wibako

Kamaz 55111

Moderator: peckiel

Kamaz 55111

Postprzez kisiel » 16 Gru 2017 14:35

Witam posiadam kamaza 5511 1999r w turbo z zaworem hamulcowym z pedałem i czeka mnie wymiana lub lepiej nazwać reaktywacja hamowni i uszczelnienie wspomagania i mam pytanie czy jest to skomplikowane lepiej samemu czy zlecić to komuś

kisiel
Młodszy operator

  • Posty: 109
  • Rejestracja: 03 Gru 2015 20:46

Maszyna: mf hx

Firma: Własna


Reklama

simmet

Re: Kamaz 55111

Postprzez TOYA » 16 Gru 2017 22:30

o jakie wspomaganie ci chodzi jak przekładnia kierownicza to wymieniasz całą i po sprawie , w hamulcach nie masz wspomagania masz zawór przy pedale i to wszystko kupujesz zestaw naprawczy zaworu hamulcowego wymieniasz oringi i to wszystko, dalej masz już tylko szczęki i rozpieraki ew. bębny do przetoczenia

TOYA
Pomocnik operatora

  • Posty: 51
  • Rejestracja: 13 Kwi 2011 14:16
  • Miejscowość: Mazowieckie
  • Pochwały: 3

Maszyna: VOLVO BL71 cat 302,5 iveco 3510

Firma: WŁASNA


Re: Kamaz 55111

Postprzez kisiel » 17 Gru 2017 19:47

Tak o przekładnię leci mi z góry co wychodzi ten wałek a co do hamowni to patrzyłem to jeszcze jest tych szczęk trochę conajmniej połowa a hamuje słabo zawór pod maska cały nowy

-- 17 Gru 2017 18:47 --

A jeszcze się zapytam jaki olej do silnika 10-40 czy 15-40

kisiel
Młodszy operator

  • Posty: 109
  • Rejestracja: 03 Gru 2015 20:46

Maszyna: mf hx

Firma: Własna


Re: Kamaz 55111

Postprzez TOYA » 17 Gru 2017 22:18

olej 15/40 ,w przekładni masz zimering do wymiany , hamulce trzeba podstawić na grzechotkach .

TOYA
Pomocnik operatora

  • Posty: 51
  • Rejestracja: 13 Kwi 2011 14:16
  • Miejscowość: Mazowieckie
  • Pochwały: 3

Maszyna: VOLVO BL71 cat 302,5 iveco 3510

Firma: WŁASNA


Re: Kamaz 55111

Postprzez kisiel » 17 Gru 2017 22:53

Ok dzięki za podpowiedz, a jak podstawić na grzechotkach

kisiel
Młodszy operator

  • Posty: 109
  • Rejestracja: 03 Gru 2015 20:46

Maszyna: mf hx

Firma: Własna


Re: Kamaz 55111

Postprzez dawidg2 » 17 Gru 2017 23:02

Przestawić raczej lub wyregulować grzechotkę.

koło do góry by szło kręcić nim i na grzechotce masz taka śrubę na kluczyk 10 albo 13 i wkręcasz albo wykręcasz teraz nie pamiętam i aż do momentu aż nie pójdzie koło przekręcić, potem trzeba popuścić by się kręciło ale po lekkim ruchu siłownika hamowało.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Re: Kamaz 55111

Postprzez TOYA » 18 Gru 2017 08:51

tak jak kolega pisał z tym że masz dwie śruby jedna na klucz 12 blokada i na klucz 13 do regulacji,najlepiej robić we dwóch jeden kręci kołem a drugi leży pod autem dokręcasz aż przestaje się obracać potem lekko odpuszczasz,w kamazie jak dużo jeździsz musisz raz w miesiącu musisz regulować.

TOYA
Pomocnik operatora

  • Posty: 51
  • Rejestracja: 13 Kwi 2011 14:16
  • Miejscowość: Mazowieckie
  • Pochwały: 3

Maszyna: VOLVO BL71 cat 302,5 iveco 3510

Firma: WŁASNA


Re: Kamaz 55111

Postprzez kisiel » 18 Gru 2017 16:55

Dzieki za podpowiedzi

kisiel
Młodszy operator

  • Posty: 109
  • Rejestracja: 03 Gru 2015 20:46

Maszyna: mf hx

Firma: Własna


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej