przez mechanior » 22 Kwi 2011 01:03
rozwiązanie teleskopu na pryzmatycznej szynie prowadzącej jest bardzo popularne nie bez przyczyny, po prostu jest najlepsze, najtrwalsze, najprostsze i wymaga najmniejszej obsługi, gdyby jeszcze ślizgi były zrobione z brązu łożyskowego (jak w starszych Komatsu WB 93) to po prostu przez 5-8 lat nie trzeba by ich było w ogóle dotykać za wyjątkiem regulacji
stare rozwiązanie wysuwu (B/C/D), mimo niewątpliwych zalet jest trudne w serwisie i kłopotliwe w eksploatacji, w praktyce zawsze "luźne"...
aktualne demontuje się w 20 minut a wymiana ślizgów czy dostanie się do siłownika zajmuje jeszcze 10...
poprzedni system z E1 a właściwie jego wykonanie CAT zostało "przedobrzone", elementy są zbyt masywne a system regulacji luzów nie przemyślany (a właściwie nie sprawdzony), w CASE i innych maszynach zostało wykonane delikatniej (są lżejsze) i sprawdza się doskonale
w koniku E2 zniknęły wymienne tuleje (?!?!?) na rzecz większej płaszczyzny pracy sworznia górnego oraz likwidacji dolnego stożka i zastąpienie normalnym połączeniem jarzmowym (nie 1+1 ale 2+1 ucho), zastosowano również JEDEN stabilny sworzeń zawieszenia ramienia zamiast poprzednich 2 krótkich, co pozwoliło na ograniczenie ilości mocowań jarzmowych ("uszy") do 2 w koniku i 2 w ramieniu zamiast poprzednio 4 w koniku i 2 w ramieniu...
zmieniono konstrukcję blokady ramienia, obecnie są 2 haki "łapiące" za wymienny sworzeń przełożony przez otwór w ramieniu
podpory otrzymały regulowane i łatwo wymienne wkładki dolne
zmieniono wymiary w układzie kinematyki przedniego ramienia
efekt jest trudny do opisania, w dolnym położeniu łyżka prawie podwija się "pod silnik" natomiast podczas podnoszenia w takim położeniu wyczuwamy "opór na hydraulice" spowodowany tym ze siłowniki podnoszenia muszą jeszcze "zgwałcić" siłowniki przechyłu łyżki do otwarcia się... wiem że brzmi to dziwnie i tajemniczo... nie wpływa to na codzienną eksploatację ponieważ położenie maksymalnego "wysypu" z łyżki jest używane tylko w górnej pozycji a zdolność do "podwijania" w dolnej pozycji pomaga w operacji widłami i szczęką...
silnik jest dokładnie ten sam co w E1 (C4.4 - DIT - Intercooler)
mechanior
Fachoperator
- Posty: 20878
- Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
- Miejscowość: Śląsk
- Pochwały: 868
Maszyna: Caterpillar, MB Crusher
Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher