wibako

JCB 406 Problem z jazdą, filtrem, ciśnieniem, zacieła się

Moderator: mechanior

JCB 406 Problem z jazdą, filtrem, ciśnieniem, zacieła się

Postprzez prezesss89 » 07 Maj 2018 16:33

Marka i model maszyny: JCB 406
Rok produkcji: 1991
Numer seryjny: 631812

Witam, mam problem z jazdą w ładowarce posiadam ją 10 lat i wszystko było dobrze do czasu aż kiedyś w momencie kiedy pracowała cały dzień pod dużym obciążeniem (w dużym błocie, przeważnie ma lekkie prace) zaświeciła się kontrolka od ciśnienia w skrzyni biegów i przestała jechać zmieniłem filtr i olej i zaczęła jechać normalnie, podpiąłem zegar w miejsce czujnika i ciśnienie było 8/9 atm. Wsadziłem 3 podkładki pod sprężynę zaworu przelewowego i ciśnienie urosło do 11/12 atm. jeździłem tak jakieś 300mth i wszystko było ok aż znowu zaświeciła się kontrolka i przestała jechać zmieniłem znowu filtr zmieniłem obudowę od zaworu przelewowego wraz z zaworem na nową i ciśnienie było 12 wolnych obrotach 14 na większych na razie tak jeżdżę ładowarka zrywna i silna ale podczas włączania jazdy tył przód ciśnienie spada na chwilę z 12 do 8 przy czym jedzie normalnie na razie ładowarka jeździ jednak nie wiem co dalej robić a nie mogę dopuścić do momentu żeby stanęła i mam parę pytań. Czy jest sens próbować wymieniać elektrozawory od załączania jazdy tył/przód czy może nimi gubić ciśnienie? Czy wymiana pompy może coś pomóc ? Jak dołożyłem jeszcze jedną podkładkę pod zawór to ciśnienie szło prawie do okoła zegara. Myślę że przez to że jeżdżone było nieświadomie dużo czasu na 8 atm podtarły się tarczki i to co się starło zapycha filtr i maszyna staje. Nie wiem co dalej robić czy jest szansa że jak teraz ciśnienie na dużych obrotach jest 14 to już będzie dobrze czy raczej trzeba będzie rozbierać skrzynie i wymieniać uszczelniacze ? Maszyna aktualnie pracuję cały czas i jest mi bardzo potrzebna staram się nią delikatnie pracować. Skrzynia jest to ta z 4 biegami mechanicznymi i rewersem tył przód.

-- Pon Maj 07, 2018 4:33 pm --

Witam dzisiaj jeszcze wystąpił nowy problem, ponieważ w ładowarce podczas nabierania ziemi coś się zacięło i ciągle jedzie do przodu nie reaguje na zmianę kierunku jazdy tył przód czy luz ciągle jedzie do przodu bez względu na położenie dzwigni, bieg mogę tylko wyłączyć i włączyć na zgaszonej maszynie. Zdejmowałem przewody z cewek sterujących i nadal to samo rozbierałem zawór sterujący chodzi luźno nie zacina się nic. Co może być przyczyną tego ? Bardzo proszę o pomoc co mogło się zepsuć co sprawdzić, maszyna jest mi aktualnie bardzo potrzebna w tym okresie.
Ostatnio edytowany przez prezesss89, 08 Maj 2018 19:06, edytowano w sumie 1 raz

prezesss89
Pomocnik operatora

  • Posty: 56
  • Rejestracja: 06 Kwi 2011 22:49

Maszyna: JCB 406 DT-75


Reklama

simmet

Problem z jazdą, filtrem, ciśnieniem

Postprzez dawidg2 » 07 Maj 2018 17:15

Taki problem występował jak się włączył przypadkowo rewers przy kierownicy a ja sterowałem w tym dżoju w 531-70. Wtedy też tylko jeden bieg był. Może Ci skrzynie zablokowało na przednim. Jaki olej tam wlewasz do skrzyni? i co to za skrzynia, produkcji JCB czy innego producenta?

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Re: Problem z jazdą, filtrem, ciśnieniem

Postprzez prezesss89 » 07 Maj 2018 18:08

U mnie nie ma sterowania w dżoju jest tylko sterowanie tył przód przy kierownicy, biegi są wszystkie 4 tylko włączyć i wyłączyć je mogę tylko na zgaszonej ładowarce, jak na zgaszonej wezmę na luz to po odpaleniu jest luz, jak wezmę na zgaszonej 1,2,3,4 to po odpaleniu jest odpowiednio 1,2,3,4 i ładowarka jedzie do przodu nie reaguje na zmianę jazdy przy kierownicy, nie reaguje na naciśnięcie guzika w dźwigni od biegów ani na naciśnięcie hamulca nadal ciągnie do przodu. Olej jaki jest zalany to Platinum multi PTF SAE10w wymieniany na bieżąco. Skrzynia oryginał JCB

prezesss89
Pomocnik operatora

  • Posty: 56
  • Rejestracja: 06 Kwi 2011 22:49

Maszyna: JCB 406 DT-75


Re: Problem z jazdą, filtrem, ciśnieniem

Postprzez dawidg2 » 07 Maj 2018 18:14

Ale biegi Ci zmienia jak przestawiasz manetke? Coś albo z sterownikie albo ze skrzynią. Bo nie powinienes miec mozliwosci odpalenia jak jest zapiety bieg. Chyba ze w starszych nie było tego zabezpieczenia

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Problem z jazdą, filtrem, ciśnieniem

Postprzez prezesss89 » 07 Maj 2018 18:29

U mnie nie ma przestawiania biegów manetką, tylko i wyłącznie dźwignia mechanicznie, sterownie dobre jest bo mierzyłem miernikiem prąd dochodzi normalnie do cewek, zamieniałem kostki i cewki stronami i nadal jedzie do przodu ciągle, jak zdejmę z cewek kostki to maszyna powinna stać w miejscu a ona nadal jedzie do przodu czyli ewidentnie cos ze skrzynia tylko od czego zacząć przy skrzyni, rozbierałem ten zawór i wychodzi że jest ok letko się przesuwa w jedna i w drugą, możliwe jest że tak z dnia na dzień by się tak rozszczelnił żeby puszczał olej bokiem ciągle i niezależnie od położenia olej szedł na otwór od jazdy do przodu raczej nie ma za bardzo luzu jak go rozbierałem.

prezesss89
Pomocnik operatora

  • Posty: 56
  • Rejestracja: 06 Kwi 2011 22:49

Maszyna: JCB 406 DT-75


Re: Problem z jazdą, filtrem, ciśnieniem

Postprzez dawidg2 » 07 Maj 2018 18:59

Coś Ci zablokowalo jazde do przodu i tyle.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Re: Problem z jazdą, filtrem, ciśnieniem

Postprzez prezesss89 » 08 Maj 2018 14:35

Odkręciłem dzisiaj elektrozawór rozegrałem go przedmuchałem sprężarką, złożyłem i wymontowany pod akumulator przesuwa się i w jedna i druga stronę bez problemu, sprężarką na przesuniętym raz w jedną raz w drugą stronę sprawdzałem to jest szczelny i jego uszkodzenie wykluczam, odkręciłem obudowę bloku zaworowego (ta aluminiowa pod zaworem z cewkami w niej jest zawór przelewowy) z myślą że może uszczelka pod nim się przedmuchała kupiłem nowa oryginalną uszczelkę w skrzyni przedmuchałem sprężarką wszystkie możliwe zawory pod tą obudową, złożyłem do kupy i nadal to samo. Co można jeszcze można sprawdzić bez wyjmowania i rozbierania całej skrzyni? A czy zmiennik momentu mógł się tak uszkodzić że ciągle ciągnie do przodu?

prezesss89
Pomocnik operatora

  • Posty: 56
  • Rejestracja: 06 Kwi 2011 22:49

Maszyna: JCB 406 DT-75


Re: JCB 406 Problem z jazdą, filtrem, ciśnieniem, zacieła si

Postprzez Jamar » 09 Maj 2018 06:09

Masz spalony kosz od jazdy do przodu, pospawało tarcze.
Serwis Maszyn Budowlanych
tel. 788 685 633

Jamar
Fachoperator

  • Posty: 1386
  • Rejestracja: 01 Mar 2013 19:00
  • Miejscowość: Skarżysko Kamienna
  • Pochwały: 98

Re: JCB 406 Problem z jazdą, filtrem, ciśnieniem, zacieła si

Postprzez prezesss89 » 10 Maj 2018 23:35

Wczoraj, jeszcze wykręciłem dwie zaślepki od mierzenia ciśnienia oleju na obiegu do przodu i do tyłu, na neutralnym położeniu dźwigni tył/przód ciśnienia nie było ani na jednym ani na drugim przyłączu a ładowarka ciągnęła do przodu na luzie jak brałem dzwignie tył/przód to ciśnienie było raz z jednej raz z drugiej więc też myślę że coś będzie z tymi tarczkami. Dziś wieczorem biorę się za rozbieranie skrzyni mile widziane wszystkie uwagi co do rozbierania i składania i na co zwrócić uwagę. Taką skrzynię będę robił pierwszy raz.

-- Czw Maj 10, 2018 11:35 pm --

Dzisiaj wyjąłem skrzynie i rozebrałem, całość ogólnie wygląda bardzo dobrze, tryby, synchronizatory, łożyska, nawet luz na wodzikach jest bardzo mały. Ze sprzęgła wyjąłem tarczki ogólnie były całe łyse tylko po jednej na brzegach było trochę okładziny jednak nie zespawały się tylko zablokował się ten tłoczek co je ściska jest trochę zukosowany jutro pojadę na prasę rozebrać to do końca bo nie mogłem wyjąć zabezpieczeń jak sprężyna jest napięta. Mam pytanie odnośnie składania obudowy skrzyni u mnie nie było żadnej uszczelki ani raczej sylikonu jakby jakaś pasta, na co składać te obudowy?

prezesss89
Pomocnik operatora

  • Posty: 56
  • Rejestracja: 06 Kwi 2011 22:49

Maszyna: JCB 406 DT-75


JCB 406 Problem z jazdą, filtrem, ciśnieniem, zacieła się

Postprzez mechanior » 12 Maj 2018 00:01

Na jakby jakąś pastę... uszczelniacz cienkowarstwowy.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej