mechanior napisał(a):to na pewno nie wina rozdzielacza bo układ ride control jest podpięty równolegle czyli niejako "obok" rozdzielacza bocznikiem między rozdzielaczem a siłownikami, cewki po włączeniu układu łączą przepływ oleju w przewodach siłowników z akumulatorem/amortyzatorem hydraulicznym, jeśli uszkodzony jest czujnik ciśnienia na bloku ride control cewki zostaną wyłączone przez co układ przestaje działać, trzeba by zmostkować czujnik i zobaczyć co się dzieje...
ciśnienie w accu jest prawidłowe (1860 kPa czyli około 18,5 bar)
należało by też sprawdzić szczelność tłoka w akumulatorze (czy nie wypływa z niego coś w rodzaju olejowej piany) chociaż prawidłowe ciśnienie nie wskazuje na przecieki
witam
Kolego mechanior opieram sie na twojej wiedzy . Apropo chłopaki z CATA mostkowali czujnik ride controll i nadal to samo. Niby działa ale za słabo amortyzuje bo około 1, 2 cm , a czasami nic jak zapsze sie łyzka na właczonym ride controll to siłowniki wchodza ok 3cm i dopiero podnosi maszyne. Jak załączam ride controll to nic nie opada łyżka przednia a przedtem opadała jakies 10 cm po załączeniu i ładnie amortyzowało każdą nierównosci. Napełnili akumlator i poczekaja pare dni czy nie ucieka pomału gaz. Co jest ciekaw jak wyzeruje cisnienie rozdzielacza i załącze ride control to opadnie 10cm pare ruchów rordzielaczem i brak amortyzacji.