Hmm widzę że to nie tylko ja mam ten problem z kramerem! Latem siadły hamulce tzn jednocześnie uciekło sterowanie kierownicą i hamulce.
Podkręciliśmy trochę zawór trójdzielny ( nr 6 w kółeczku na załączonym niżej schemacie) i to na niego stawialiśmy że jest popsuty. Potem ktoś zasugerował zawór w pedale hamulca - w sumie do dziś tego nie zrobiliśmy bo póki co mamy wyjęty silnik z ramy celem wyjęcia tylnego mostu któremu likwidujemy luzy na łożyskach przy zwolnicach.
Ale nie o tym miało być. Jak już mamy wyciągnięty silnik to czas na wymianę pomp bo tylna pompa (na wale) to prawdziwa porażka- no i wymienić chcemy też tę z boku dwusekcyjną. Oryginały bosch rethox za te dwie pompy coś ponad 4000zł krzyczą sprzedawcy, zamienniki - tylna coś koło 700zł dwusekcyjna coś koło 1400zł więc połowa tego co orginały.
Tylko mały problem powstał bo zamiennik tej dwusekcyjnej jest dłuższy od oryginału o 2cm i niestety rozrusznik nie pozwoli jej tam zamontować. A że rozrusznik też miał iść do regeneracji za którą krzykneli naprawiacze coś koło 500zł to zacząłem rozglądać się za zamiennikiem rozrusznika ale krótszego o te 2 cm by wstawić tam ten dłuższy zamiennik pompy. Znalazłem coś w katalogach zamówiłem i w przyszłym tygodniu przyjedzie rozrusznik. jak będzie pasował rozrusznik to zamawiam zamienniki pomp- złożymy tylni most, silnik z nowym rozrusznikiem i pompami i......
Zobaczymy co się poprawi - czy wróci kierowanie i hamulec. Ale to dopiero za 2 tyg. bo trzeba czekać na części.
Jak będzie hamulec to super - jak nie to ...
Rafciio mam nadzieję że poratujesz mnie bardziej szczegółowymi informacjami na temat przeróbki tego hamulca. Bo z tego co się orientowałem zawór trójdzielny którego obstawiam to koszt ok 6 tys. zł a zawór z pedałem hamulca to jakieś 8 tys. No sorry włożę trochę kasy na remont pomp i luzów by pokulać się jeszcze ze 2 sezony brukarskie ale nie oszalałem żeby wykładać kolejne 14tys. na oryginalne części do kramera rocznik 1986 gdy wart jest moze ze 20tys.
Udało mi się dostać schemat układu hydraulicznego kierowniczego i hamulcowego . Rafciio jak ci się przyda prosze opisz na podstawie tego schematu jak to przerobiłeś? Teraz masz w układzie hamulcowym olej czy płyn hamulcowy?