wibako

Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

Postprzez wanderlei » 30 Sty 2018 19:06

Marka i model maszyny: VOLVO EW 160 C
Rok produkcji: 2007

Witam
Mam problem z koparka volvo ew160c z silnikiem deutz, mianowicie do zbiornika paliwa dostaje się płyn chłodniczy, prawdopodobnie dostaje się gdzieś na powrocie paliwa do zbiornika. Może miał ktoś podobny problem i co może być tego przyczyną. Z góry dzięki za jakieś info i pozdrawiam
Ortiz

wanderlei
Fizol

  • Posty: 29
  • Rejestracja: 08 Lut 2008 21:33
  • Miejscowość: Bukowiec

Reklama

simmet

Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

Postprzez zeppelin zm 15 » 30 Sty 2018 20:24

Numer seryjny? Typ silnika?

Autor postu otrzymał pochwałę
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Wszystkie

Firma: Wspaniała


Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

Postprzez wanderlei » 30 Sty 2018 22:07

Nr seryjny 10398387
typ D6E EDE3
Ortiz

wanderlei
Fizol

  • Posty: 29
  • Rejestracja: 08 Lut 2008 21:33
  • Miejscowość: Bukowiec

Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

Postprzez Kamal » 31 Sty 2018 11:07

Brak możliwości. Ciśnienie paliwa jest większe niż w układzie chłodzenia. Więc paliwo mogło by się dostać do płynu.. ale nie może. Bo się nie stykają.

Autor postu otrzymał pochwałę
Ostatnio edytowany przez Kamal, 31 Sty 2018 12:03, edytowano w sumie 1 raz

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Re: Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

Postprzez intermachines » 31 Sty 2018 11:57

Przeglądam ten schemat właśnie i próbuje wytypować miejsce, gdzie coś mogło "pęknąć" etc, żeby doszło do mieszania się paliwa z płynem, ale póki co nie mam pomysłu jeszcze. Może chłopaki z forum coś zasugerują. Zrzuty poniżej.

Autor postu otrzymał pochwałę
Załączniki
Screenshot_1.jpg
Screenshot_2.jpg
Screenshot_3.jpg
Części do silników Perkins. Sprawdź naszą ofertę. W sprzedaży oryginalne produkty Perkins jak również wysokiej klasy zamienniki.

Awatar użytkownika
intermachines
Fizol

Maszyna: Cat 428E

Firma: Inter Machines s.c.


Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

Postprzez Kamal » 31 Sty 2018 12:06

Ma wodę w zbiorniku i tyle. A że jeszcze nieszczelność i płyn mu spier... No wyciek znaczy ma. ;) To tyle.

Autor postu otrzymał pochwałę

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Re: Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

Postprzez wanderlei » 31 Sty 2018 12:23

Na sto procent jest to płyn chlodniczy, bylo to sprawdzane przez serwis panowie
Ortiz

wanderlei
Fizol

  • Posty: 29
  • Rejestracja: 08 Lut 2008 21:33
  • Miejscowość: Bukowiec

Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

Postprzez intermachines » 31 Sty 2018 12:45

Nie wiem czy dobrze kombinuje, ale przyglądnąłbym się wtryskom.
Części do silników Perkins. Sprawdź naszą ofertę. W sprzedaży oryginalne produkty Perkins jak również wysokiej klasy zamienniki.

Awatar użytkownika
intermachines
Fizol

Maszyna: Cat 428E

Firma: Inter Machines s.c.


Re: Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

Postprzez wanderlei » 31 Sty 2018 13:31

Problem polega własnie na tym, że wtryski sie posypały przez płyn w paliwie, tak serwis stwierdził.
Ortiz

wanderlei
Fizol

  • Posty: 29
  • Rejestracja: 08 Lut 2008 21:33
  • Miejscowość: Bukowiec

Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

Postprzez mechanior1 » 31 Sty 2018 15:30

Jedyne miejsce gdzie mogło dojść do przecieku to głowica. Paliwowe kanały powrotne z wtryskiwaczy są w głowicy obok kanałów wodnych i zapewne tam coś pękło. Jak wyjmiesz wtryskiwacze to może zobaczyć czy na ściankach głowicy nie ma pęknięć ale równie dobrze uszkodzenie może być pomiędzy wtryskami od wewnętrznej strony i tu niestety bez demontażu głowicy się nie obejdzie.Chyba, że ktoś wężyki pomieszał i podłączył płyn do powrotu paliwa:)

mechanior1
Młodszy operator

  • Posty: 104
  • Rejestracja: 19 Lis 2010 14:54
  • Miejscowość: dolnośląskie
  • Pochwały: 8

Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

Postprzez intermachines » 31 Sty 2018 16:09

O tym samym myślałem, czy gdzieś w głowicy przy wtrysku nie przecieka. Warto sprawdzić. W końcu trzeba znaleźć przyczynę.
Części do silników Perkins. Sprawdź naszą ofertę. W sprzedaży oryginalne produkty Perkins jak również wysokiej klasy zamienniki.

Awatar użytkownika
intermachines
Fizol

Maszyna: Cat 428E

Firma: Inter Machines s.c.


Re: Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

Postprzez Kamal » 31 Sty 2018 17:39

wanderlei napisał(a):Problem polega własnie na tym, że wtryski sie posypały przez płyn w paliwie, tak serwis stwierdził.

Nie ma szans. Masz filtr z odstojnikiem. Musiała by ubyć tak ilość że spokojnie byś silnik zarżnoł. Ale nie wtryski. Nic nie piszesz o ubytku chłodziwa. A powrót paliwa jest przewodami. Nie idzie przez nic.

Autor postu otrzymał pochwałę
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

Postprzez mechanior1 » 31 Sty 2018 18:47

W tych maszynach często nie ma czujnika w odstojniku paliwa i operator nawet nie wie,że ma w układzie wodę.Oczywiście prawie nikt nie spuszcza regularnie kondensatu,który się tam zbiera i gotowe.Płyn czy woda przejdą przez cały układ czyli filtry i pompy i jako pierwsze polecą wtryski,ponieważ się zatrą z powodu braku smarowania przez paliwo.Podobny efekt jak masz złej jakości paliwo z jakimiś rozpuszczalnikami, które powodują,że jest suche.Woda też wytrąca się na ściankach zbiornika z powietrza, szczegulnie przy takiej pogodzie jak mamy teraz gdzie raz jest ciepło a drugim razem zimno.Zawsze po zakończonej pracy zbiornik powinien być zatankowany do pełna,żeby przy studzeniu się zbiornika i resztek paliwa nie kondensowała się woda wewnątrz.Oczywiście nikt nie tankuje do pełna bo zaraz ktoś spuści:) dlatego trzeba co jakiś czas czyścić zbiornik (od spodu na klapkę) i regularnie sprawdzać i spuszczać kondensat z odstojnika.

-- 31 Sty 2018, o 17:47 --

Zastanawia mnie jakim sposobem serwis stwierdził,że to płyn z maszyny a nie np.woda z paliwa lub skondensowana.Trzeba by było chyba próbkę do laboratorium wysłać.Olej z silnika zauważysz bez problemu w paliwie ale płyn.Często jak spuszczałem gdzieś paliwo ze zbiornika żeby go wypukać to na początku lała się woda ze rdzą a po chwili dopiero paliwo.
Proponował bym Ci najpierw wyczyścić zbiornik i wymienić filtry i obserwować czy na pewno pojawia się coś w paliwie.Głupio by było wydać sporo kasy na demontaż głowicy jak ma się okazać,że jest z nią wszystko w porządku.

Autor postu otrzymał pochwałę

mechanior1
Młodszy operator

  • Posty: 104
  • Rejestracja: 19 Lis 2010 14:54
  • Miejscowość: dolnośląskie
  • Pochwały: 8

Re: Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

Postprzez wanderlei » 31 Sty 2018 20:19

Płynu chłodniczego ubywa, trzy razy w tygodniu odstojnik pełen, zbiornik wyczyszczony i szczelny. Serwis także podejrzewa głowice prawdopodobnie gdzieś wewnątrz nieszczelność. Wtryski zostały wymienione, maszyna jak narazie chodzi ale problem z ubytkiem płynu i dostawaniu się do paliwa pozostał. Posta założyłem z myślą, że może miał ktoś podobny problem i tylko przedstawiam sprawę

-- 31 Sty 2018, o 19:19 --

Troszke pogrzebałem na forach i np w ciężarówce MAN Tg też się zdarzają przypadki że płyn dostaje się pomiędzy obsadę wtrysku a wtrysk i miesza się z nadmiarem paliwa, powraca tą drogą do zbiornika paliwa.
Ortiz

wanderlei
Fizol

  • Posty: 29
  • Rejestracja: 08 Lut 2008 21:33
  • Miejscowość: Bukowiec

Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

Postprzez Kamal » 31 Sty 2018 23:40

A co ma silnik MANA do Deutza?
Przecież to zupełnie inna konstrukcja. Wtryski nie mają obsadki uszczelniającej. I nie przechodzą przez płaszcz wodny.

@mechanior1 przecież tam są ogromne filtry. Płyn pierw musi trafić do zbiornika a że smok nie sięga dna to spokojnie wejdzie 3-5 litrów zanim pompa to zaciągnie. Mielenie płynu przez pompę wstępna, a potem ciśnieniowe nie pozostaje się bez wpływu na ich pracę. Szybko padają.
Jeżeli jest tego dużo tak jak pisze autor.
Dodanie niewielkiej ilości kontrastu do płynu chłodniczego i obejrzenie potem pod UV nie jest problemem w dzisiejszych czasach, test na CO² też.

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

Postprzez mechanior1 » 01 Lut 2018 06:49

W tych maszynach nie masz żadnego smoka paliwa tylko od spodu zbiornika wychodzą węże paliwowe (zasilanie i powrót).Na zasilaniu jest jedynie sitko założone i to wszystko. Natomiast maszyna nie pracuje idealnie w poziomie i bez problemu zazsa wszystko co jest na dnie.

mechanior1
Młodszy operator

  • Posty: 104
  • Rejestracja: 19 Lis 2010 14:54
  • Miejscowość: dolnośląskie
  • Pochwały: 8

Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

Postprzez Kamal » 01 Lut 2018 21:51

Smok to nazwa potoczna ujęcia. To że są na spodzie to nie znaczy że biorą z dna. A w środku zbiornika są dalej przewody. Zapoznaj się z warunkami technicznymi zabudowy silnik. Jest na forum podawałem. To że paliwo się buja w zbiory to normalne w takiej maszynie.
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

Postprzez czesciarz » 02 Lut 2018 21:41

Zdarza się to w tych silnikach. Już parę przypadków miałem. w poniedziałek jadę zresztą diagnozować taki sam przypadek tylko w ładowarce. Pierwszym winowajcą może być brok w głowicy taki malutki jak naparstek, często przerdzewiały jest nawet jak maszyna nigdy nie jeździła na wodzie. drugim winowajcą są miedziane tulejki w których siedzą wtryskiwacze.

czesciarz
Młodszy operator

Maszyna: volvo

Firma: Volvo


Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

Postprzez Kamal » 02 Lut 2018 23:51

Diagnozuj. Rzeczy których nie ma.
Załączniki
Screenshot_20180202-210205.png
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

Postprzez czesciarz » 05 Lut 2018 21:24

no i zdiagnozowałem. winny brok.
Kamal masz racje, trochę nowszy silnik ma obsady wtrysków ten nie ma. Mea culpa.

czesciarz
Młodszy operator

Maszyna: volvo

Firma: Volvo


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej