wibako

Cat 206 BFT Problem z jazdą

Moderator: mechanior

Cat 206 BFT Problem z jazdą

Postprzez Ojciec Dyrektor » 09 Mar 2018 23:49

Marka i model maszyny: cat 206
Rok produkcji: 1992
Numer seryjny: 123

Witam, mam nastepujacy problem z koparką Cat 206 bft 1992r- z cat-em wszystko bylo ok do zimy ale trzeba bylo skorzystac z tej mroznej pogody do wybudowania pomostu na stawie kolo domu a ze lod byl gruby to mozna bylo smialo wejsc do ustawienia slupów pomostu i wlasnie do ich wbicia byla potrzebna koparka, z rana bylo ok -18, silnik zapalil, dalo sie jej chwile zeby sie zagrzala, i strajk, wszystko dziala poza jazda, probowalismy "pchnac sie" kawalek lyzka, kola sie normalnie kreca ale nie jedzie. Koparka chodzila ok 45min, grzalismy ja od dołu nagrzewnica ale to nic nie dalo. Pare dni temu jak temp byla juz bliska 0 zapalilismy ja i normalnie pojechala nad staw (ok 200m) wbila slupy ale juz nie wrocila, wczoraj bylo kolejne podejscie i ta sama sytuacja, wrocila te 200m znad stawu chwile pochodzila i juz nie ruszy, wszystkie funkcje dzialaja bez zarzutu, nie ma roznicy w predkosci dzialania mechanizmow, nic nie "jeczy" jakby bylo zapowietrzone czy cos a jednak jazda nie chodzi. Odnosze takie wrazenie jakby nie bylo wogule cisnienia na pedalach (sa "miekkie"), co to moze byc koledzy, czy funkcja jazdy na jakis osobny filtr oleju ktory mogl sie zatkac a moze jakis system zabezpieczenia ktory "zamarzl" bardzo prosze o pomoc bo pogoda zaczyna sie robic i czas z robota ruszac a koparka sobie urlop zrobila.

Ojciec Dyrektor
Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 09 Mar 2018 23:08

Maszyna: cat 206

Firma: wypas świń


Reklama

simmet

Cat 206 BFT Problem z jazdą

Postprzez mechanior » 10 Mar 2018 00:01

Dziwna ta koparko-ładowarka....

Opcja szukaj - dział KOPARKI CAT - BRAK JAZDY!!
ze 30 cennych tematów...
szukaj CZUJNIK JAZDY, SKRZYNI itepe
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Cat 206 BFT Problem z jazdą

Postprzez Ojciec Dyrektor » 10 Mar 2018 00:17

Oj, bardzo przepraszam, jestem nowy i nie dopatrzyłem ze nie ten dzial, szukalem juz i nie moge nic znaleźć, jedyne co mi wpadlo to temat "brak jazdy w koparce kolowej cat 206" ale jego chyba akurat mechaniory troche naciagnely bo wparli mu ze to joystick, a tak nawiasem mowiac to widzialem ze w tamtym temacie tez pomagales kolego i podales ze trzeba chyba zmostkowac wtyczke od jakiegos czujnika i zakrecic zaworek i sprawdzic czy jedzie, tylko nie wiem czy w tym przypadku tez nalezy taka operacje zastosowac, P.s jak przeniesc temat do innego dzialu?

Ojciec Dyrektor
Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 09 Mar 2018 23:08

Maszyna: cat 206

Firma: wypas świń


Cat 206 BFT Problem z jazdą

Postprzez mechanior » 10 Mar 2018 00:38

Temat może przenieść administracja lub Mod np ja.
Brak jazdy i joystick?? Gdzieś ty to znalazł? Odkąd to w 212 jazda jest sterowana Joyem?
A z tym czujnikiem i mostkowaniem to prawda - spróbuj.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Cat 206 BFT Problem z jazdą

Postprzez Ojciec Dyrektor » 10 Mar 2018 01:05

Odkopalem taki temat chyba sprzed dekady, to jedyne co pasowalo do objawów w cat 206, nie wiem czy sa jakies blizniacze modele ktore maja takie same rozwiazania. Wiem ze joy nie ma nic do jazdy tylko tego goscia tak wkrecili mechaniki. Jutro bede dzialal z tym o czym pisales, tzn trzeba zmostkowac wtyczke przy tym "rozdzielaczu" i zakrecic ten zaworek motylkowy (normalnie w prawa strone) P.s jesli mozesz to przenies ten temat w odpowiedni dzial, prezepraszam jeszcze raz za zamieszanie.

Ojciec Dyrektor
Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 09 Mar 2018 23:08

Maszyna: cat 206

Firma: wypas świń


Cat 206 BFT Problem z jazdą

Postprzez mechanior » 10 Mar 2018 21:44

OK, przeniosę.
Dokładnie chodzi o czujnik i cewkę z motylkiem.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Cat 206 BFT Problem z jazdą

Postprzez Ojciec Dyrektor » 13 Mar 2018 19:31

Jutro bede rozbierac to w pierwszej kolejnosci wezme sie za ten zawor, jeszcze jedno co zauważyłem to ze od poczatku koparka miala tylko jeden bieg, bo podobno ona powinna miec wolne i szybkie, w niej dzialaly do poczatku (od chwili kupna, kupiona uzywana) tylko (chyba) szybkie, i podczas jazdy swiecila sie kontrolka jazdy, a teraz ona miga.

-- 13 Mar 2018 18:31 --

Zagladalem dzis do koparki, filterek ten kolo pomp jest czysty ale wymylem go dla pewnosci, przewod od tego filterka idzie na podwójny blok z dwoma cewkami i akumulatorem cisnienia od dolu, to jest chyba blok jazdy bo jak sie przelaczalo szybka-wolna jazda to weze ktore z niego wychodza az sie ruszaly. Nie moglem namierzyc tego bloku z motylkiem, jedyny motylek jaki znalazlem to na takim dlugim bloku (zaraz za tym podwojnym blokiem z akumulatorem) ale on byl juz zakrecony, jak go odkrecilem to kontrolka jazdy zaczela migac 1-2bieg a koparka nie chciala ruszyc ani milimetr, jak jest zakrecony zaworek to po delikatnym nacisnieniu na pedal jazdy czuc ze ten pedal szarpie i próbuje ruszyc, nie mam pojecia o co chodzi, wrazenie jest takie jakby olej sie troche nazbieral i probuje ruszyc, ruszy kawalek i jakby brakowalo oleju, a oleju jest ful

Ojciec Dyrektor
Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 09 Mar 2018 23:08

Maszyna: cat 206

Firma: wypas świń


Cat 206 BFT Problem z jazdą

Postprzez zeppelin zm 15 » 13 Mar 2018 19:48

Filtr się wymienia się nie myje!
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Wszystkie

Firma: Wspaniała


Cat 206 BFT Problem z jazdą

Postprzez Ojciec Dyrektor » 13 Mar 2018 19:59

Uwielbiam takie odpowiedzi, filtr byl igla czysty, ani zaden paproszek nie wyplynal z niego a chcialem to sprawdzic dzis bo na filtr musial bym czekac pare dni.

Ojciec Dyrektor
Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 09 Mar 2018 23:08

Maszyna: cat 206

Firma: wypas świń


Cat 206 BFT Problem z jazdą

Postprzez MARIO/MECALAC » 13 Mar 2018 20:08

Syfu na filtrze nie musisz widzieć by był zapchany. Takim myciem ile zaoszczędziłeś ? 200-300 zł ?
Proszę nie wydzwaniać w sprawie naprawy Mecalaca. Nie jestem mechanikiem


Jeśli pomogłem nie pisz Dziękuje kliknij POCHWAŁA!!
Rezerwiści To Specjaliści Pędzą Bimber Nawet Z Liści

Awatar użytkownika
MARIO/MECALAC
Fachoperator

  • Posty: 3306
  • Rejestracja: 29 Paź 2009 19:39
  • Miejscowość: CZĘSTOCHOWA
  • Pochwały: 132

Maszyna: MECALAC 12 MXT

Firma: OL-KOP


Cat 206 BFT Problem z jazdą

Postprzez zeppelin zm 15 » 13 Mar 2018 20:51

Są różne mikro opiłki których nie zauważysz. Mycie filtrów powoduje mieszanie się gnoju który był w filtrze z powierzchni filtrującej do powierzchni filtrowanej. Skoro uwielbiasz takie odpowiedzi jesteś mistrzem w takich zadaniach. Chodzi o ogólną zasadę obsługi takich rzeczy.
Brawo TY :ok:
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Wszystkie

Firma: Wspaniała


Cat 206 BFT Problem z jazdą

Postprzez Ojciec Dyrektor » 22 Mar 2018 17:24

Brawo Ja :mrgreen:

-- 22 Mar 2018 16:24 --

Dzis bylo kolejne podejscie do koparki, zapalila i normalnie jezdzila przez ok 10min, po czym zaczela szarpac i koniec jazdy, wyczyscilismy chyba szystkie styki w kabinie i poza nia, podmienialismy cewki elektrozaworow i nic sie nie zmienilo, jedyne co zaobserwowalismy to ze pod gumowym kapturkiem od dwoch elektrozaworow jest rdza, a dokladnie za kabina sa dwa bloki z elektrozaworami (chyba niskie cisnienie sterujace) jeden jest pionowy z dwoma zaworami a drugi poziomy z szescioma (albo piecioma, nie pamietam dokladnie do juz mi sie w oczach miesza od tych wszystkich wezy), pierwszy zawor na bloku poziomym otwiera cisnienie na jakies ustrojstwo na gorze glownej pompy hydraulicznej, drugi elektrozawor otwiera cisnienie praktycznie w to samo miejsce co pierwszy z tym ze dostala sie do niego woda i suwak w elektrozaworze sie zawiesil w pozycji włączonej, trzeci elektrozawor mial inny kapturek, nie byl gumowy tylko taki z motylkiem ktory byl wkrecony (wlaczony na stale) i steruje on cisnieniem na prawy joystick, i w koncu czwarty zawor ktory steruje cinienia na pedaly, byl takrze zardzewialy i suwak stanal w pozycji otwartej- wylaczonej, po podmiance kapturka tego zakrecanego z 3 na 4 zawor i zakreceniu go pojawilo sie cisnienie na pedalach ale po wcisnieciu jazdy czy to w tyl czy przod kola ani drgna i koparka gasnie, dodam ze hamulce nie trzymaja, kola kreca sie swobodnie a jednak po wcisnieniu pedalu jest jakis straszny opor az silnik zgasnie, weze z pedalow ida bezposrednio na ten duzy blok sterujacy na srodku koparki (kolumne obrotu) i wyglada to tak jakby tam juz sterowaly tylko wysokim cisnieniem, ale dlaczego cisnienie nie dochodzi na hydromotor?

Ojciec Dyrektor
Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 09 Mar 2018 23:08

Maszyna: cat 206

Firma: wypas świń


Cat 206 BFT Problem z jazdą

Postprzez mechanior » 31 Mar 2018 12:22

Ciśnienie dochodzi, masz zablokowana jazdę, szukaj bloku sterowania skrzyni (jazdy) i sprawdź elektrozawory.
Jazdą steruje główny rozdzielacz, cienkie przewody spod pedałów podpięte są do rozdzielacza do sekcji jazdy, stamtąd grube przewody ciśnieniowe są podłączone do złącza obrotowego i przez niego przechodzą na dół na hydromotor.

Oprócz tego blok jazdy odblokowuje skrzynię czyli hamulec Parkingowy i przełącza biegi mechaniczne, do tego służą dwa cienkie przewody które idą z bloku za kabina na dół przez złącze, hydromotor posiada też zmianę wydajności czyli bieg pełzający terenowy i to jest następny cienki przewód...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej