wibako

Kwestia dotycząca regulacji jazdy

Moderator: mechanior

Kwestia dotycząca regulacji jazdy

Postprzez Savik » 09 Lut 2018 13:30

Marka i model maszyny: FDI SAMBRON T 2567
Rok produkcji: 1991

Witam

Kupiliśmy ładowarkę jak w temacie. Kwestia najważniejsza dotyczy regulacji pompy hydrostatu, a dokładnie regulacji samej pompy w odniesieniu do obrotów silnika i rozpoczęcia jazdy po wybraniu kierunku. Na chwilę obecną po wybraniu jazdy w przód lub w tył nawet obrotach silnika ok 800obr ładowarka porusza się i trzeba używać sprzęgła, aby precyzyjnie podjeżdżać. Ładowarka ta posiada dwie pompy, jedna od hydrauliki, druga jazdy. Ta druga właśnie posiada sprzęgło mechaniczne na lince. Wczoraj rozmawiałem z jednym specjalistą z tego forum (nie mogę odnaleźć postu) i stwierdził, że ta pompa ma regulację względnych obrotów silnika, po których przekroczeniu ładowarka zacznie się poruszać. Czy ktoś wie co i jak dokładnie trzeba zrobić? Może tą regulacje ustawia się na hydromotorze? tam są dwa przekażniki, jakby od jazdy przód / tył. Czy ktoś posiada jakieś schematy elektryczne lub jakąkolwiek instrukcje do tej maszyny?

W sumie jest jeszcze jeden temat. Przy podnoszeniu ramienia nie ma problemów, wyrywa do góry jak złoto. Natomiast podczas opuszczania pojawia się słyszalne obciążenie układu hydraulicznego a samo ramię bardzo wolno opuszcza się. Na siłowniku podnoszenia jest kostka (pewnie jakiś rodzaj zamka) oraz dwa elektromagnesy. Być może są od trybu pływającego (tak to jest rozwiązane w avancie 420, którego posiadamy) ale nie wiem czy w sambronie to się da włączyć/wyłączyć i czy w ogóle coś takiego jak funkcja pływająca jest.

Zauważyłem też, że w przednim panelu na wysokości prawego kolana jest pokrętło, które obraca się o ok. 150 stopni i jest chyba połączone z tą właśnie kostką na siłowniku. Od czego to może być sterowanie?

Ostatnia kwestia dotycząca wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej. Gdy zapłon jest wyłączony (również odcięta masa aku) jest on wychylony do połowy, po włączeniu zapłonu wskaźnik ląduje w pozycji 0 i nie wskazuje temperatury.

Dziękuję z góry za odpowiedzi

Savik
Nowicjusz

  • Posty: 14
  • Rejestracja: 09 Lut 2018 13:15

Maszyna: Avant 420
FDI SAMBRON T2567

Firma: Gospodarstwo Rolne


Reklama

simmet

Kwestia dotycząca regulacji jazdy

Postprzez Coval » 11 Lut 2018 13:46

Savik napisał(a):Przy podnoszeniu ramienia nie ma problemów, wyrywa do góry jak złoto. Natomiast podczas opuszczania pojawia się słyszalne obciążenie układu hydraulicznego a samo ramię bardzo wolno opuszcza się. Na siłowniku podnoszenia jest kostka (pewnie jakiś rodzaj zamka) oraz dwa elektromagnesy. Być może są od trybu pływającego (tak to jest rozwiązane w avancie 420, którego posiadamy) ale nie wiem czy w sambronie to się da włączyć/wyłączyć i czy w ogóle coś takiego jak funkcja pływająca jest.


Jeśli maszyna jest wyposażona w funkcję pływającą, powinna posiadać akumulatory hydrauliczne podłączone pod przewody od siłownika.

Savik napisał(a):Zauważyłem też, że w przednim panelu na wysokości prawego kolana jest pokrętło, które obraca się o ok. 150 stopni i jest chyba połączone z tą właśnie kostką na siłowniku. Od czego to może być sterowanie?


Możliwe, że te pokrętło jest od regulacji siły tłumienia ramienia, jeśli jest wyposażony w amortyzację ramienia lub regulacja prędkości opadania głównego ramienia. Pewny nie jestem, Sambrona nigdy nie naprawiałem.



Savik napisał(a):Ostatnia kwestia dotycząca wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej. Gdy zapłon jest wyłączony (również odcięta masa aku) jest on wychylony do połowy, po włączeniu zapłonu wskaźnik ląduje w pozycji 0 i nie wskazuje temperatury.


Sprawdź czy po wyłączonym zapłonie masz jakieś napięcie na przewodach do wskaźnika, mimo wyłączonej masy . Może ktoś poprowadził dodatkowy przewód. Wskazówka od zegara,który nie jest podłączony, powinna opierać się na małej igiełce.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Re: Kwestia dotycząca regulacji jazdy

Postprzez Savik » 12 Lut 2018 12:33

Dzięki za odpowiedź

Do funkcji pływającej nie jest potrzebny akumulator, w Avancie jest funkcja pływająca i tam aku nie ma.

Mam mniej więcej nakreślone, jakie tam są zastosowane pompy.

Pompa jazdy to Rexroth Hydromatik A4VG, dokładnie modelu nie znam. Ale wygląda bardzo identycznie. Silnik hydrostatyczny to A6V 55 DA 2 EZ 2 0330. Teraz pytanie, czy można samemu wyregulować pompę w sposób taki, aby puszczała olej po przekroczeniu dajmy na to 1000obr na wale czy coś w tym stylu czy lepiej sprowadzić czarodzieja? Jestem z okolic Włoszczowy, może jest ktoś w pobliżu, aby przyjechać i ocenić lub coś właśnie wyczarować. Pompa ma siłę, do ładowarki podpięty był ciągnik o masie ok 5 ton, który miał wszystkie koła zablokowane i ładowarka nic sobie z niego nie robiła. Ciągnik podskakiwał. Wydaje mi się, że układ hydrostatyczny jest wzmocniony, bo jest zamontowany fabryczny tylny zaczep oraz gniazdo świateł przyczepy. Siła jest, tylko brak tej precyzji po wrzuceniu kierunku jazdy. A może tego po prostu nie ma?

Co do wolnego opadania ramienia. Zauważyłem, że każda z 4 funkcji w jedną stronę działa z oporem. Np wysuw teleskopu w jedną stronę idzie gładko, w drugą czuć opór, wychylenie łyżki w jedną stronę gładko, w drugą opór itp, choć nie tak tragicznie, jak siłownik ramienia. No tu ewidentnie czuć jakby był gdzieś przymknięty dławik dla mniej wprawnego operatora. Może zdjęcia coś tu pomogą tego siłownika

Image
Image
Image

Savik
Nowicjusz

  • Posty: 14
  • Rejestracja: 09 Lut 2018 13:15

Maszyna: Avant 420
FDI SAMBRON T2567

Firma: Gospodarstwo Rolne


Kwestia dotycząca regulacji jazdy

Postprzez Coval » 12 Lut 2018 21:45

Savik napisał(a):Do funkcji pływającej nie jest potrzebny akumulator, w Avancie jest funkcja pływająca i tam aku nie ma.


Podaj model maszyny, zobaczę w dokumentacji jak to tam rozwiązali ;]

Gdzie dochodzi ten cienki przewód z tej kostki z siłownika? do Manometru ?

Savik napisał(a):Co do wolnego opadania ramienia. Zauważyłem, że każda z 4 funkcji w jedną stronę działa z oporem. Np wysuw teleskopu w jedną stronę idzie gładko, w drugą czuć opór, wychylenie łyżki w jedną stronę gładko, w drugą opór itp, choć nie tak tragicznie, jak siłownik ramienia. No tu ewidentnie czuć jakby był gdzieś przymknięty dławik dla mniej wprawnego operatora. Może zdjęcia coś tu pomogą tego siłownika


Po drugiej stronie masz zamki hydrauliczne, które mogą stawiać opór przy zimnym oleju. Po rozgrzaniu oleju jest tak samo , czy maszyna "ma lżej " ?
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Re: Kwestia dotycząca regulacji jazdy

Postprzez Savik » 12 Lut 2018 21:58

A być może i do manometru, jeszcze do tego nie doszedłem. Jeśli chodzi o avanta to 420. Aku używa się przeważnie do amortyzacji wysięgnika. Nie sprawdzałem na mocno rozgrzanej maszynie. Najdłużej robiłem nią ok 30 minut i wszystko pracowało identycznie jak na zimnym oleju. Póki co czekam na przewody bo strzelił od wody i mam chłodnice zdjętą więc dużo nie narobie. Jutro spróbuję dojść od czego jest ta linka, choć wydaje mi się ze od tego pokrętła. Bo Chyba jakaś regulacja opadania ramienia powinna być, prawda?

Savik
Nowicjusz

  • Posty: 14
  • Rejestracja: 09 Lut 2018 13:15

Maszyna: Avant 420
FDI SAMBRON T2567

Firma: Gospodarstwo Rolne


Kwestia dotycząca regulacji jazdy

Postprzez grzegorz200 » 12 Lut 2018 22:20

najpierw trzeba się zdecydować , czy robić to tak jak jest? , czy robić na oryginał ?. na pierwszym zdjeciu wstawił ktoś chyba filtr ( może on pełnic role dławika ).można też dla sprawdzenia zamienić przewody na głównym siłowniku.będzie wiadomo gdzie szukać przyczyny wolnego opadania.czy w siłowniku?, czy w rozdzielaczu?
części , serwis maszyn Bobcat.Sambron , MF ..666 601 687

grzegorz200
Fachoperator

  • Posty: 1048
  • Rejestracja: 03 Kwi 2011 19:57
  • Miejscowość: podlaskie
  • Pochwały: 64

Maszyna: Bobcaty......:)


Re: Kwestia dotycząca regulacji jazdy

Postprzez Savik » 12 Lut 2018 22:31

A od czego mogą być te dwa elektrozawory na kostce?

Savik
Nowicjusz

  • Posty: 14
  • Rejestracja: 09 Lut 2018 13:15

Maszyna: Avant 420
FDI SAMBRON T2567

Firma: Gospodarstwo Rolne


Kwestia dotycząca regulacji jazdy

Postprzez grzegorz200 » 13 Lut 2018 11:22

są to zwykłe zawory 0-1 .być może zamek puszczał to ktoś w ten sposób go " naprawił ".może rozdzielacz przepuszczał?tych "może " moze być kilka :)
części , serwis maszyn Bobcat.Sambron , MF ..666 601 687

grzegorz200
Fachoperator

  • Posty: 1048
  • Rejestracja: 03 Kwi 2011 19:57
  • Miejscowość: podlaskie
  • Pochwały: 64

Maszyna: Bobcaty......:)


Kwestia dotycząca regulacji jazdy

Postprzez Savik » 13 Lut 2018 11:58

Myślę, że jest to fabryczne rozwiązanie, wnioskując po 'peszlach', w których są przewody. W całej maszynie jest to tak rozwiązane. Cóż, spróbuję od przepięcia przewodów. Dużo prościej by było, gdybym miał jakiś schemat elektryczny. Jest ktoś w stanie załatwić za odpowiednie polskie pesos?

Savik
Nowicjusz

  • Posty: 14
  • Rejestracja: 09 Lut 2018 13:15

Maszyna: Avant 420
FDI SAMBRON T2567

Firma: Gospodarstwo Rolne


Kwestia dotycząca regulacji jazdy

Postprzez grzegorz200 » 13 Lut 2018 20:40

to zamień przewody na cewkach na próbę.łatwiej
części , serwis maszyn Bobcat.Sambron , MF ..666 601 687

grzegorz200
Fachoperator

  • Posty: 1048
  • Rejestracja: 03 Kwi 2011 19:57
  • Miejscowość: podlaskie
  • Pochwały: 64

Maszyna: Bobcaty......:)


Kwestia dotycząca regulacji jazdy

Postprzez k1rzysiek2 » 13 Lut 2018 23:43

Jeśli chodzi o jazdę (reakcję na obroty silnika) to trzeba przeregulować zawór w tylniej części pompy (tam gdzie wychodzą węże do silnika jazdy).W tej części pompy powinieneś mieć zawór do regulacji kluczem imbusem 4mm.Z tym że na tej pompie powinny być 2 zawory na imbus 4mm.Regulujesz ten większy zawór.Wkładasz imbus,luzujesz kontrę na klucz 13mm i wkręć pół obrotu.Powinna zacząć później ruszać.Wkręcamy żeby ruszała później,a luzujemy żeby wcześniej.Tylko sprawdź po regulacji czy nie opadnie na sile bo specjalnie może być tak podkręcona.

k1rzysiek2
Pomocnik operatora


Re: Kwestia dotycząca regulacji jazdy

Postprzez Savik » 16 Lut 2018 15:15

Dziękuję, jutro spróbuję tak zrobić, bo dziś widziałem właśnie tą śrubę na imbus wykręconą dość sporo,miałem dziś się z tym bawić ale czekałem na taką wypowiedź. Udało mi się uszczelnić układ chłodzenia, zagrzac i sprawdzić różnice w opuszczeniu ramienia na gorącym oleju - różnicy nie ma. Spróbuję też odkręcić i zobaczyć stan zamka na kostce siłownika. Zokalizowałem psi chód, jest coraz lepiej :) jutro zdam relację czy uda mi się wyregulować jazdę A potem zamienię miejscami przewody do siłownika głównego. Dużo jeszcze przede mną, ale dzięki Waszej pomocy mam nadzieję rozwiązać wszystkie problemy :)

-- 15 Lut 2018 07:35 --

Mam pytanie co do tych zaworów na pompie, które mam wyregulować. Czy to są sekwencyjne? Czy mają inną nazwę?

PS. Te elektromagnesy na kostce siłownika to nie mają czegoś wspólnego z krańcówkami lub układem przeciążenia? Tak sobie myślę, że w przypadku występowania siły większej, niż dopuszczalna na wysięgniku układ załącza cewki zapobiegając dalszemu wtłaczania oleju do tego siłownika?

-- 16 Lut 2018 14:15 --

PS2. przepinałem miejscami kostki cewek, odpinałem całkowicie, nic to nie zmienia. W dalszym ciągu jest opór przy opuszczaniu. Da się przy opuszczaniu w rozdzielaczu usłyszeć "szum". Kiedyś coś takiego miałem w Ursusie 3512, który pracował w owijarką do balotów. Przy wybraniu kierunku przepływu oleju było wszystko ok, stół kręcił się jak trzeba a po pewnym czasie pojawiał się słyszalny opór, stół kręcił się wolniej. Wyrzuciłem rozdzielacz i podłączyłem owijarkę bezpośrednio na szybkozłącza. Może to być wina rozdzielacza? Najprościej będzie, gdy przepnę przewody od siłownika, ale jest tam bardzo ciasno. Może do tego czasu ktoś z Was wpadnie na jakiś pomysł

Savik
Nowicjusz

  • Posty: 14
  • Rejestracja: 09 Lut 2018 13:15

Maszyna: Avant 420
FDI SAMBRON T2567

Firma: Gospodarstwo Rolne


Kwestia dotycząca regulacji jazdy

Postprzez Coval » 16 Lut 2018 20:23

Coval napisał(a):Jeśli maszyna jest wyposażona w funkcję pływającą, powinna posiadać akumulatory hydrauliczne podłączone pod przewody od siłownika.


Miałem na myśli amortyzację ramienia, a napisałem funkcja pływająca :mrgreen:

I co z tym cienkim przewodem? Gdzie dochodzi ?
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Re: Kwestia dotycząca regulacji jazdy

Postprzez Savik » 16 Lut 2018 21:03

Do manometru. Sam manometr jest do wymiany, nie pokazuje nic. Gdzieś można dokupić?

Kwestia z tematu dotycząca jazdy została rozwiązana przy pomocy kolegi Bartka, pięknie dziękuję. Wkręciłem wg jego instrukcji śrubę na imbus z kontrą M6 która znajduje się na dźwigni pozycji neutralnej o 1.5 obrotu, teraz ładowarka zaczyna jechać po przekroczeniu ok. 1000obr. Już jest pięknie :)

Pozostaje kwestia rozdzielacza. Wszystkie funkcje stawiają hydraulice opór w jednym kierunku, czyli każdą dźwignię popychając do przodu. Gdy dźwignie ciągne do siebie to żaden opór nie jest wyczuwalny. Ładowarka ma prawie 9000h więc chyba rozdzielacz mógł się wysłużyć.

Savik
Nowicjusz

  • Posty: 14
  • Rejestracja: 09 Lut 2018 13:15

Maszyna: Avant 420
FDI SAMBRON T2567

Firma: Gospodarstwo Rolne


Kwestia dotycząca regulacji jazdy

Postprzez Coval » 17 Lut 2018 13:48

Savik napisał(a):Pozostaje kwestia rozdzielacza. Wszystkie funkcje stawiają hydraulice opór w jednym kierunku, czyli każdą dźwignię popychając do przodu. Gdy dźwignie ciągne do siebie to żaden opór nie jest wyczuwalny. Ładowarka ma prawie 9000h więc chyba rozdzielacz mógł się wysłużyć.


Masz zamek hydrauliczny np na siłowniku od przechyłu karetki ? Spróbuj go ominąć i sprawdź czy nadal dusi silnik.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Kwestia dotycząca regulacji jazdy

Postprzez Savik » 19 Lut 2018 14:57

Być może jest, choć jest tam ciężki dostęp. Niemniej problem istnieje na każdej funkcji w jednym kierunku.

PS. Można sprawdzić układ przy wskaźniku paliwa? Nie wskazuje nic, a sam czujnik w zbiorniku sprawdzałem miernikiem - reaguje na zmianę położenia pływaka, czyli sygnał powinien do wskaźnika wysyłać

Savik
Nowicjusz

  • Posty: 14
  • Rejestracja: 09 Lut 2018 13:15

Maszyna: Avant 420
FDI SAMBRON T2567

Firma: Gospodarstwo Rolne


Kwestia dotycząca regulacji jazdy

Postprzez Coval » 20 Lut 2018 00:13

Savik napisał(a):Niemniej problem istnieje na każdej funkcji w jednym kierunku.


Jakie to są funkcje?
Opuszczanie ramienia? Otwieranie łyżki ? Wsuwanie teleskopu ?
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Re: Kwestia dotycząca regulacji jazdy

Postprzez Savik » 20 Lut 2018 01:13

Tak + 4 funkcja czyli siłownik narzędzia (u nas krokodyl lub chwytak do balotów)

Savik
Nowicjusz

  • Posty: 14
  • Rejestracja: 09 Lut 2018 13:15

Maszyna: Avant 420
FDI SAMBRON T2567

Firma: Gospodarstwo Rolne


Kwestia dotycząca regulacji jazdy

Postprzez Coval » 20 Lut 2018 22:22

Prawdopodobnie te funkcje będą miały zamek hydrauliczny.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Kwestia dotycząca regulacji jazdy

Postprzez Savik » 14 Mar 2018 15:21

Witam po dłuższym czasie :)

Był u nas znajomy, który robi w hydraulice, lecz nie konkretnie w maszynach budowlanych. W kwestii powolnego opuszczania zrobił następującą operację: "usunął" z układu przewody od poziomowania osprzętu, przez co ramię w dół opadało równie szybko, jak i podnosiło się. Z tym, że nie było wtedy funkcji poziomowania oraz wychylenia osprzętu, bo zasilanie od nich dał na powrót omijając powiązanie opuszczania/podnoszenia z poziomowaniem. Rozdzielacz zatem wykluczamy. Macie pomysł, co może być powodem powolnego opuszczania? Gdzieś jakiś zamek?

Zostało nam zrobić jeszcze jedną ważną rzecz, a mianowicie wymiana ślizgów. Teleskop ma luz ok. 15mm między ślizgami i ten luz chcemy skasować. Chcemy mieć swobodny dostęp do ślizgów poprzez rozjechanie teleskopu. Wybić sworzeń to nie problem (od siłownika) ale jak to potem do siebie złożyć? Zbyt wiele informacji na różnych forach nie znalazłem na temat rozjeżdżania teleskopu

Savik
Nowicjusz

  • Posty: 14
  • Rejestracja: 09 Lut 2018 13:15

Maszyna: Avant 420
FDI SAMBRON T2567

Firma: Gospodarstwo Rolne


Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej