wibako

CAT 320C LN - filtry i oleje

Moderator: mechanior

CAT 320C LN - filtry i oleje

Postprzez eniu » 23 Gru 2010 11:42

Witam,

Problem mam z angielskimi ekwiwalentami nazw, a termin wymiany filtrów i olejów tuż tuż.

Swing drive oil - czy to olej w rolkach podtrzymujących?

Final drive oil - czy to olej w kolach napędowych?

Case drain filter - a na to, to wcale nie mam pomysłu.

coolant/klimatyzacja - jak to wymienia/serwisuje?

Wejrzy ktoś łaskawym okiem?

eniu
Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 23 Gru 2010 11:26
  • Miejscowość: Żagań

Maszyna: CAT 320C LN


Reklama

simmet

Postprzez master 1985 » 23 Gru 2010 17:03

Wiec tak kolego:

Swing drive oil- olej w obrocie (zdaje mi sie ze do twojego sprzetu wchodzi około 7 litrów sae 30)

Final drive oil- tak jak sie domyslasz,olej w napedach bocznych,olej taki sam jak w obrocie sae 30.

Case drain filter- to filtr czyszczacy olej pochodzacy z przecieków silników jazdy.Filterek jest siateczkowy w aluminiowej obudowie znajdujacej sie z prawej strony maszyny za klapa tam gdzie reszta filtrów hydraulicznych.

coolant- to nie klimatycacja tylko płyn w układzie chłodzenia.Nalezy uzupełnic badz ewentualnie po zmierzeniu jego parametrów wymienic.

master 1985
Nowicjusz

  • Posty: 19
  • Rejestracja: 01 Mar 2010 22:50
  • Miejscowość: polska centralna

Postprzez eniu » 23 Gru 2010 17:20

dzięki wielkie!

eniu
Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 23 Gru 2010 11:26
  • Miejscowość: Żagań

Maszyna: CAT 320C LN


Postprzez joko » 23 Gru 2010 19:13

Witam

Mam zamiar wymienić wszystkie oleje i filtry w Cat M315C 2006r. Prosiłbym aby ktoś mi napisał jakie oleje i ile litrów wchodzi. To samo z filtrami. Z góry dziękuje!!!

joko
Nowicjusz

  • Posty: 17
  • Rejestracja: 16 Sie 2010 22:08
  • Miejscowość: wadowice

Postprzez mechanior » 24 Gru 2010 01:11

master b-m napisał(a):Case drain filter- to filtr czyszczacy olej pochodzacy z przecieków silników jazdy.Filterek jest siateczkowy w aluminiowej obudowie znajdujacej sie z prawej strony maszyny za klapa tam gdzie reszta filtrów hydraulicznych.


z tym się nie zgodzę, ogólnie CASE DRAIN FILTERS to filtry tzw przecieków wewnętrznych
jednym z nich jest filtr znajdujący się u samej góry komory pompy i to jest filtr powrotu z obudowy pomp... jest to standardowy filtr hydrauliczny w obudowie

ten który opisałeś to jest filtr oleju ciśnienia sterującego (pilota) i nie jest siateczkowy, wchodzi tam mały papierowy wkładzik
filtry powrotne silników jazdy są na przewodach przelewów z obudowy, w postaci przelotowych tulejek rozmiarów mniej więcej 5 X 10 cm, wkładów siateczkowych (strainer) się nie wymienia tylko czyści, niektóre z tych filtrów są nierozbieralne, wtedy trzeba je wymienić w całości (drogi interes)

master b-m napisał(a):coolant- to nie klimatycacja tylko płyn w układzie chłodzenia.Nalezy uzupełnic badz ewentualnie po zmierzeniu jego parametrów wymienic.

radzę jednak mimo wszytko wymienić zwłaszcza jeśli pracuje dłużej niż 2 lata
nie chodzi tylko o temperaturę zamarzania, po dłuższym czasie płyn staje się silnie korozyjny i wpływa na stan uszczelnień i innych elementów silnika
istnieje co prawda technologia SCA (Suplementar Coolant Additive) która pozwala podtrzymać tracone z czasem eksploatacji parametry ale tylko niektóre płyny udostępniają taką możliwość i te dodatki są drogie, zazwyczaj taniej jest wymienić płyn na ogólnie dostępny zamiennik

[ Dodano: Pią Gru 24, 2010 2:02 am ]
joko napisał(a):Mam zamiar wymienić wszystkie oleje i filtry w Cat M315C 2006r. Prosiłbym aby ktoś mi napisał jakie oleje i ile litrów wchodzi. To samo z filtrami. Z góry dziękuje!!!


silnik z filtrem 9L SAE15W40 mineralny silnikowy
zbiornik hydrauliki 95L SAE10, CAT HYDO10, TEXTRAN HD10, FUCHS TITAN UTTO TO-4 SAE10
przedni most 8L GO
tylny most 11L GO
zwolnice z hamulcami mokrymi 2L każda GO
zwolnice z hamulcami bębnowymi suchymi 1.4L każda GO
skrzynka przekładniowa (przy tylnym moście) 3L oleju silnikowego lub przekładniowego SAE30 lub 10W30

GO- Gear Oil
olej przekładniowy o lepkości 80W90 lub 85W90 najlepiej z dodatkiem LS do mechanizmów różnicowych z ograniczonym poślizgiem (samoblokujące)
np SAE90LS (FUCHS SUPERGEAR LS)

przekładnia silnika obrotu (swing drive) jest smarowana olejem hydraulicznym z obudowy silnika jej napędu, nie wymienia się go

oleje jak i filtry do silnika i hydrauliki posiadam na magazynie, jeśli potrzebujesz, zadzwoń...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20870
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez vetrieska » 02 Sty 2011 00:14

m315c z 2006 moze miec w mostach olej MTO!!!
zalezy jaki ma prefix, te np. h2b mialy juz nowsze mosty i inny olej - MTO wlasnie SAE10W30. jesli to jest bdm, bdr czy bdx to ma jeszcze olej go w mostach.

vetrieska
Młodszy operator

  • Posty: 187
  • Rejestracja: 04 Sie 2009 22:25
  • Miejscowość: okolice Kielc
  • Pochwały: 4

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej