wibako

Grzeje się 428C podczas jazdy

Moderator: mechanior

Re: Grzeje się 428C podczas jazdy

Postprzez crew1987 » 07 Lip 2017 20:10

Maszyna pracując przodem, na budowie pracuję tylko na 1 biegu, jak mam jakąś prostą utwardzoną to wrzucę 2 ale to rzadkość. Jedzie dynamicznie, mocy nie brakuje jej. wiadomo jak wbijam się w chałdę ziemi lub tłucznia, to właczam 4x4 bo tył zaczyna boksować. Dziś zaobserwowałem temp w skrzyni od 50 do 70 stopni. Podczas jazdy temperatura w skrzyni 120stopni. Jeszcze dziś mi chyba czujnik od temperatury chłodzenia padł...

-- 7 Lip 2017, o 19:10 --

Powracam do tematu, chłodnice przedmuchane, głowna chłodnica przedmuchana, odkamieniona od srodka. termostat sprawny, wczoraj wyjełem termostat, to temperatura jaka na robocie osiaga koparka na 1biegu jak na zdjeciu. było dzis duszno, ale nie tak upalnie. Jeszcze był zdjeta boczna lewa oslona silnika. Podczas jazdy to na czerwone pole wchodzi tak sie grzeje. Koparka po nowej pompie wtryskowej, wtryskiwaczach. Po zdjeciu korka od chlodnicy widac ze jest obieg, to pompa wody dziala. Rok temu zmieniona w skrzyni biegow pompa jazdy, zmiennik momentu. Macie jakies pomysl, pomierzyc cisniania ?
Załączniki
20170707_144244.jpg

Awatar użytkownika
crew1987
Operator

  • Posty: 498
  • Rejestracja: 29 Maj 2009 19:03
  • Miejscowość: Dolnyśląsk
  • Pochwały: 9

Maszyna: cat 428c 2CR 00r

Firma: privat


Reklama

simmet

Grzeje się 428C podczas jazdy

Postprzez mechanior » 08 Lip 2017 01:02

Pompę i wtryski robiłeś u nas?
Nie pracujemy BEZ OSŁON bo działanie jest ODWROTNE - brak przepływu powietrza wzdłuż silnika i skrzyni, to jak jazda bez termostatu...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Grzeje się 428C podczas jazdy

Postprzez Coval » 08 Lip 2017 01:09

Początek tłoczenia na ile stopni przed GMP?
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Grzeje się 428C podczas jazdy

Postprzez mechanior » 08 Lip 2017 01:21

Ja wiem że zabrzmi mało profesjonalnie ale... o CH-J ci chodzi? Tam się NIC NIE REGULUJE! Ten silnik DZIAŁA bez żadnych strojeń. Nie poprawiamy projektanta silnika BO WIEDZIAŁ lepiej od nas jak to zrobić żeby było dobrze, co więcej - to działa!

Ustawiasz na znaki, pompę na środku fasolek, jedyna regulacja to +- 3 stopnie na fasolkach, JEŚLI pompa została ustawiona wg katalogu to MUSI być dobrze... to naprawdę najprostszy z możliwych silników na świecie...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Grzeje się 428C podczas jazdy

Postprzez crew1987 » 08 Lip 2017 01:29

mechanior napisał(a):Pompę i wtryski robiłeś u nas?
Nie pracujemy BEZ OSŁON bo działanie jest ODWROTNE - brak przepływu powietrza wzdłuż silnika i skrzyni, to jak jazda bez termostatu...


tak wszystko robione u was. pompa zostala ustawiona na praktycznie koncowych fasolkach. tzw opoznionym zaplonie

Awatar użytkownika
crew1987
Operator

  • Posty: 498
  • Rejestracja: 29 Maj 2009 19:03
  • Miejscowość: Dolnyśląsk
  • Pochwały: 9

Maszyna: cat 428c 2CR 00r

Firma: privat


Grzeje się 428C podczas jazdy

Postprzez mechanior » 08 Lip 2017 13:08

A jak przestawisz w drugą stronę to co się dzieje?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Grzeje się 428C podczas jazdy

Postprzez Coval » 08 Lip 2017 13:20

mechanior napisał(a):Ja wiem że zabrzmi mało profesjonalnie ale... o CH-J ci chodzi? Tam się NIC NIE REGULUJE! Ten silnik DZIAŁA bez żadnych strojeń. Nie poprawiamy projektanta silnika BO WIEDZIAŁ lepiej od nas jak to zrobić żeby było dobrze, co więcej - to działa!

Ustawiasz na znaki, pompę na środku fasolek, jedyna regulacja to +- 3 stopnie na fasolkach, JEŚLI pompa została ustawiona wg katalogu to MUSI być dobrze... to naprawdę najprostszy z możliwych silników na świecie...


A sprawdzałeś kiedyś różnicę początku tłoczenia statycznie a dynamicznie ?

-- 08 Lip 2017 13:19 --

crew1987 napisał(a):opoznionym zaplonie


Opóźniony zapłon zwiększa temperaturę spalania.... Kopci na czarno ?
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Re: Grzeje się 428C podczas jazdy

Postprzez crew1987 » 09 Lip 2017 13:14

Coval napisał(a):Opóźniony zapłon zwiększa temperaturę spalania.... Kopci na czarno ?



tylko jak mu przygazuje mocno ale to chwilowo.

Awatar użytkownika
crew1987
Operator

  • Posty: 498
  • Rejestracja: 29 Maj 2009 19:03
  • Miejscowość: Dolnyśląsk
  • Pochwały: 9

Maszyna: cat 428c 2CR 00r

Firma: privat


Grzeje się 428C podczas jazdy

Postprzez mechanior » 09 Lip 2017 15:11

Coval - nie dotykamy regulacji pomp na silniku! Nie eksperymentuje bo to nie ma sensu. Pompa ląduje na stanowisku probierczo-regulacyjnym i jest regulowana oraz sprawdzana wg danych katalogowych zgodnych z modelem pompy i jej aplikacją (rodzajem i mocą silnika) statycznie i dynamicznie. Stanowisko symuluje rzeczywiste warunki pracy pompy w silniku łącznie z temperaturą. Po prawidłowym zakończeniu procesu i testów NIGDY nie ma problemów z funkcjonowaniem układu wtryskowego.
Tu nie ma miejsca na zabawy dawkami i kątami raz ze względu na to że naprawa jest wykonywana 300 km od maszyny w której ma być zamontowany układ wtryskowy, a dwa dlatego że grzebanie w ustawieniach to zbyt duże ryzyko dla sprawnego funkcjonowania sprzętu klienta.

O ile dobrze kojarzę to ta konkretna pompa jest po fabrycznej regeneracji w zakładach Delphi w Anglii...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Grzeje się 428C podczas jazdy

Postprzez Coval » 10 Lip 2017 01:17

mechanior napisał(a):Coval - nie dotykamy regulacji pomp na silniku! Nie eksperymentuje bo to nie ma sensu. Pompa ląduje na stanowisku probierczo-regulacyjnym i jest regulowana oraz sprawdzana wg danych katalogowych zgodnych z modelem pompy i jej aplikacją (rodzajem i mocą silnika) statycznie i dynamicznie. Stanowisko symuluje rzeczywiste warunki pracy pompy w silniku łącznie z temperaturą. Po prawidłowym zakończeniu procesu i testów NIGDY nie ma problemów z funkcjonowaniem układu wtryskowego.
Tu nie ma miejsca na zabawy dawkami i kątami raz ze względu na to że naprawa jest wykonywana 300 km od maszyny w której ma być zamontowany układ wtryskowy, a dwa dlatego że grzebanie w ustawieniach to zbyt duże ryzyko dla sprawnego funkcjonowania sprzętu klienta.

O ile dobrze kojarzę to ta konkretna pompa jest po fabrycznej regeneracji w zakładach Delphi w Anglii...


Miałem przypadek gdzie pompa wtryskowa po naprawie nie pracowała prawidłowo. Ustawiona była sposobem statycznym, wg danych producenta, ale silnik nie pracował prawidłowo. I co teraz? Pompiarz nie naprawił tak jak należy? Przy pomiarze dynamicznym , wyszło - uszkodzony mechaniczny odśrodkowy mechanizm początku tłoczenia, oraz luz na jednym z kół zębatych względem wałka. W efekcie zapłon się przestawiał i odbiegał od ustawienia fabrycznego. Dopiero po naprawie tych dwóch elementów silnik pracował jak należy. Można by było zakładać 100 nowych pomp wtryskowych a to i tak by nie pomogło. Zresztą dziwne jest że silnik się przegrzewa... Za temperaturę spalania odpowiada odpowiednio sprecyzowana dawka paliwa wtłoczona w odpowiednim czasie... Warto sprawdzić, tym bardziej że jest to metoda szybka i prosta bez demontażu osprzętu silnika...

-- 10 Lip 2017 01:17 --

mechanior napisał(a):Stanowisko symuluje rzeczywiste warunki pracy pompy w silniku łącznie z temperaturą.


Ale luzów koła zębatego względem wału, wałka rozrządu , lub zużytych kół zębatych w silniku klienta nie wyłapie ...
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Grzeje się 428C podczas jazdy

Postprzez mechanior » 10 Lip 2017 11:26

Luzy wpływające na pracę układu wtryskowego powodowały by również złą pracę zaworów a to już nie jest wina pompy wtryskowej!
Zresztą zaprzeczasz sam sobie -
pompa wtryskowa po naprawie nie pracowała prawidłowo. Ustawiona była sposobem statycznym, wg danych producenta, ale silnik nie pracował prawidłowo. I co teraz? Pompiarz nie naprawił tak jak należy? Przy pomiarze dynamicznym , wyszło - uszkodzony mechaniczny odśrodkowy mechanizm początku tłoczenia, oraz luz na jednym z kół zębatych względem wałka. W efekcie zapłon się przestawiał i odbiegał od ustawienia fabrycznego.

Gdyby pompa była na 100% sprawna to by pracowała bo uszkodzona była jednak POMPA, to w niej jest mechanizm regulatora kąta wyprzedzenia wtrysku.
Zresztą to tak marginalny przypadek że po prostu należy go rozpatrywać jako nieszczęśliwy zbieg okoliczności a na to wpływu nie mamy zwłaszcza zdalnie.
Nie byłem przy maszynie i tego nie diagnozowałem więc nie będę się rozpisywał nt ewentualnych ewentualności. Może silnik się kończy? Zawory? Pierścienie? Zmiennik momentu? Skrzynia?

Jeśli znasz prostą procedurę którą mógłby zastosować kolega do dynamicznego pomiaru kata wyprzedzenia wtrysku to ją podaj, jeśli już będzie to postaram się zorganizować dane fabryczne aczkolwiek nie wiem co koledze przyjdzie po krzywych kąta i dawki w funkcji czasu i obrotów... my korzystamy z wsadu do stanowiska probierczego którego nie da się w prostu sposób zwizualizować ...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Grzeje się 428C podczas jazdy

Postprzez Coval » 11 Lip 2017 01:25

mechanior napisał(a):Gdyby pompa była na 100% sprawna to by pracowała bo uszkodzona była jednak POMPA, to w niej jest mechanizm regulatora kąta wyprzedzenia wtrysku.


Miałem na myśli inną pompę- rzędowa Bosch 3 sekcyjna, mechanizm regulatora kąta na kole zębatym, nie w pompie :wink: . Pompa nie była ruszana, a po naprawie regulatora silnik pracuje prawidłowo . Wszyscy obstawiali uszkodzoną pompę wtryskową...

mechanior napisał(a):Jeśli znasz prostą procedurę którą mógłby zastosować kolega do dynamicznego pomiaru kata wyprzedzenia wtrysku to ją podaj, jeśli już będzie to postaram się zorganizować dane fabryczne aczkolwiek nie wiem co koledze przyjdzie po krzywych kąta i dawki w funkcji czasu i obrotów... my korzystamy z wsadu do stanowiska probierczego którego nie da się w prostu sposób zwizualizować ...


Tylko pomiar kąta, nic więcej.
mechanior napisał(a):aczkolwiek nie wiem co koledze przyjdzie po krzywych kąta i dawki w funkcji czasu i obrotów...


Będzie miał pewność 100 % co do ustawienia pompy wtryskowej.
mechanior napisał(a):my korzystamy z wsadu do stanowiska probierczego którego nie da się w prostu sposób zwizualizować ...


Z tymi wsadami to jest tak, że można się pomylić, i wrzucić wsad od innej pompy o innym numerze gdzie dawki będą inne, i silnik będzie sprawiać problemy...

Hartrigde AVM ? Na na tym robicie pompy ? Żaden problem wyciągnąć dane dawek ze wsadu :)

Na kole pasowym w tym silniku (Cat 428) jest kątomierz ?
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Grzeje się 428C podczas jazdy

Postprzez mechanior » 11 Lip 2017 14:49

Coval napisał(a):Z tymi wsadami to jest tak, że można się pomylić, i wrzucić wsad od innej pompy o innym numerze gdzie dawki będą inne, i silnik będzie sprawiać problemy...


TO się nie zdarza... wsady są dobierane po numerze serii i/lub modelu pompy albo silnika (raczej dla potwierdzenia), silniki stosowane w tych maszynach znamy bardzo dobrze a w przypadku wątpliwości w np maszynach z lat 90-tych prosimy o podanie typu i mocy silnika. Pompy przechodzą czasem nawet 10 godzinny proces badania osiągów i regulacji.
Robimy miesięcznie nawet kilkanaście pomp do maszyn i silników przemysłowych, do tej pory w ciągu 15 lat problemy wystąpiły 3 razy - zawsze z przyczyn zewnętrznych...

Regulator kąta w omawianej pompie jest w pompie, nie będziemy dywagowali na temat setek konstrukcji układów wtryskowych, problem jest konkretny i dotyczy konkretnej maszyny, tak samo mógłbym napisać w ripoście że jestem pewien że czujniki ciśnienia paliwa i położenia wałka można wykluczyć bo ich w tym systemie NIE MA!

Nie ja osobiście naprawiam te pompy, mamy od tego specjalistów którzy zęby zjedli na systemach Stanadyne, Delphi, Zexel, Lucas i BOSCH a serwis autoryzowany Cata (Entrack, Finning a potem BM) naprawiał u nich pompy wtryskowe, wtryski i governory jeszcze w latach gdy internet był tylko znany z TV a wszyscy wierzyli że CAT się nie psuje...
Do napraw i regulacji mamy dwa urządzenia, jedno używane odkupione z fabryki BOSCHa a drugie węgierskie wzbogacone w nowe indywidualne peryferia, spełniają lub przewyższają wymagania naprawianych pomp... do tego kilka innych stanowisk, diagnozerów, napędów, przystawek, analizatorów itepe, wiele z nich wyprodukowanych przez samych mechaników wg aktualnych potrzeb.
Nie zaskakują nas żadne cuda łącznie z najnowszymi zupełnie nienaprawialnymi wypocinami, bo chłopaki oprócz maszyn budowlanych na bieżąco zajmują się motoryzacją ciężarową i całą resztą dieslowego rynku.
Specyfikacji i szczegółów nie znam, wystarczy mi że to wszystko się sprawdza w naprawach.

Do niedawna Stanadyne wymagało właśnie posiadania Hartridge w celu otrzymania autoryzacji i pewnie po fabrycznej regeneracji test i regulacja odbywa się na takim urządzeniu, ja dostaję certyfikat i gwarancję na których nie ma nazw urządzeń używanych do weryfikacji. Poza tym Stanadyne wycofało się z europejskiego rynku już parę lat temu a do pomp DB nie produkują części, oddali licencje jakiejś firmie z UK, która robi elementy w dobrej jakości ale jest ich mało i są drogie.

Na kole pasowym nie ma kątomierza, nie ma nic w Perkinsie oprócz znaków ustalających na rozrządzie (wypalone na kołach cechy montażowe GZP/TDC), koło pasowe ani zamachowe nie mają ustalonego położenia względem wału, nie ma nawet blokad (w silniku autora tematu), NIE MA PROCEDURY ustalania ani regulacji kąta wtrysku na silniku, troszkę mnie irytuje że muszę po raz kolejny tłumaczyć to samo co robię od 10 lat kiedy zaczynałem pisać na tym forum i periodycznie co kilka miesięcy każdemu kto grzebie w ustawieniach pompy czy rozrządu w tych silnikach i co już pisałem również w tym temacie: prawidłowo zmontowany układ działa!

W starym, wyeksploatowanym silniku są dziesiątki możliwości przyczyn a zazwyczaj jest to składowa wielu drobnych niedomagań (co sam pisałeś) aczkolwiek są to przypadki niezwykle rzadkie bo też rzadko psuje się coś innego niż - lub coś razem z, układem wtryskowym.
Pompa i wtryski to tylko elementy tego układu - ich wyremontowanie nie gwarantuje że silnik będzie działał jak nowy ale statystycznie załatwia 99 procent problemów.

Pytając o sposób pomiaru kąta pytałem o sposób pomiaru bo samo stwierdzenie że "wystarczy zmierzyć kąt..." nic gościowi nie daje. Powiedz mi jak zmierzy chłopak dynamicznie kąt wtrysku w warunkach polowych? Bez specjalistycznych narzędzi? Jak precyzyjnie wyznaczy GZP bez widocznych na zewnątrz cech i znaków?
Nie mówię że się nie da ale łatwe to nie jest, sam jako mechanik bym tego nie robił bo nie widzę zasadności takiego pomiaru poza sprawdzeniem dla samej satysfakcji jego wykonania, jeśli wyjdzie nieprawidłowy trzeba zdecydować w jakim wyniku - źle ustawionej pompy czy rozrządu a te elementy można po prostu sprawdzić bez pomiaru kąta zakładając tylko że może być nieprawidłowy.
Podstawą do sprawnie wykonanej diagnostyki jest założenie że któryś z elementów układu MUSI BYĆ SPRAWNY, a w tym przypadku jest to pompa wtryskowa na którą daję gwarancję, że sprawna jest. Co więcej, mogę ją ponownie sprawdzić.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Grzeje się 428C podczas jazdy

Postprzez Coval » 12 Lip 2017 01:40

mechanior napisał(a):NIE MA PROCEDURY ustalania ani regulacji kąta wtrysku na silniku, troszkę mnie irytuje że muszę po raz kolejny tłumaczyć to samo co robię od 10 lat kiedy zaczynałem pisać na tym forum i periodycznie co kilka miesięcy każdemu kto grzebie w ustawieniach pompy czy rozrządu w tych silnikach i co już pisałem również w tym temacie: prawidłowo zmontowany układ działa!


Prawidłowo czyli jak, skoro nie ma procedury a fasolki są do regulacji ??

mechanior napisał(a):Powiedz mi jak zmierzy chłopak dynamicznie kąt wtrysku w warunkach polowych? Bez specjalistycznych narzędzi? Jak precyzyjnie wyznaczy GZP bez widocznych na zewnątrz cech i znaków?


Zdemontować pokrywę zaworów, nacisnąć jeden z zaworów(np. wydechowy) za pomocą dźwigienki, kręcić wałem, dopóki ten zawór zacznie się podnosić do maksymalnego poziomu (cały czas trzymając dźwignię i naciskajać zawór na tłok ) za pomocą czujnika zegarowego założonego na trzonku zaworowym, można precyzyjnie określić GZP. Zaznaczamy cechy na kole pasowym i obudowie GZP. Naklejamy na koło pasowe wydrukowany kątomierz 360 stopni . Zakładamy odpowiedni czujnik piezo na rurke od wtryskiwacza. Czujnik jest podłączony pod lampę stroboskopową . Odpalamy silnik.W momencie wtrysku, czujnik wyzwala światło stroboskopowe padające na tarczę kątomierza. Po dodaniu gazu zapłon powinien się przestawiać - przyśpieszać . Dodatkowo za pomocą oscyloskopu można sprawdzić przebieg wtrysku, np. hak zamknięcia i określić czy dany wtryskiwacz pracuje prawidłowo - czyli jest szczelny czy leje . Bez wyciągania wtrysku z silnika.

Na placu budowy da się to zrobić, ale jest potrzebna lampa, tarcza kątowa oraz czujnik piezo. Nie są to drogie rzeczy.
Godzinka roboty i wszystko wiadomo. Czy lepiej zdemontować pompę wtryskową i sprawdzać czy jest ok nie będąc pewnym czy ona będzie winna?

Można jeszcze zmierzyć temp. spalin.

Do autora tematu:
Stan silnika jest ok ? Nie ma przedmuchów ?
Wcześniej , przed naprawą pompy wtryskowej nie było problemów z temp. silnika ?
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Grzeje się 428C podczas jazdy

Postprzez mechanior » 14 Lip 2017 00:17

Jak to jest prosta procedura człowieku to mechanicy już nie są potrzebni... czujnik piezo :D przecież każdy ma w kuchni zaraz obok oscyloskopu, pod okapem przy lampie strobo... ja się poddaję :mrgreen:
Jak chcesz używać dział przeciwlotniczych do walki z muchami to proszę bardzo.
Wyjęcie i włożenie kompletnego układu wtryskowego zajmuje bez komplikacji maksymalnie 6 godzin, sprawdzenie wtrysku 50 pln, sprawdzenie pompy max 300 - dostajesz WSZYSTKIE informacje na temat stanu i masz już połowę roboty za sobą bo jeśli trzeba je naprawić a w 99% przypadków TRZEBA to już są wyjęte.
Oczywiście każdy może sobie kupić komplet narzędzi diagnostycznych do samochodu który ma ale nie zawsze warto, nie?
Skoro to takie niedrogie rzeczy to podaj jakieś ceny żeby kolega miał obraz w co się będzie musiał zaopatrzyć... nie zapomnij też o stosownych szkoleniach, przypominam że doradzamy UŻYTKOWNIKOWI maszyny a nie warsztatowi mechanicznemu który ma je naprawiać, ja bym użył takiego porównania zgodnego z tematyka forum: JAK BĘDZIESZ CHCIAŁ ZAMONTOWAĆ JEDNO SZAMBO TO KUPISZ KOPARKĘ? Równiarke na 20m drogi po placu? Spychacz do trawnika w ogródku za domem?

Wiesz co na temat fasolek pisze instrukcja Perkinsa? Cytuję: Zalecamy ustawienie w środkowym położeniu, w przypadku problemów z pracą silnika (brak mocy, nadmierne dymienie) oddać pompę do wykwalifikowanego serwisu układów wtryskowych...
O ironio! To działa!

Jako ciekawostkę powiem że miałem przypadek gdy luz na kołach był taki że pośrednie chodziło prawie 5mm w górę i dół a silnik zapierdzielał jak nowy (dosyć mocno wyżyłowany bo do 120 koni na pompie DP200) tylko się rozrząd trzaskał...
oczywiście ten sam silnik Perkins 1004 co w temacie.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Grzeje się 428C podczas jazdy

Postprzez Coval » 16 Lip 2017 23:25

mechanior napisał(a):Wyjęcie i włożenie kompletnego układu wtryskowego zajmuje bez komplikacji maksymalnie 6 godzin, sprawdzenie wtrysku 50 pln, sprawdzenie pompy max 300 - dostajesz WSZYSTKIE informacje na temat stanu i masz już połowę roboty za sobą bo jeśli trzeba je naprawić a w 99% przypadków TRZEBA to już są wyjęte.


No to masz 500 zł i 6 godzin roboty. A czujnik i lampa kosztują mniej i sprawdzisz w godzinę :faja: A koparka w porównaniu do szamba, czy równiarka na 20 m jest droższa 1000 razy .

Więc ja się pytam :

Lepiej kupić swoje narzędzia i zrobić to samemu - (przy okazji można się czegoś nauczyć) zaoszczędzając pieniądze i czas ( bo wątpię żeby specjalista od maszyny przyjechał "od ręki") czy dalej ściągać specjalistę od maszyny ?

mechanior napisał(a):Wyjęcie i włożenie kompletnego układu wtryskowego zajmuje bez komplikacji maksymalnie 6 godzin, sprawdzenie wtrysku 50 pln, sprawdzenie pompy max 300 - dostajesz WSZYSTKIE informacje na temat stanu i masz już połowę roboty za sobą bo jeśli trzeba je naprawić a w 99% przypadków TRZEBA to już są wyjęte.


Nawet tam gdzie były wcześniej naprawiane u Ciebie , a maszyna pracowała tylko kilka mtg ? :mrgreen:
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Grzeje się 428C podczas jazdy

Postprzez mechanior » 19 Lip 2017 07:51

Zależy od podejścia, albo SIAM WSZYŚTKO SIAM czyli ucz się po kolej następnych 30 zawodów albo zarabiaj profesjonalnie solidna kasę na jednej branży w której jesteś SPECJALISTĄ i daj zarobić innym specjalistom, to jak zwykle działa w dwie strony.
Jeśli podejście będzie takie że NIE DAJEMY zarabiać innym i robimy wszystko ZA WSZELKA CENĘ ALE NIE ZAWSZE DOBRZE GRUNT ŻE SAMI to za chwilę nie będzie nie tylko serwisów maszyn ale również jednoosobowych firm z koparkami - bo klient WYKOPIE SOBIE SAM... i brak maszyny nie jest tu problemem, kupi paść za 30-40 koła jak to mówią: "ale ja tylko na własne potrzeby..." (jakby to miało coś zmienić w sposobie naprawy czy rachunku za części) albo wynajmie u Boelsa na dwa dni.
To oczywiście czysta teoria o czym świadczą terminy usług u nas w firmie - czas oczekiwania na reakcję serwisu minimum 7 dni w praktyce ponad 10.

Jednakowoż zadziwia mnie krótkowzroczność analizy takich problemów... być może dlatego że ja jestem w zupełnej opozycji do takiej filozofii, a to z prostej przyczyny: NIE MAM NA TO CZASU, samochody oddaję do zrobienia serwisom zewnętrznym bo znają się na tym lepiej, zrobią szybciej więc SĄ TAŃSI niż mój czas spędzony nad durnymi łożyskami kół, wtryskami, zaworami czy klimą, malowanie w biurze i domu robi firma a komputery daje do naprawy fachowcom od IT... u mnie ta matematyka działa, jak w każdej firmie.

Jak chcesz robić wszystko to finalnie na niczym nie znasz się tak dobrze by na tym skutecznie zarabiać.
Nikt nie mówi że SIĘ NIE DA, tylko jest to po prostu nieopłacalne.
Ale to tylko moje zdanie na ten temat.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Grzeje się 428C podczas jazdy

Postprzez Coval » 02 Sie 2017 16:39

No racja, jest tak jak mówisz, też jestem takiego zdania. Jeden drugiemu powinien dać zarobić. Tylko widzisz, na Ciebie trzeba czekać 10 dni , a maszyna stoi i nie pracuje, a być może jest to tylko jakaś drobna usterka, która blokuje maszynę... a żeby ją zlokalizować wystarczy trochę wiedzy...

Odnośnie koparki, dalej się grzeje?
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Re: Grzeje się 428C podczas jazdy

Postprzez crew1987 » 10 Cze 2019 00:22

Coval napisał(a):
Odnośnie koparki, dalej się grzeje?



Koparka podczas ostatnich upałów osiagała temperature powyżej 90 w granicach do 100 stopni osiagała temperature. Ale temperatury byly extramalne ostatnio. A tak na robocie poniżej 90stopni.
Najbardziej odczuwalne grzanie sie plynu chlodzacego ,to podczas jazdy.

-- 9 Cze 2019, o 23:22 --

Wracam do sprawy. Podczas roboty jest temp ok. Podczas dłuższych przejazdów lub jak widzi górkę koparka dostaje temperatury. Zamontowałem ostatnio na sprawdzenie czy pomorze coś wentylator od peugota 206 przed chłodnicami .załączany z kabiny. Tak go ustawiłem żeby bardziej pchał wiatr w chłodnice. Ale to nic dalej nie pomogło. Może ma ktoś pompę wody do 428c używana. Pozyczylbym na kilka dni w celu wykluczenia.

Awatar użytkownika
crew1987
Operator

  • Posty: 498
  • Rejestracja: 29 Maj 2009 19:03
  • Miejscowość: Dolnyśląsk
  • Pochwały: 9

Maszyna: cat 428c 2CR 00r

Firma: privat


Poprzednia Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

cron

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej