przez ezsimo » 14 Mar 2018 23:17
Mam transita 140T350 (buda blaszana) - DMC 3500 kg, ładowność 1609 kg, dopuszczalna masa ciągniętej przyczepy z hamulcem 2800 kg, przy czym uwzględniając wynikający z ustawy współczynnik 1/1.33 maksymalna DMC przyczepy nie może przekroczyć 2630 kg. Solidna przyczepa DMC 2600 kg da Ci ładowność ponad 2000 kg, więc mini z osprzętem spokojniutko na legalu pociągniesz.
Teraz o minusach tego rozwiązania - osobiście nie lubię wozić mini na lawecie, a szczególnie jak mają to robić pracownicy z mniejszym doświadczeniem. Na mini nie masz ubezpieczenia, a z lawetą przyczepą wiadomo że łatwiej o niebezpieczne sytuacje ze względu na gabaryty. Zdecydowanie lepiej sprawdza się tutaj autolaweta.
Jeśli chodzi o samego Transita 140T350 to jeśli masz na myśli silnik TDCI to ma on średnie opinie. Sam samochód prowadzi się fajnie, jest dosyć niezawodny, ale jestem właśnie po remoncie silnika za ponad 10k PLN bo wywaliło wtryski i panewkę. Warsztat który robił remont specjalizuje się tylko w fordach i jak pogadałem to potwierdzili że te silniki TDCI potrafią takiego psikusa zrobić, bardziej polecali poprzednią wersję TDDI w zakresie niezawodności. Natomiast TDCI spełnia euro 5.
ezsimo
Operator
- Posty: 272
- Rejestracja: 11 Wrz 2016 12:02
- Miejscowość: Mazowieckie
- Pochwały: 43
Maszyna: Cat 301.5, JCB 3C, JCB 3CX
Firma: AST