Wczoraj sprawdziłem jak to jest u mnie (JCB 3C, silnik Leyland 4/98):
- przy prawidłowym ustawieniu MRV na 138 bar przy wysuwaniu podpór, obrocie lub dojściu do końca siłownika oraz przy obrotach ustawionych na 1200 RPM silnik nie gaśnie, ale obroty schodzą do ok. 1000 RPM (olej w układzie lekko rozgrzany),
- przy ustawieniu MRV na ok. 200 bar dusi silnik nawet przy 1500 RPM przy wysuwaniu podpór, przy innych funkcjach gdzie są dodatkowo zawory ARV tylko przydusza silnik ale nie do zatrzymania.
Jeśli MRV masz dobrze ustawiony a silnik w sensownym stanie to przy 1500 RPM nie ma opcji żeby silnik zgasić, bez względu jak długo będziesz trzymał na oporze. W czasie kiedy MRV się aktywuje będziesz słyszał charakterystyczne syczenie w przednim rozdzielaczu.
Żeby ustawić MRV odkręcasz najpierw nakrętkę nieprzelotową - zaślepkę i pod spodem masz śrubę zabezpieczoną kontrnakrętką. Luzujesz kontrnakrętkę i możesz regulować płaskim wkrętakiem. U mnie jeden obrót to ok. 20 barów, wykręcając obniżasz ciśnienie zadziałania MRV.
Autor postu otrzymał pochwałę