wibako

MF 50d '89 nie jedzie do przodu

MF 50d '89 nie jedzie do przodu

Postprzez Ojciec Dyrektor » 06 Wrz 2018 00:01

Marka i model maszyny: mf 50d
Rok produkcji: 1989
Numer seryjny: 11111

Ciezki temat panowie i panie, podczas ladowania ziemi koparka zaczela staczac sie troche do tylu, operator zamiast zahamować wcisnal jazde do przodu, szarpnelo i przestala jezdzic do przodu, do tylu jest ok, wlascicel nie mogl znaleźć nikogo normalnego kto w przyzwoitym terminie zajmie sie tym tematem, jakis mechanik niby sie tego podjal ale powiedzail ze przyjedzie jak bedzie porozbierane, wiec wlasciciel porozbieral koparke prawie w mak a mechanik sie na niego wypiął, ja osobiscie nie zajmuje sie koparkami ale staram sie mu pomoc pozbierac to do kupy.
Wiec tak, jak przyjechalem to koparka byla rozjechana na pol, w innych postach na forum wyczytalem ze albo zawor sterujacy albo uszczelnienia walkow przy tarczkach, ściągnęliśmy dekiel od spodu od tarczek, olej spoko nie bylo syfu ani zadnych kawalkow metalu, potem z "walka sprzeglowego" ściągnąłem pompe mimosrodowa, poza wyrobionym "zabierakiem" (dwoma zebami ktore napedzaja pompe) nie bylo widac nic strasznego, dalej sciagnąlem caly ten rozdzielacz z walka sprzeglowego, od prawej strony przychodzily trzy sruby przechodzace przez dzwon, na zewnatrz i tu mnie zastanawia czy ktos tego wczesniej nie pomylil, bo patrzac na ten caly rozdzielacz zamontowany to ma trzy wyjscia, na samym dole, po odkreceniu sruby 32mm byla sprezyna a pod nia tloczek, pozyzej bylo zakrecone wyjscie oleju z rurka skierowana do przodu koparki (na rurce jest zaworek na klucz kwadrat) najprawdopodobniej do chlodnicy oleju lecz pod tym wyjsciem tez jest tloczek a nie ma zadnej sprzezyny tam, zas pod sruba ktora znajduje sie najwyzej byla sprezyna a nie ma tloczka jest sam kanal olejowy, reasumujac, idac od gory jest wyjscie:
-kanał olejowy
-zaworek (tloczek)
-zaworek (tloczek)
a zakrecone byly do niego sruby w kolejnosci:
-zaslepka ze sprezyna
-wyjscie oleju
-zaslepka ze sprzezyna
a wydaje mi sie ze powinno byc
-wyjscie oleju
-zaslepka ze sprezyna
-zaslepka ze sprezyna
Dalej rozebralem zawor rozdzielajacy jazde przod tyl bo w jedna strone trzeba bylo go wcisnac a w droga szedl luzno, okazalo sie ze u dolu spadlo zabezpieczenie ale to chyba i tak nic nie zmieni bo to zabezpieczenie nie trzymalo nic wiecej tylko utrzymywalo zawor w pozycji zerowej- neutralnej.
Na samym koncu wyciagnąłem caly walek z tarczkami, i chyba tu jest problem bo podkladki dystansujace byly poobijane tak jakby wszystko sie przesuwalo przod-tyl, rozebralem wszystko pomylem, tarczki ok, podawalem cisnienie na te dzwony tarczek czy sa szczelne jest ok, stalowe pierscienie uszczelniajace ok, nic nie polamane, ale jest duzy luz wzdłużny na walku, i wydaje mi sie ze moze ktos kiedys zapomnial jakiegos dystansu włozyc, i to chyba miedzy dzwony tarczek bo jak sie je rozsunie to jest szczelina niecale 5mm, i czy w tym momencie kanal olejowy nie podaje cisnienia poza dzwon, po przemierzeniu wszystkiego na to mi wychodzi ze kanal olejowy zasilajacy pierwszy dzwon od strony silnika podaje olej poza niego.
Bardzo duzo tu niewiadomych bo widac ze bylo juz robione przy niej, czy ktos nie pomylil jakis dystansow, ale jesli ktos ma wiedze na ten temat to przosze o odpowiedz, najwazniejsze:
-czy powinien być luz wzdłużny na walku z dzwonami, czy moze powinna byc miedzy nimi jakas podkladka
-jak poprawnie powinny byc zakrecone elementy na klucz 32mm do zaworu na walku sprzeglowym: wyjscie-zaslepka-zaslepka czy tak jak bylo zaslepka-wyjscie-zaslepka
-i czy generalnie jest moze jakies czary mary co trzeba dotkac i zacznie dzialac
Z gory dzieki.

Ojciec Dyrektor
Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 09 Mar 2018 23:08

Maszyna: cat 206

Firma: wypas świń


Reklama

simmet

MF 50d '89 nie jedzie do przodu

Postprzez komin88 » 13 Wrz 2018 08:23

zadzwoń 507304269 może coś razem wymyślimy, jak nie odbieram to napisz sms :D
z tego co pamiętam problemem bedzie rozdzielacz,to zabezpieczenie.
Luz między koszami sprzęgłowymi u mnie występuje podobny ok 5 mm.
Zaślepki z zaworami na klucz 32 powinny byc tak jak Ci się zdaje to jest od góry: rurka ( to na kwadrat to powinno byc czujnik temp oleju w skrzyni) niżej dekielek na klucz 32 a w srodku grzybek sprężynka i czpień wchodzący w grzybek .jutro wstawie zdjecia.
http://www.griffithstraders.com.au/pdf/ ... cedure.pdf
ps. W kop. Są dwie dzwignie zmiany biegów ; prawa zmiana biegów 1(od siebie)-2(do siebie)

Lewa jest...własnie problem, od siebie załączony jest ruch koparki - można jezdzic, do siebie blokuje skrzynie. Zapinają sie wałek wraz z przekłafnią planetarną( chyba dobrze to nazywam) i cała skrzynia jest zblokowana. Normalnie wszedzie widzialem ze ta koparka ma 4 biegi a moja ma dwa biegi i coś w stylu jazda- brak jazdy( blokada skrzyni)
Na cięgle lewej wajchy zamontowany jest przełacznik bezpieczeństwa

komin88
Nowicjusz

Maszyna: Mf 50 D

Firma: Prywatny


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej