wibako

Deutz f3l

Moderator: mechanior

Deutz f3l

Postprzez malinamalina13 » 26 Lip 2016 10:23

Witam. Niestety będę zmuszony do wymiany uszczelki pod głowicą w kompresorze z silnikiem f3l ( chłodzony powietrzem , rozrząd na kołach ) i w związku z tym kilka pytań . Jaki jest moment dokręcenia śrub głowicy ? Uszczelkę jakiej firmy polecacie ? Na co zwrócić uwagę ? Oczywiście głowica idzie do planowania .

malinamalina13
Fizol

  • Posty: 21
  • Rejestracja: 13 Mar 2016 16:39

Maszyna: Flottair 648

Firma: Auto Handel MONIKA


Reklama

simmet

Re: Deutz f3l

Postprzez Kamal » 26 Lip 2016 11:53

Podaj typ silnika :twisted: Bo narazie podałeś że masz silnik szybkoobrotowy o 3 cylindrach ustawionych w rzędzie.
W tym roczniku chłodzeniu powietrzem i rozrządzie na kołąch domyslam się ze to 912/913. A tam każdy cylinder ma swoją głowicę. Do tego jest rózna wysokośc uszczelek. Najlepiej wziąść komplet montażowy. Deutza lub Wictor Reinz cena podobna. grubością uszczelek pod kolektory się róznią.
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Re: Deutz f3l

Postprzez malinamalina13 » 26 Lip 2016 12:17

Najprawdopodobniej f3l 912 ale z tego co widzę to cylindry są osobno a głowica jest jedna . więc pewnie uszczelka też jest jedna . nigdzie nie mogę znaleźć czy to jest 912 czy 913 ....

malinamalina13
Fizol

  • Posty: 21
  • Rejestracja: 13 Mar 2016 16:39

Maszyna: Flottair 648

Firma: Auto Handel MONIKA


Deutz f3l

Postprzez Kamal » 26 Lip 2016 13:16

Zrób zdjęcie. Silnik 912 ma osobne głowice.
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Deutz f3l

Postprzez malinamalina13 » 26 Lip 2016 18:51

IMG_20160726_160852[1].jpg
IMG_20160726_160833[1].jpg
IMG_20160726_160841[2].jpg
IMG_20160726_160829[1].jpg
IMG_20160726_160821[1].jpg



Teraz myślę że będzie łatwiej określić typ silnika .......
Załączniki
IMG_20160726_160841[1].jpg

malinamalina13
Fizol

  • Posty: 21
  • Rejestracja: 13 Mar 2016 16:39

Maszyna: Flottair 648

Firma: Auto Handel MONIKA


Deutz f3l

Postprzez Kamal » 26 Lip 2016 20:14

Dokładnie to silnik Deutza. Z osobnymi głowicami. Musisz znaleźć na nim tabliczkę i zobaczyć czy to jak myślę 912 czy 913. Może być i starszy serii 7 czy 8 ale nie sądzę. Czy ci strzela przy rozruchu? I chwilę na zimnym? To właśnie objaw padniętej uszczelki. Tam uszczelki się mierzy bo są różnej grubości. Tak jak pisałem weż zestaw.

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Re: Deutz f3l

Postprzez malinamalina13 » 26 Lip 2016 20:18

Niestety po tabliczce został jedynie ślad ( tak w dolnej częsci bloku ) . Strzela przy rozruchu na zimnym i ewidentnie widać podmuch w okolicach głowicy po ok 5 sek. spokój chodzi jak powinien . Rozumiem że można wymienić jedną uszczelkę tzn. na jednym cylindrze ?? Wezmę komplety na jeden gar . Jakimi siłami dokręcać głowicę ? Oczywiście głowicę planować ?

malinamalina13
Fizol

  • Posty: 21
  • Rejestracja: 13 Mar 2016 16:39

Maszyna: Flottair 648

Firma: Auto Handel MONIKA


Deutz f3l

Postprzez dawidg2 » 26 Lip 2016 21:17

Zestaw gumek sobie zaraz weź na rurki popychaczy i pod osłonę zaworów i śrubę od jej mocowania ( mały oring)


Głowicę trzeba by ocenić po rozebraniu, ale nie wszędzie Ci ją zrobią.

Kiedyś myśleliśmy że pęknięta głowica a to się okazało że uszczelka. Żebyś się nie zdziwił że to pierścień metalowy bo taka właśnie uszczelka jest. :)

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Deutz f3l

Postprzez malinamalina13 » 26 Lip 2016 21:23

A pamiętasz z jaką siłą dokręcaliście głowicę ??

malinamalina13
Fizol

  • Posty: 21
  • Rejestracja: 13 Mar 2016 16:39

Maszyna: Flottair 648

Firma: Auto Handel MONIKA


Deutz f3l

Postprzez Kamal » 27 Lip 2016 15:43

Na forum podawałem momenty dokręcania.
Ale masz
Głowica 40Nm 45°+ 45°+ 45°+ 30°
Tak wygląda zestaw
https://goo.gl/images/AelAQN

Autor postu otrzymał pochwałę

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Re: Deutz f3l

Postprzez malinamalina13 » 28 Lip 2016 15:45

Bardzo serdecznie dziękuję

malinamalina13
Fizol

  • Posty: 21
  • Rejestracja: 13 Mar 2016 16:39

Maszyna: Flottair 648

Firma: Auto Handel MONIKA


Deutz f3l

Postprzez Kamal » 30 Lip 2016 09:57

Pamiętaj że uszczelki mają różną grubość. i dlatego komorę spalania się mierzy. Śruby też sie mierzy na długośc czy nie rozciągnięte.
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Deutz f3l

Postprzez malinamalina13 » 30 Lip 2016 19:27

Czyli najpierw demontaż a potem zamawianie części ? Ok. Dziękuję mam nadzieję że sobie poradzimy

malinamalina13
Fizol

  • Posty: 21
  • Rejestracja: 13 Mar 2016 16:39

Maszyna: Flottair 648

Firma: Auto Handel MONIKA


Deutz f3l

Postprzez Kamal » 30 Lip 2016 21:28

Zestaw startowy jaki ci pokazałem możesz zamówić. A być może wysokość standardowej uszczelki będzie dobra.

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Deutz f3l

Postprzez malinamalina13 » 30 Lip 2016 22:04

Jeszcze jedno , jak poznam jaką uszczelkę potrzebuję tzn. Jaką grubość.

malinamalina13
Fizol

  • Posty: 21
  • Rejestracja: 13 Mar 2016 16:39

Maszyna: Flottair 648

Firma: Auto Handel MONIKA


Deutz f3l

Postprzez Kamal » 31 Lip 2016 10:33

To się mierzy a nie poznaje. Standardowo masz w zestawie 1,1 a pod cylinder 0,2.

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Deutz f3l

Postprzez zeppelin zm 15 » 31 Lip 2016 12:01

Jaka powinna być wysokość komory spalania?
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Wszystkie

Firma: Wspaniała


Deutz f3l

Postprzez Kamal » 31 Lip 2016 13:20

Kiedyś było 0.9-1.3 dziś zalecają 0.9-1.0

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Deutz f3l

Postprzez malinamalina13 » 12 Sie 2016 16:12

Witam.Dziś zdemontowałem głowicę , czy to możliwe że na uszczelce nie widać pęknięcia ???? Przy rozruchu strzelał .

malinamalina13
Fizol

  • Posty: 21
  • Rejestracja: 13 Mar 2016 16:39

Maszyna: Flottair 648

Firma: Auto Handel MONIKA


Deutz f3l

Postprzez zeppelin zm 15 » 12 Sie 2016 20:46

A jest czarna obkopcona w jakimś miejscu? Nie musi być pęknięta.
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Wszystkie

Firma: Wspaniała


Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej