przez ezsimo » 14 Sty 2018 17:46
Wygląda na to, że masz JCB 3C MkIII wyprodukowaną przed 1981 rokiem. Najpierw jak wymienić olej hydrauliczny:
- oleju w całym układzie masz około 190 litrów
- zbliżony do zalecanego i sprawdzony to olej HV46
- do podstawowej wymiany będzie potrzeba ponad 100 litrów, średnio około 120 litrów (zależy jak będziesz wymieniał, ale o tym niżej, jeśli cały to może nawet ponad 150 litrów)
Strony lewa/prawa/przód/tył podaję patrząc z pozycji kierowcy.
Procedura wymiany:
- zlać olej po kolei ze zbiorników lewego i prawego przez korki spustowe od spodu (przygotuj się na zebranie 60 do 120 litrów oleju)
- odkręcić rewizję w lewym zbiorniku (klapka od dołu z dużą ilością nakrętek),
- wyjąć filtr siatkowy ze zbiornika (trzeba odkręcić jedną śrubę która blokuje go zaciskowo),
- wyczyścić i umyć filtr siatkowy,
- odkręcić rewizję w prawym zbiorniku,
- wyczyścić osad z obu zbiorników,
- odkręcić obudowę filtra po prawej stronie maszyny (uwaga, jest dosyć ciężka, wskazana pomoc drugiej osoby),
- wyczyścić wnętrze obudowy filtra, wymienić wkład filtra (581/01801) i uszczelkę (G83/2),
- przy okazji zobaczyć wąż wskaźnika poziomu płynu wewnątrz kabiny, jeśli jest zużyty lub zapyziały i nie widać poziomu oleju to wymienić na nowy,
- jeśli pompa dla układu kierowniczego ma osobny filtr to wyczyścić, ewentualnie wymienić,
- dorobić nowe uszczelki rewizji zbiorników,
- skręcić wszystko,
- zalać nowym olejem do odpowiedniego poziomu na wskaźniku.
Robiąc jak powyżej wymienisz około połowę oleju w układzie. Druga połowa znajduje się w hydraframe i w siłownikach. Jeśli olej masz czarny i brudny to po wymianie jak wyżej spora część oleju się wymiesza i efekt będzie średni. Dla lepszego efektu dodatkowo:
- zlej olej z siłowników (konieczne odkręcanie węży),
- odessij pompką olej z elementów hydraframe gdzie nie ma normalnie dostępu (do przednich zbiorników wzdłuż silnika uzyskasz dostęp przez rewizje prawego i lewego zbiornika od dołu - będzie widać otwory pomiędzy zbiornikami prawym i lewym a podłużnymi wzdłuż silnika),
- część oleju zlejesz też odkręcając wąż ssący przy pompie (warto sprawdzić przy okazji czy go nie trzeba wymienić).
Po uruchomieniu maszyny odpowietrzasz układ ruszając siłownikami od końca do końca. Po odpowietrzeniu lub nawet w trakcie uzupełnij olej w zbiornikach do odpowiedniego poziomu.
Jeśli zamierzasz wymienić orbitrol to najlepiej robić to kiedy w maszynie nie ma oleju. O orbitrolu i oleju w skrzyni napiszę w osobnych postach.
ezsimo
Operator
- Posty: 272
- Rejestracja: 11 Wrz 2016 12:02
- Miejscowość: Mazowieckie
- Pochwały: 43
Maszyna: Cat 301.5, JCB 3C, JCB 3CX
Firma: AST