyjną.

Przewód od pilota może być zaślepiony bo był wyciek, port pomiarowy jest na bloku pilota za kabiną, prześledź przewód.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


szarpiąca hydraulika cat m315

Postprzez PIOTREK 1570 » 21 Maj 2016 18:11

Sprawdziłem złącze jest ok chyba że manometr mi nawala bo lekko się tylko unosi tak na niecałe 10 bar ale pamiętam że było tam 30 .Dodam że na dżojach bez zmian czuć ciśnienie ale może to tylko moje odczucie, rok temu robiłe uszczelniacze na hamulcu obrotu to objaw był miękkich i zaświecała się kontrolka hamulca postojowego, teraz chodzą ''normalnie'' dopuki nie zdjagnozuje to wiadomo nie będzie. Jest możliwość że przez słabe ciśnienie będzie szarpać ? Skontaktuje się w przyszłym tygodniu ze znajomym od hydrauliki to weźnie swój sprzęt i pomierzymy bo mi już ręce opadają .

PIOTREK 1570
Fizol

  • Posty: 34
  • Rejestracja: 18 Maj 2016 20:11
  • Miejscowość: Zembrzyce
  • Pochwały: 1

Maszyna: Cat m 315 i inne

Firma: P.P.H.U TRANS KOP


szarpiąca hydraulika cat m315

Postprzez PIOTREK 1570 » 27 Maj 2016 18:39

Po sprawdzeniu innym manometrem ciśnienie pilota ok 35 bar a więc dobre. Mechanior powiedz mi jeszcze jakie ma być na pompie w spoczynku i jakie maksymalne , czyli na pierwszym porcie . Ls to wiadomo zero w spoczynku a w czasie pracy ma się równać głównemu czy może być niższe?
W sumie to prosiłbym o opis wszystkich gniazd pomiarowych posprawdzam sobie wszystko . Znalazłem na forum ale do m316 a to troche inna maszyna inny silnik to ciśnienia będą też się różniły.

Mam jeszcze pytanko odnośnie czujnika hamulca obrotu gdzie go dostane i jaki jest jego koszt?

PIOTREK 1570
Fizol

  • Posty: 34
  • Rejestracja: 18 Maj 2016 20:11
  • Miejscowość: Zembrzyce
  • Pochwały: 1

Maszyna: Cat m 315 i inne

Firma: P.P.H.U TRANS KOP


szarpiąca hydraulika cat m315

Postprzez PIOTREK 1570 » 13 Cze 2016 19:15

Pomoźe ktoś jaki mają być ciśnienia na portach pomiarowych i jak sprawdzić cewki wydajności.

PIOTREK 1570
Fizol

  • Posty: 34
  • Rejestracja: 18 Maj 2016 20:11
  • Miejscowość: Zembrzyce
  • Pochwały: 1

Maszyna: Cat m 315 i inne

Firma: P.P.H.U TRANS KOP


szarpiąca hydraulika cat m315

Postprzez mechanior » 14 Cze 2016 00:31

Ciśnienie oczekiwania 40 bar z tego co pamiętam.
Cewki PRV jak są sprawne to działają czyli przyciągają kotwy i regulują wydajność.

Stosowałeś KROPLÓWKĘ?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


szarpiąca hydraulika cat m315

Postprzez PIOTREK 1570 » 15 Cze 2016 19:28

Kroplówke stosowałem i bez zmian, z resztą dla pewności czyściłem cały układ zasilania syfu nie było wszystko jest drożne filtry wymienione pompka sprawdzona .

Można te cewki zamienić miejscami działają one tak samo czy jest jakaś różnica między nimi ?

Przypomniałem sobie że kiedyś zaczęło ją dusić tak że silnik nie dał rady uciągnąć żadnej funkcji i po przełamaniu kotwy i zpowrotem wyprostowaniu jej maszyna ożyła i nawet silnik prawie nie czuł obciążenia , zdażyło mi się tak pare razy dlatego chciałbym w jakiś sposób sprawdzić pracę tych cewek , tylko nie wiem jak .

PIOTREK 1570
Fizol

  • Posty: 34
  • Rejestracja: 18 Maj 2016 20:11
  • Miejscowość: Zembrzyce
  • Pochwały: 1

Maszyna: Cat m 315 i inne

Firma: P.P.H.U TRANS KOP


szarpiąca hydraulika cat m315

Postprzez rudesmen » 15 Cze 2016 20:23

Od początku tego tematu zastanawiam się co to są te kotwy i do czego?

Awatar użytkownika
rudesmen
Fachoperator

  • Posty: 2156
  • Rejestracja: 08 Paź 2005 17:05
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
  • Pochwały: 49

szarpiąca hydraulika cat m315

Postprzez mechanior » 15 Cze 2016 21:34

Kotwy to stalowe rdzenie w cewkach elektrozaworów, pod wpływem napięcia cewki przyciągają kotwy a te przesuwają szpulki zaworów regulując przepływ oleju.

Image

Image
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


szarpiąca hydraulika cat m315

Postprzez PIOTREK 1570 » 08 Lip 2016 21:00

Ktoś pomoże ?

PIOTREK 1570
Fizol

  • Posty: 34
  • Rejestracja: 18 Maj 2016 20:11
  • Miejscowość: Zembrzyce
  • Pochwały: 1

Maszyna: Cat m 315 i inne

Firma: P.P.H.U TRANS KOP


Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej