ketral
wibako
BSL TURBO
klinikamaszyn




BSL TURBO

Remont deutz F5L912

Moderator: mechanior

Remont deutz F5L912

Postprzez zeppelin zm 15 » 06 Sty 2017 10:33

No to trochę trzeba będzie pokręcić aby ustawić na znaki :)

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Zeppelin Zm 15, Hanomag 44 C Hanomag 50 E

Firma: Wspaniała


Reklama

Remont deutz F5L912

Postprzez Kamal » 06 Sty 2017 13:12

Wyciągasz korby i paluszkiem kręcisz.
Ostatnio edytowany przez Kamal, 06 Sty 2017 18:15, edytowano w sumie 1 raz

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Remont deutz F5L912

Postprzez mechanior » 06 Sty 2017 14:16

zeppelin zm 15 napisał(a):To na sto procent wiem bo kiedyś w innym silniku takim samym tylko 4 tłokowy odkręciliśmy ją w prawo

Lewy gwint ODKRĘCA SIĘ W PRAWO.... :faja:
MECHANIOR - 607848317
CATERPILLAR
SKLEP - 607848217

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 18034
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 19:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 726

Maszyna: Caterpillar Yanmar

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT i Yanmar


Remont deutz F5L912

Postprzez zeppelin zm 15 » 06 Sty 2017 19:49

Sory :D kolega MECHANIOR jest czujny :faja: Okręciliśmy ją w LEWO :mrgreen: Trochę to trwało ale byliśmy zdeterminowani i się udało. :mrgreen:

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Zeppelin Zm 15, Hanomag 44 C Hanomag 50 E

Firma: Wspaniała


Re: Remont deutz F5L912

Postprzez Kamal » 10 Sty 2017 07:51

No to jedziemy.
Najpierw podkładka lub podkładki pod cylinder. Wysuwany sworzeń tłokowy i go zabezpieczamy. Dajemy drucik z cyny w takim położeniu. Następnie głowicę na przylgni smarujemy smarem i wkładamy uszczelkę. Dzięki temu nie wypadnie. Wkładamy głowicę na zamek Dokręcasz na 40Nm wystarcy do pomiaru. I przekręcasz wałem by drucik się przyklepał. Wykręcasz mierzysz i masz wymiar. Jak dobry to przyłapuje aż głowicę z powrotem jak nie to zmieniasz podkładki.
Silnik zoptymalizowany ( czystość spalin ) nastawia się na 1-1,1mm. Normalny na 1-1,2mm. Kiedyś 1-1,3mm. Ja staram się nastawić na 1,2. Z czasem uszczelka siądzie i będzie akurat. Lepiej te silnik trochę bardziej rozprężyć niż doprężyć. Bardziej spokojnie pracuje i nie ma tak bardzo twardej pracy.

Autor postu otrzymał pochwałę
Załączniki
IMG_20170107_150743.jpg
Wkładamy uszczelkę.
IMG_20170107_150723.jpg
Smarujemy
IMG_20170107_131504.jpg
Drucik z cyny używam 2mm.
IMG_20170107_131203.jpg
Wysuwany sworzeń.
IMG_20170107_131128.jpg
Podkładki pod cylinder.
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Remont deutz F5L912

Postprzez zeppelin zm 15 » 10 Sty 2017 12:01

Myślałem że uszczelka pod głowicą musi być na sucho składana a nie na jakiś smar.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Zeppelin Zm 15, Hanomag 44 C Hanomag 50 E

Firma: Wspaniała


Remont deutz F5L912

Postprzez dzierzan » 10 Sty 2017 12:58

Smar jest tylko po to żeby przytrzymać uszczelkę do montażu, po uruchomieniu i tak się wypali.

dzierzan
Operator

  • Posty: 379
  • Rejestracja: 19 Kwi 2010 09:26
  • Miejscowość: Włocławek
  • Pochwały: 14

Maszyna: CAT 428D2
MB Actros 2635 PK12000
MAN 16.220 Hiab 070

Firma: Transportowa


Remont deutz F5L912

Postprzez Kamal » 10 Sty 2017 14:30

W normalnych silnikach składa się na sucho. No w Jelczu smarowalem bo w razie wymiany łatwo schodziła ;).
Tu dajesz po to by ci nie spadła. I to jest procedura producenta.
A ten drucik możesz wykorzystać parę razy. Po prostu przekręcasz końcówki o 90 stopni a to co wystaje obcinasz. Jeszcze parę rzeczy ci dam z serwisówki bo już bateria mi padła w telefonie i nie zrobiłem zdjęc.

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Remont deutz F5L912

Postprzez zeppelin zm 15 » 10 Sty 2017 16:37

No ja ogólnie to się jeszcze z tym nie spotkałem dlatego pytam :) Ja w Jelczu na sucho kładłem :faja: Fakt trzeba było się troche nadrapać aby drugi raz ją zdemontować :lol: Fajnie to czekam na resztę informacji :banan:

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Zeppelin Zm 15, Hanomag 44 C Hanomag 50 E

Firma: Wspaniała


Remont deutz F5L912

Postprzez zeppelin zm 15 » 15 Sty 2017 17:04

Kolego KAMAL pamiętasz o skanie ? :D

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Zeppelin Zm 15, Hanomag 44 C Hanomag 50 E

Firma: Wspaniała


Remont deutz F5L912

Postprzez Kamal » 15 Sty 2017 17:49

Eeeee. Oczywiście dobrze że przypomniałeś..... :)
Lekko przyłapujemy głowice i ustawiamy cylindry. środek ma być pomiędzy otworami popychaczy. Nastepnie
ustawiamy głowicę. Mają być równo. Po to jest przymiar
01 liniał.jpg

Szczeliny pomiędzy głowicami też będą wtedy równe.
02 głowice.jpg

smarujemy olejem osłone popychacza na dole.
03 osłona smar.jpg

I na górze
04 druga strona.jpg

zakładamy sprężynę
05 spręzyna.jpg

Następnie miseczke i uszczelniacz na górze i dole.Potem sciskam to swoim autorskim przyrządem bo fabryczny jest do niczego. :)
06 przyrząd.jpg

Wkładamy najpierw na dole.
07 wstawiamy dół.jpg

Potem celujemy na górze
Załącznik 08 góra.jpg nie jest już dostępny

Coś jescze potrzeba?
08 góra.jpg

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Poprzednia Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości

eRobocze

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej