wibako

Która ładowarka lepsza?

Miejsce do zadawania pytań typu: "3CX czy 428?"

Moderator: peckiel

Która ładowarka lepsza?

Postprzez roboty drogowe » 03 Lis 2011 18:51

Witam zastanawiam się nad kupnem ładowarki kołowej, na kopalnię piasku będzie ona wykorzystywana prawie wyłącznie na własne potrzeby, a więc zastanawiam się nad dwoma ładowarkami XCMG zl50g lub doosan dl300, która jest lepsza proszę o wszelkie opinie lub polećcie coś innego tylko nie drogiego z racji iż nie będzie wiele eksploatowana.

roboty drogowe
Fizol

  • Posty: 37
  • Rejestracja: 16 Lip 2011 20:37

Maszyna: Cat m318, Zeppelin ZM 15, XCG 235lc, New Holland B115


Reklama

simmet

Która ładowarka lepsza?

Postprzez Klawek » 06 Lis 2011 21:55

roboty drogowe napisał(a):XCMG zl50g lub doosan dl300

z tych dwóch doosan zdaje się być tą lepszą - mniejsza ilość awarii w porównaniu z konkurentem!!

Klawek
Operator

  • Posty: 475
  • Rejestracja: 25 Lut 2007 20:21
  • Miejscowość: Mrągowo
  • Pochwały: 3

Która ładowarka lepsza?

Postprzez Dj_Francuz » 07 Lis 2011 20:46

Klawek jest pewien user na forum który na kopalni piasku u siebie ma kilka chińczyków i nie da na nie złego słowa powiedzieć ;) nie pamiętam nicku ale jak ktoś chce to znajdzie ;) :wink:
Jeśli pomogłem kliknij POCHWAŁA!

http://xat.com/Kopaczka Zapraszam na forumowy chat

Awatar użytkownika
Dj_Francuz
Fachoperator

  • Posty: 2154
  • Rejestracja: 06 Sie 2010 10:12
  • Miejscowość: Sochaczew
  • Pochwały: 32

Która ładowarka lepsza?

Postprzez i3utch » 09 Gru 2011 00:48

Na kopalnie piasku stanowczo odradzam XCMG ma namiary na kilka kopalni gdzie testowali te maszyny i nie zdały egzaminu. Na twardy teren, betoniarnia, sprzedaż węgla jak najbardziej na kopalnię już nie.

Szukasz nowej czy używanej?? Bo kupisz za mniej a wydasz więcej na paliwo.
Kopać, Kuć, Kruszyć

i3utch
Pomocnik operatora

  • Posty: 76
  • Rejestracja: 08 Lip 2008 14:55
  • Miejscowość: łódzkie

Która ładowarka lepsza?

Postprzez Dj_Francuz » 09 Gru 2011 16:34

wiadomo ze xcmg nie ma polotu do VOLVO ale cenowo ..... koledzy zawsze istnieje jakiś kompromis jak cos kupujemy ;) więc wiecie ;) co do terenu hmmm nie powiedział bym ze xcmg tylko na utwardzonym np model LW640G jest sporo udoskonalony i wiekszy od ZL50G poczytaj specyfikacje niedaleko Łowicza składają XCMG i jak jeżdżę tamtędy to widzę ze trochę schodzi tych maszyn
Jeśli pomogłem kliknij POCHWAŁA!

http://xat.com/Kopaczka Zapraszam na forumowy chat

Awatar użytkownika
Dj_Francuz
Fachoperator

  • Posty: 2154
  • Rejestracja: 06 Sie 2010 10:12
  • Miejscowość: Sochaczew
  • Pochwały: 32

Która ładowarka lepsza?

Postprzez roboty drogowe » 12 Gru 2011 15:46

Chodzi mi o nową maszynę wiadomo, że volva nie kupię bo cena odstrasza. Jak nie te które przedstawiłem to jakie byście polecili nie drogie i aby nie było z nimi większych problemów w eksploatacji.

roboty drogowe
Fizol

  • Posty: 37
  • Rejestracja: 16 Lip 2011 20:37

Maszyna: Cat m318, Zeppelin ZM 15, XCG 235lc, New Holland B115


Która ładowarka lepsza?

Postprzez korba71 » 12 Gru 2011 18:49

Mamy nową xcgm NIE POLECAM DO CIEŻKICH ROBÓT,to maszyna na utwardzone nawierzchnie do załadunku kruszywa albo rozpulchnionego urobku albo do mieszania chudziaka, mamy trzy maszyny YTO nie wiem czy ktos słyszał, tez DZIADOSTWO ale ma moc i jest szybka dwa siłowniki łyzka chyba z piec kubasów,szeroka stabilna psuje sie ale mozna wytrzymać, megahałas zero komfortu jednak robote robi spalanie w granicach 8-10 l na mtg.

Awatar użytkownika
korba71
Fachoperator

  • Posty: 2158
  • Rejestracja: 10 Sty 2011 22:38
  • Miejscowość: Chorzów
  • Pochwały: 43

Maszyna: volvoec210blc


Która ładowarka lepsza?

Postprzez roboty drogowe » 12 Gru 2011 20:35

A z tym psuciem YTO to często bywa i czy to poważne awarie? A jakie modele tych waszych ładowarek.

roboty drogowe
Fizol

  • Posty: 37
  • Rejestracja: 16 Lip 2011 20:37

Maszyna: Cat m318, Zeppelin ZM 15, XCG 235lc, New Holland B115


Która ładowarka lepsza?

Postprzez korba71 » 12 Gru 2011 21:37

Rozrusznik, przekładnia główna, skrzynia bieg.,to takie poważniejsze a mniejsze to spowodowane kiepska jakoscia wykonania, urywajace sie klapy silnika, drzwi, wycieki oleju, była u nas na slasku montownia tych maszyn, sprowadzali z chin czesci i składali na miejscu, kupilismy trzy takie w przeciagu 2 lat, sterowanie łyzki odbywa sie nie joystickiem ale dwoma drążkami, obsługa i praca na tym nie nalezy do przyjemnosci, ale jak pisałem sprawdza sie w trudnych warunkach, hydraulika jest tak mocna że przy nabieraniu podnosi cały tył ładowarki jesli nie mozemy urwac urobku z pryzmy a model to ZL50D-2, moge podesłac foto.

Awatar użytkownika
korba71
Fachoperator

  • Posty: 2158
  • Rejestracja: 10 Sty 2011 22:38
  • Miejscowość: Chorzów
  • Pochwały: 43

Maszyna: volvoec210blc


Która ładowarka lepsza?

Postprzez Dj_Francuz » 12 Gru 2011 21:58

No dobra ile nowa YTO czy XCMG koło 300tyś ?? bo nawet sie nie orientuje po ile teraz chodzą nowe
a Korba jeszcze jedno macie XCMG w jakich wersjach bo to ważne jeśli wiesz o co pytam to się ciesze bo początkowe modele bardzo różnią się od tych obecnych
Jeśli pomogłem kliknij POCHWAŁA!

http://xat.com/Kopaczka Zapraszam na forumowy chat

Awatar użytkownika
Dj_Francuz
Fachoperator

  • Posty: 2154
  • Rejestracja: 06 Sie 2010 10:12
  • Miejscowość: Sochaczew
  • Pochwały: 32

Która ładowarka lepsza?

Postprzez korba71 » 12 Gru 2011 22:12

Jutro na budowie sprawdze co to za wersja xcgm, na ładowarkach pracuje tylko jesli brak obsady, moge wstepnie napisac ze ma nienaturalnie małe koła i jest nisko zawieszona, jeden siłownik łyzki, centralne smarowanie, ale niefortunnie umiejscowione spadajacy urobek z łyzki uszkodził jeden przewód, wykazuje słabosc przy nabieraniu, musze koledze popchnąć koparka zeby nabrał do pełna, ma fajny monitor w kabinie z kamerka z tyłu, cos szwankuje przełącznik jazdy tył przód jak jest zimny olej.

Awatar użytkownika
korba71
Fachoperator

  • Posty: 2158
  • Rejestracja: 10 Sty 2011 22:38
  • Miejscowość: Chorzów
  • Pochwały: 43

Maszyna: volvoec210blc


Która ładowarka lepsza?

Postprzez Dj_Francuz » 12 Gru 2011 22:19

zgodzę się xcmg wypuszczany były oficjalnie w 2 wersjach 1 biedna ,tania , częste awarie 2 to wersja z certyfikatami jakości CE oraz TUV cena też wzrosła ale coś za coś . Obecnie np XCMG EUROPA ZL640G cieszy sie fajnym zdaniem wśród operatorów rozmawiałem z operatorem w DROGBUDzie jest zl50g w starszej i tanszej wersji lata po utwardzonym placu ale nie narzekają na nią macie dane techniczne mając wybór YTO vs XCMG wybrał bym XCMG po 1 lepsza dostępność części (składane są w kraju ) poza tym jest ich więcej sprawdzone firma rozwija się w budowaniu coraz lepszych maszyn i tak królem w ładowarkach jest VOLVO pytanie czy lepiej kupić nowego chińczyka cz y używane VOLVO ??

Ładowarka kołowa XCMG LW640G (CE)





Masa eksploatacyjna: 20,5 T

Silnik:
Silnik Cummins QSC 8.3 spełniający wymagania TIER III co do emisji spalin. Rodzaj - 4 suwowy silnik, wysokoprężny z turbodoładowaniem, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, 6-cio cylindrowy, sterowany elektronicznie. Moc na kole zamachowym 260 KM przy 2200 obr/min.

Układ przeniesienia napędu:
Skrzynia biegów – model: ZF 4WG 200 typu power-shift, w pełni przełączalna pod obciążeniem. Cztery biegi do przodu, trzy do tyłu. Zmiennik momentu – ZF - jednostopniowy, jednopfazowy o przełożeniu dynamicznym.

Mosty:
Model - Arvin Meritor (mokry), o dużym przełożeniu z przekładnią planetarną w piastach, napęd na oba mosty. Most przedni sztywny, most tylny wahliwy o kącie wychylenia 280. Wysokość pokonywanych nierówności 476 mm.

Układ hamulcowy:
Hamulec zasadniczy działający na 4 koła, pneumatyczno-hydrauliczny. Tarcze mokre. Hamulec postojowy załączany nożnie.

Hydraulika układu roboczego
Pompa główna zębata; max.przepływ 100 ml/r
Max. ciśnienie robocze 17,5 MPa
Rozdzielacz – REXROTH typ D32



Opony: 23,5-25-16 PR (L3)

Układ centralnego smarowania:
BEKA (Niemcy), doprowadzenie smaru do wszystkich punktów smarnych maszyny. Wyposażony w sterownik elektroniczny z sygnalizacją błędów i możliwością nastawienia czasów smarowania.

Układ roboczy:
Typu „Z” – sterowanie za pomocą joysticków, układ skrętu hydrauliczny, przegubowy zapewniający płynne sterowanie maszyną, promień skrętu 6,4 m.
Cykl pracy łyżki:
czas podnoszenia łyżki - 6,5 s.
czas opuszczania łyżki- 3,5 s.
czas wysypu łyżki - 1,5 s.
Siła wyrywająca - 190 kN
Udźwig (dla łyżki std.) - 8 000 kg



Kabina
ROPS/FOPS, wyciszona zgodnie ze standardami UE, ogrzewana z klimatyzacją i radioodbiornikiem. Fotel amortyzowany. Łatwa w odczycie deska rozdzielcza z systemem monitoringu błędów. Sterowanie za pomocą joysticków. W opcji elektroniczna waga urobku w łyżce.

Monitoring cofania
Układ ten składa się z dwóch elementów: małej kamery o szerokim kącie widzenia umieszczonej w centralnym punkcie tylnej osłony silnika i kolorowego ekranu LCD umieszczonego w kabinie w zasięgu wzroku operatora.

Osprzęty
W standardzie łyżka z zębami ogólnego stosowania o poj. 3,8 m3.W opcji na specjalne zamówienie: łyżka skalna o poj. 2,8 m3 lub łyżka do towarów lekkich o poj. 4,5 m3, widły do palet, widły do kompostu, chwytak do bali.

Ładowarka przeznaczona do prac ciężkich, również pod ścianą w odkrywkowych zakładach górniczych.
Jeśli pomogłem kliknij POCHWAŁA!

http://xat.com/Kopaczka Zapraszam na forumowy chat

Awatar użytkownika
Dj_Francuz
Fachoperator

  • Posty: 2154
  • Rejestracja: 06 Sie 2010 10:12
  • Miejscowość: Sochaczew
  • Pochwały: 32

Która ładowarka lepsza?

Postprzez korba71 » 12 Gru 2011 22:39

Obserwowałem kiedys liberke duza ładowarka, kolo nabierał z taka lekkoscią mało co dodawał gazu, nie widziałem nigdy ład. volvo w akcji ale pracuje na kop. volvo ec210 i jesli ładowarki sa tak samo wykonane jak koparki to polecam nawet starą ładowarke. Widac tu oprócz myslenia o odpornosci i długowiecznosci pomyslano sporo o wygodzie uzytkowania, pracowałem na róznych koparkach wiec mam porównanie.

Awatar użytkownika
korba71
Fachoperator

  • Posty: 2158
  • Rejestracja: 10 Sty 2011 22:38
  • Miejscowość: Chorzów
  • Pochwały: 43

Maszyna: volvoec210blc


Która ładowarka lepsza?

Postprzez Dj_Francuz » 12 Gru 2011 23:41

Volvo jest liderem wśród ładowarek myśłsiz ze czemu l150 kosztuje uzywka koło 350k? :D
http://www.volvoce.com/dealers/pl-pl/vo ... ction.aspx
Korba ogarnij modele itd na stronie oraz obejrzyj na YT na kanale VOLVO prezentacje poszczególnych systemów i udogodnień dla operatora ale wszystko pięknie ładnie ale cena .... ale coś za coś ja na przykład podziwiam system dzięki któremu spalanie schodzi o około 20% w dół bo 20% to jest bardzo dużo jak na firme a opti shift zyskał już uznanie w wielu firmach
dla zainteresowanych tym systemem dokładam linka
http://www.youtube.com/watch?v=TN0xD9f8P-4
Jeśli pomogłem kliknij POCHWAŁA!

http://xat.com/Kopaczka Zapraszam na forumowy chat

Awatar użytkownika
Dj_Francuz
Fachoperator

  • Posty: 2154
  • Rejestracja: 06 Sie 2010 10:12
  • Miejscowość: Sochaczew
  • Pochwały: 32

Która ładowarka lepsza?

Postprzez Jooras » 12 Gru 2011 23:56

a ja mialem okazje na kopalni popracować jeden dzień na zastępstwo na rocznym volvo... poza dziwnym systemem sterowania jak dla mnie to byla czysta poezja :)

Awatar użytkownika
Jooras
Fachoperator

  • Posty: 1048
  • Rejestracja: 09 Sie 2010 15:53
  • Miejscowość: Lubartów / Lublin
  • Pochwały: 14

Która ładowarka lepsza?

Postprzez dawidg2 » 13 Gru 2011 00:41

Pracowałem 1,5miesiąca na L110E 2003 rok prod, ach co to była za przyjemność. Idzie się przyzwyczaić do 2 gałek jak to w Volvo jest. Ja bym tu zaryzykował i wziął w dobrym stanie używkę Volvo

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Która ładowarka lepsza?

Postprzez roboty drogowe » 13 Gru 2011 09:54

A jak ze spalaniem w tych chińczykach, a jeśli nie chińczyka to jaką byście polecili trochę droższą ale lepszą. Bo wszyscy co odradzają to od razu o VOLVO piszą, wiem ze to dobre maszyny ale chyba są jakieś takie w połowie między chińczykami a VOLVO.

roboty drogowe
Fizol

  • Posty: 37
  • Rejestracja: 16 Lip 2011 20:37

Maszyna: Cat m318, Zeppelin ZM 15, XCG 235lc, New Holland B115


Która ładowarka lepsza?

Postprzez i3utch » 15 Gru 2011 16:09

Jeżeli chodzi o dwie wersje XCMG ZL50 to się kolego mylisz. Jedyne czym sie różniły to CE. Jedna go miała a druga nie. Co do składania ich w Polsce też nie wiadomo jak jest do końca. Znajomy był w fabryce bo chciał taką maszynę kupić. Wszystkie były poobijane, jak się dowiedział silinik przychodzi jako nowy natomiast cała reszta jako używane, żeby ominąć podatki itp. Później wkładają silnik malują maszynę i jest nowiutka ZL50G. Co do modelu LW640 to nie jest to maszyna XCMG tylko inny chińczyk. Wystarczy wejść na strony gdzie oferują chińskie maszyny. To samo ZL50G można kupić bodajże w niemczech pod marką Neumeier.

Chcesz kupić coś pomiędzy to masz wspomiannego Doosana, jest jeszcze drugi koreańczyk Hyundai. Cenowo są tańsi niż Volvo, Cat, Komatsu ale na pewno lepsi jakościowo niż XCMG. Z tego co wiem Hyundai lubi dużo spalić.

Aha i jeżeli Volvo to król to czemu na największych kopalniach jest więcej Cata i Komatsu niż Volvo ?? Pewnie dlatego że Cat i Komatsu robią ładowarki z łyżkami do 20m3 a Volvo tylko do 7.
Kopać, Kuć, Kruszyć

i3utch
Pomocnik operatora

  • Posty: 76
  • Rejestracja: 08 Lip 2008 14:55
  • Miejscowość: łódzkie

Która ładowarka lepsza?

Postprzez Dj_Francuz » 15 Gru 2011 16:47

VOLVO robił ładowarki z łyżkami do 7m? bardzo dziwne .... wydawało mi się że większe ... radze kolego sprawdzić info
http://www.volvoce.com/dealers/pl-pl/Vo ... tions.aspx
Jeśli pomogłem kliknij POCHWAŁA!

http://xat.com/Kopaczka Zapraszam na forumowy chat

Awatar użytkownika
Dj_Francuz
Fachoperator

  • Posty: 2154
  • Rejestracja: 06 Sie 2010 10:12
  • Miejscowość: Sochaczew
  • Pochwały: 32

Re: Która ładowarka lepsza?

Postprzez sidleniwiec888 » 15 Gru 2011 20:43

Mamy XCMG zl50g, z daleka całkiem całkiem ale rama faktycznie wygląda na używana i ładnie umalowaną. Silnik niby to cummins ale pracuje tak jakoś dziwnie inaczej niż oryginał. Ładowarka jest stosunkowo długa i nie chętnie chce wjeżdżać na chałdy. Dosyć mały zbiornik paliwa 230 litrów poza tym jest z tyłu maszyny i robi jako obciążnik. Klima działa bardzo ładnie ale kamera cofania padła po kilkunasty godzinach, puki działała obraz był dobry. Z punktu widzenia operatorów woleli byśmy ł34 po odbudowie z silnikiem cumminsa miękkim sterowaniem i zmienioną kabiną, pewnie była by lepsza.
Zero stresu, zero złości, wyjeb... po całości.

Awatar użytkownika
sidleniwiec888
Fizol

  • Posty: 46
  • Rejestracja: 29 Cze 2011 21:39
  • Miejscowość: Zduńska Wola

Maszyna: Jcb 3cx, Mecalac 12MXT

Firma: Dromak/Dramat


Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej