Seba350 napisał(a):W błędzie jesteś. Naczepa ma 10t na oś - razy 2 daje 20.
No to raczej mało realne albo prawo jest nie spójne. W koniu z 9-cio tonową osią z przodu ok, ale przy typowych kołach 385/65 jest co najmniej dziwne. Wg mnie żeby naczepa miała na 2 osiach 20 t musi być spełnione co najmniej 3 podstawowe warunki:
- Opony o odpowiedniej nośności, bo typowe 385/65 R22,5 to max. 9t oś
- homologowana przez producenta konstrukcja zawieszenia na oś 10t
- odpowiedni rozstaw, bo 10 t masz tylko na osi pojedynczej a oś pojedyncza to taka, która jest oddalona od sąsiedniej min. 2m
Także coś mi nie gra żeby naczepa miała 20 t na osiach, w koniu to bardziej realne.
Ale zadałeś mi ćwieka tym zestawem, jak myślałem o 4-ośce 8x8 tak teraz myślę o kompaktowym zastawie z ciągnikiem 4x4.
https://www.yumpu.com/de/document/view/ ... eisch-gmbh
Jakby temu wierzyć, to od wewnątrz jest dużo bardziej zwrotne od 4-ośki, ale skoro się od wewnątrz tak zwija to po zewnętrznej to nie powinien obrys pojazdu wychodzić dalej niż w 4-ośce.
Ciekawy temat trzeba to na żywca zobaczyć. Pozostaje kwestia nacisku osi na drogach do 8 t.