przez prezesss89 » 07 Maj 2018 16:33
Marka i model maszyny: JCB 406
Rok produkcji: 1991
Numer seryjny: 631812
Witam, mam problem z jazdą w ładowarce posiadam ją 10 lat i wszystko było dobrze do czasu aż kiedyś w momencie kiedy pracowała cały dzień pod dużym obciążeniem (w dużym błocie, przeważnie ma lekkie prace) zaświeciła się kontrolka od ciśnienia w skrzyni biegów i przestała jechać zmieniłem filtr i olej i zaczęła jechać normalnie, podpiąłem zegar w miejsce czujnika i ciśnienie było 8/9 atm. Wsadziłem 3 podkładki pod sprężynę zaworu przelewowego i ciśnienie urosło do 11/12 atm. jeździłem tak jakieś 300mth i wszystko było ok aż znowu zaświeciła się kontrolka i przestała jechać zmieniłem znowu filtr zmieniłem obudowę od zaworu przelewowego wraz z zaworem na nową i ciśnienie było 12 wolnych obrotach 14 na większych na razie tak jeżdżę ładowarka zrywna i silna ale podczas włączania jazdy tył przód ciśnienie spada na chwilę z 12 do 8 przy czym jedzie normalnie na razie ładowarka jeździ jednak nie wiem co dalej robić a nie mogę dopuścić do momentu żeby stanęła i mam parę pytań. Czy jest sens próbować wymieniać elektrozawory od załączania jazdy tył/przód czy może nimi gubić ciśnienie? Czy wymiana pompy może coś pomóc ? Jak dołożyłem jeszcze jedną podkładkę pod zawór to ciśnienie szło prawie do okoła zegara. Myślę że przez to że jeżdżone było nieświadomie dużo czasu na 8 atm podtarły się tarczki i to co się starło zapycha filtr i maszyna staje. Nie wiem co dalej robić czy jest szansa że jak teraz ciśnienie na dużych obrotach jest 14 to już będzie dobrze czy raczej trzeba będzie rozbierać skrzynie i wymieniać uszczelniacze ? Maszyna aktualnie pracuję cały czas i jest mi bardzo potrzebna staram się nią delikatnie pracować. Skrzynia jest to ta z 4 biegami mechanicznymi i rewersem tył przód.
-- Pon Maj 07, 2018 4:33 pm --
Witam dzisiaj jeszcze wystąpił nowy problem, ponieważ w ładowarce podczas nabierania ziemi coś się zacięło i ciągle jedzie do przodu nie reaguje na zmianę kierunku jazdy tył przód czy luz ciągle jedzie do przodu bez względu na położenie dzwigni, bieg mogę tylko wyłączyć i włączyć na zgaszonej maszynie. Zdejmowałem przewody z cewek sterujących i nadal to samo rozbierałem zawór sterujący chodzi luźno nie zacina się nic. Co może być przyczyną tego ? Bardzo proszę o pomoc co mogło się zepsuć co sprawdzić, maszyna jest mi aktualnie bardzo potrzebna w tym okresie.
Ostatnio edytowany przez
prezesss89, 08 Maj 2018 19:06, edytowano w sumie 1 raz
prezesss89
Pomocnik operatora
- Posty: 56
- Rejestracja: 06 Kwi 2011 22:49
Maszyna: JCB 406 DT-75