Jaka wywrotka w kwocie 100-120 tys?

Miejsce do zadawania pytań typu: "3CX czy 428?"

Moderator: peckiel

Jaka wywrotka w kwocie 100-120 tys?

Postprzez Conrad » 11 Lut 2011 00:02

Witam, potrzebuję wywrotki w cenie około 100-120tys.

Chciałbym coś w latach 1998-2003 z marek man, mercedes, iveco, scania, volvo czy renault...
najlepiej z kiprem meiler.

Raczej z napędem 6x4 pod usługi przy koparko-ładowarce a także do wożenia ludziom piasku, kruszywa itd.


Co polecacie? Iveco ma bardzo korzystne ceny ale słyszałem że nie dorównuje markom typu man, scania.

PS. Czy miał ktoś doczynienia z wywrotką która ma zawieszenie na poduszkach? A nie resorach? Jak to się sprawuje?

Ma ktoś sprzęt warty polecenia?
Ostatnio edytowany przez Conrad, 11 Lut 2011 11:07, edytowano w sumie 1 raz
Nie masz pracy na sprzęt? Posiadam firmę marketingową która podeśle Ci zlecenia w zamian za prowizję. Zainteresowany?
kontakt:
PW lub gg: 223400

Awatar użytkownika
Conrad

  • Posty: 316
  • Rejestracja: 05 Kwi 2010 13:17
  • Miejscowość: POLSKA
  • Pochwały: 1

Reklama

Postprzez dawidg2 » 11 Lut 2011 00:21

Ja w zeszłym roku kupiłem Volvo FH12 6x4 za 105000 netto z 1998 roku ale ładna, zadbana. Zwolnica resor to podstawa jak w teren i to Volvo takie jest, ale już nie jest wywrotką bo kupiłem tylko z tą myślą że potrzebowałem samo podwozie.

dawidg2
Operator

  • Posty: 2878
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 21:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 38

Maszyna: JCB 531-70, Schaeff SKL851B


Postprzez Conrad » 11 Lut 2011 00:52

a czemu poduszka nie nadaje się w teren tylko resor? Podobno że poduszki są mniej awaryjne niż resory a gdy już walnie to wymiana trwa kilka min.
Nie masz pracy na sprzęt? Posiadam firmę marketingową która podeśle Ci zlecenia w zamian za prowizję. Zainteresowany?
kontakt:
PW lub gg: 223400

Awatar użytkownika
Conrad

  • Posty: 316
  • Rejestracja: 05 Kwi 2010 13:17
  • Miejscowość: POLSKA
  • Pochwały: 1

Postprzez filipo » 11 Lut 2011 01:27

bo jest mało stabilny, gorzej radzi sobie w terenie, musisz puszczać powietrze za każdym razem jak kiprujesz (pomyśl co się stanie jak strzeli ci poduszka podczas podnoszenia- od razu leżysz na boku- takie pesymistyczne założenie w ciężkim terenie), poduszka mniej awaryjna? jedziesz na budowę (polską) i leży pełno prętów, zazwyczaj jest takie szczęście że go nie ominiesz tylko wejdzie.. dokładnie w poduszkę. poduszka nadaje się tylko i wyłącznie na drogę, logiczne że jeśli byłaby lepsza od resoru stosowałby ją man, mercedes... w standardzie. żywotność resorów zależy tylko i wyłącznie od kierowcy, owszem parabola jest droga w zakupie czy nawet zwykłe pióro resorowe ale przy normalnej eksploatacji (nie 80km/h po dołach) wytrzyma dużo. jakie ma być auto 2,3,4 osiowe? pełne napędy wszystkich kół? w jaki teren? do czego? podaj najważniejsze informacje.

[ Dodano: Czw Lut 10, 2011 11:32 pm ]
a odnośnie iveco jest takie powiedzenie " od iveco spierd.... z daleko"popytaj jakie są ceny części (nie mówię że do mercedesa są tanie) ale iveco jest bardzo awaryjne dlatego też cena używanych wywrotek na rynku jest dużo niższa od choćby man-a czy mercedesa, nie ma rzeczy idealnych ale przed niektórymi markami należy się wystrzegać (popytaj mechaników najprościej)
www.materialy-sypkie.pl
Zmechanizowane roboty ziemne, transport drogowy

filipo

  • Posty: 335
  • Rejestracja: 10 Paź 2008 00:50
  • Miejscowość: okolice Piaseczna
  • Pochwały: 3

Maszyna: 3CXC'10 3CXCECO'11 2x KERAX'09 Volvo ew160B


Postprzez Conrad » 11 Lut 2011 11:10

Dzięki za odpowiedź. Chyba faktycznie masz rację co do tych poduszek.


A propo wywrotki potrzebuję głównie pod koparko-ładowarkę oraz dla usług wożenia ludziom piasku, kruszywa itd. Często jest praca w trudnym terenie ale raczej kupił bym 6x4 gdyż będzie tańsze w utrzymaniu, chodzi o koszt paliwa. A nikt raczej nie dopłaci mi z racji posiadania dodatkowego napędu.

aha, właśnie ile pali przykładowo 6x4 a ile 6x6 ?

Pozdrawiam
Nie masz pracy na sprzęt? Posiadam firmę marketingową która podeśle Ci zlecenia w zamian za prowizję. Zainteresowany?
kontakt:
PW lub gg: 223400

Awatar użytkownika
Conrad

  • Posty: 316
  • Rejestracja: 05 Kwi 2010 13:17
  • Miejscowość: POLSKA
  • Pochwały: 1

Postprzez Dj_Francuz » 11 Lut 2011 12:35

kolego a nie myślałeś o kamazie ???? z tego rocznika mógłbyś kupic dużo taniej a na w.w usługi w 100% starczy a kasy Ci zostanie na coś innego :)
na początku może trochę odstraszac moc nie których modeli ale daje radę ma dobre przełożenie i mocne mosty
http://otomoto.pl/kamaz-kamaz-T2125911.html
http://allegro.pl/kamaz-6x4-2004-i1450729012.html
http://otomoto.pl/kamaz-6540-turbo-euro-3-T2125078.html
http://otomoto.pl/kamaz-53228r-6x6-T2149606.html
http://otomoto.pl/kamaz-6540-T1853231.html
http://otomoto.pl/kamaz-6520-e3-33-1t-T2148773.html ------> godny uwagi niska cena dośc mocny 320KM i spora kipa
albo KRAZ samochody bardzo mocne i super sprawujące sie w terenie
http://allegro.pl/kraz-6x6-i1440113922.html cena też myślę zachęcająca bo samochód nie stary duży i wgl mało awaryjny
Jeśli pomogłem kliknij POCHWAŁA!

http://xat.com/Kopaczka Zapraszam na forumowy chat

Awatar użytkownika
Dj_Francuz
Moderator

  • Posty: 2037
  • Rejestracja: 06 Sie 2010 11:12
  • Miejscowość: Sochaczew
  • Pochwały: 27

Postprzez Conrad » 11 Lut 2011 13:34

Nie... za stare rupietki bym się już nie brał. Już mam jednego stara 200 :) A propos kamazów, kiedyś tak z ciekawości ładowałem kamaza 3 osiowego i załadowałem 7 kubików ziemi, na iveco z kiprem meiler (1m wysokość burty) 17kubików! a na mojego 2 osiowego stara też 7kubików (tyle co na kamaza)


Chciałbym kupić coś co będzie się nie psuło, tanie w eksploatacji, żeby nie było bardzo stare i żeby nie straszyło wyglądem :wink:


Pytanie do was, czy takie podwozie z betoniarki na scani o mocy 320KM się nadaje? Na wywrotkę te 400km to chyba minimum prawda?
Nie masz pracy na sprzęt? Posiadam firmę marketingową która podeśle Ci zlecenia w zamian za prowizję. Zainteresowany?
kontakt:
PW lub gg: 223400

Awatar użytkownika
Conrad

  • Posty: 316
  • Rejestracja: 05 Kwi 2010 13:17
  • Miejscowość: POLSKA
  • Pochwały: 1

Postprzez dawidg2 » 11 Lut 2011 16:29

Na solówkę starczy te 320 myślę.

dawidg2
Operator

  • Posty: 2878
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 21:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 38

Maszyna: JCB 531-70, Schaeff SKL851B


Postprzez lordkubus » 11 Lut 2011 17:13

moze pomysl o fastracu plus jakas przyczepka zalozenie masz latanie w kolo komina itd to akurat sie nada tego starszego kupisz jakas przyczepke w miare i bedzie... wcholere opłat odchodzi i tak bolec nie bedzie jak bedzie stalo

Awatar użytkownika
lordkubus
Operator

  • Posty: 662
  • Rejestracja: 12 Paź 2007 20:43
  • Miejscowość: Wrocław
  • Pochwały: 5

Postprzez Dj_Francuz » 11 Lut 2011 18:32

Jeśli pomogłem kliknij POCHWAŁA!

http://xat.com/Kopaczka Zapraszam na forumowy chat

Awatar użytkownika
Dj_Francuz
Moderator

  • Posty: 2037
  • Rejestracja: 06 Sie 2010 11:12
  • Miejscowość: Sochaczew
  • Pochwały: 27

Postprzez lordkubus » 11 Lut 2011 19:22

tylko jest jeden problem fastrack z angli odpada przynajmniej wiekszosc bo w angli hamulce sa zasilane nie powietrzem tylko hydraulicznie wiec moze byc problem chyba ze sie znajdzie taka przyczepe....

Awatar użytkownika
lordkubus
Operator

  • Posty: 662
  • Rejestracja: 12 Paź 2007 20:43
  • Miejscowość: Wrocław
  • Pochwały: 5

Postprzez filipo » 11 Lut 2011 19:48

nie polecam 4 oski pod kop-lad bo ciężko się ładuje i przodem i tyłem, sam kiedyś myślałem o zdjęciu zabudowy z gruszki odradził mi to mechanik 1. często napęd gruszki jest bezpośrednio ze skrzyni biegów 2. są zmęczone gorzej od wywrotek (dużo na jałowym biegu), też atakują ciężki teren i to częściej od wywrotek w polskich realiach na zachodzie też nie jeżdżą po asfalcie 3. wydaje się że sprzedaż zabudowę gruszki i będzie kasa, spróbuj znam handlarzy u których stoją po kilka lat (chyba że kupisz pompo-gruszkę). przyjęte jest spalanie na poziomie 20litrów na oś pędną czyli 6x4 ok. 40l 6x6 60l i to się sprawdza uwierz mi nowe actros-y 8x8 po budowie na niskiej skrzyni potrafią spalić 100-120l. 320km spokojnie wystarczy, nawet nie myśl o kamazie ;-), traktor + przyczepa nie jest optymalnym rozwiązaniem pracując w ciasnych miejscach a zazwyczaj kop-lad zawsze w takich pracuje samochód 6x4 jest naprawdę zwinny (mówię tu o oryginalnej wywrotce między pierwszą a drugą osią 3,2m)

filipo

  • Posty: 335
  • Rejestracja: 10 Paź 2008 00:50
  • Miejscowość: okolice Piaseczna
  • Pochwały: 3

Maszyna: 3CXC'10 3CXCECO'11 2x KERAX'09 Volvo ew160B


Postprzez borex1996 » 11 Lut 2011 21:21

Witam.
Jeżeli latamy tylko wokół komina możemy pomyśleć o JCB Fastrac, jak to kolega powyżej wspomniał. To rozwiązanie ma wiele plusów, np:
- Nie jest niezbędne prawo jazdy kat.C, wystarczy T (od 16 lat, więc poszerzone jest kandydatów na kierowce)
-Brak upierdliwego tachografu i kosztów związanych z jego legalizacją i użytkowaniem. Wozimy ile chcemy, możemy 24h\24h :mrgreen: , nie obchodzą nas czasy pracy itp
-Brak opłat, drogowej, winiety
-Nie tak rygorystyczne wymagania na drodze
-Odcięcie się od szanownej ITD

2. Jeżeli nie chce kolega myśleć o Kamazie (bdb auto) to można pomyśleć o Manie, np 27-414. Duża moc, wytrzymałe podwozie. Tylko spalanie nie małe.
Pozdrawiam
Roboty ziemne- drogowe- wyburzeniowe- leśne

Awatar użytkownika
borex1996
Uploader DTR-ek

  • Posty: 272
  • Rejestracja: 07 Paź 2010 18:28
  • Miejscowość: Małopolska
  • Pochwały: 9

Postprzez Conrad » 11 Lut 2011 22:08

a czy napędy 6x6 są rozłączane na zwykłe 6x4 ? JCB Fastrac raczej odpada bo to chyba wolne jest, potrzebuję czegoś co przewiezie piasek/kruszywo/ziemię na odległości około 30km no i dosyć często postawić ją przy kop-ład na urobek

ale faktycznie fajna sprawa bo omija się sporo kosztownych przepisów :wink: To się pewnie super sprawdzi dla tych którzy mają coś przewieść w obrębie jednej budowy itd.
Nie masz pracy na sprzęt? Posiadam firmę marketingową która podeśle Ci zlecenia w zamian za prowizję. Zainteresowany?
kontakt:
PW lub gg: 223400

Awatar użytkownika
Conrad

  • Posty: 316
  • Rejestracja: 05 Kwi 2010 13:17
  • Miejscowość: POLSKA
  • Pochwały: 1

Postprzez ASJCB » 11 Lut 2011 22:44

jesli codzi o fastraki to sa takie co pędzą nawet 80km/h czyli po naszych polskich drogach i tak wywrotka szybciej nie pojedziesz tylko fastraki z angli czesto maja dośc duze przebiegi i są dośc mocno zużyte
sprzedam hydrema 806 90r

ASJCB

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 01 Lut 2011 20:58
  • Miejscowość: mazury

Postprzez Conrad » 11 Lut 2011 23:15

ok więc ile musiał bym zapłacić za takiego fastraca żeby miał przyczepę ładowności normalnej wywrotki a więc tak 13-16t ?. W roczniku który jeszcze nie wymaga bardzo częstych napraw
Nie masz pracy na sprzęt? Posiadam firmę marketingową która podeśle Ci zlecenia w zamian za prowizję. Zainteresowany?
kontakt:
PW lub gg: 223400

Awatar użytkownika
Conrad

  • Posty: 316
  • Rejestracja: 05 Kwi 2010 13:17
  • Miejscowość: POLSKA
  • Pochwały: 1

Postprzez borex1996 » 11 Lut 2011 23:21

Tak, napęd przedniej osi można wyłączyć, wtedy działa jak 6x4. Jednakże spalanie tego wozu i tak zawsze będzie większe bo cały czas koła kręcą się z wałami napędowymi i przekładnią. Jeżeli będziesz woził kruszywa to bedzie potrzebny ci młody wóz z dużą ładownością, żeby coś więcej załadować i nie bać się ITD. Np: Kamaz 65-115, lider pod względem dopuszczalnej ładowności administracyjnej (15t). Kupisz spokojnie młodego i w dobrym stanie, sam takiego użytkuje. A jeżeli nie czujesz do Kamazów sentymentu to możesz wybrać Mana, który ma ok 14t ładowności adm. Chyba że wybierzesz z aluminiowym kiprem to więcej, ale nie radzę ładować gruzów, bo burty będą wyglądać jak dach osobówki po gradobiciu, podczas którego z nieba leciały lody o średnicy 20 cm :mrgreen:

Ciągnik kolega kupuje osobno, przyczepę osobno. Za Fastraca liczę tak ok. 100tyś, za przyczepę Tandem samochodową, z która będzie się sprawdzał bdb ok 20.
Roboty ziemne- drogowe- wyburzeniowe- leśne

Awatar użytkownika
borex1996
Uploader DTR-ek

  • Posty: 272
  • Rejestracja: 07 Paź 2010 18:28
  • Miejscowość: Małopolska
  • Pochwały: 9

Postprzez Jcb fan » 11 Lut 2011 23:44

JCB Fastrac całkowicie odpada do takich robót ponieważ :
- W terenie taki zestaw nie ma szans ( przyczepa wpadnie w błoto i po robocie )
- po kruszywa trzeba jeszcze pojechać żeby mieć co sprzedać , zwykle trzeba kawałek drogi przejechać , taką 3-ośką można ponad 100 km/h jechać a JCB max 80 km/h to mało
- jaką długość ma 3-ośka a jaką taki zestaw ?? (wgl. nie poradny )
- W zimie taki np. Man może robić jako piaskarka nawet na drogach krajowych a przez to dobrze zarabiać
- wywrotka jest dużo stabilniejsza ( np. podczas kiprowania ) ,
- itd ...

Ktoś wspomniał wątek Kamaza absolutnie odradzam , Kamazy to szajs i tyle , mało który ma wywrot na 3 strony ( bardzo przydatny ) a te nowsze maja takie paki że tylko można życzyć powodzenia operatorowi koparko-ładowarki który chciał by coś załadować.

Jcb fan

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 21 Sty 2011 16:10
  • Miejscowość: Krosno

Postprzez borex1996 » 11 Lut 2011 23:54

Kolego kolego :faja:
Po pierwsze ciężarówki powinny-muszą mieć ogranicznik prędkości do 90km\h, więc 100 jedziesz, ale na własną odpowiedzialność. Po drugie SAM jednym samochodem nie bardzo wkręcisz się na krajówki(pomijając układy :mrgreen: ), a samochodem po mniejszych drogach, np gminnych to życzę powodzenia. Fastrac może to robić z palcem w d...
Po trzecie są Kamazy na 3strony, np mój 65-115 i 55111 :evil: i na allegro też. I pokarz mi wywrotkę z większą ładownością administracyjna? Kolega chyba doświadczenia z ITD nie maił. Prawda, Kamaz nie jest szczytem wytrzymałości, ale ładowności tak i jak na swoją cenę to dobry wóz, nie od razu szajs. Po czwarte na Fastraca wsiada kierowca bez kat C.
Pozdrawiam

A co do paki to nie wzoruj się na tych z podwyższanymi burtami do materiałów o małej gęstości.
Roboty ziemne- drogowe- wyburzeniowe- leśne

Awatar użytkownika
borex1996
Uploader DTR-ek

  • Posty: 272
  • Rejestracja: 07 Paź 2010 18:28
  • Miejscowość: Małopolska
  • Pochwały: 9

Postprzez filipo » 12 Lut 2011 00:15

borex nie wiem czy masz w firmie inne samochody niż kamaz, ale nie w tym rzecz. porównując awaryjność kamaza do zachodnich nawet bardzo spracowanych sprzętów daje wiele do myślenia, wiem że części są tanie (mam kamaza) ale obecnie w dobie chińszczyzny (turcja itd.) części są na pół roku, to są auta które zbudowały min. trasę katowicką ale niestety nie nadążają i odstają w wielu sprawach, to są konstrukcje niezmienne od lat 80 (dołożyli turbiny które się leją, chyba że założysz od magirusa i o czym to świadczy?) kamaz jest autem na wymarciu (przestoje fabryki o tym świadczą) a ITD za 5 lat zniszczy drobnych przewoźników

filipo

  • Posty: 335
  • Rejestracja: 10 Paź 2008 00:50
  • Miejscowość: okolice Piaseczna
  • Pochwały: 3

Maszyna: 3CXC'10 3CXCECO'11 2x KERAX'09 Volvo ew160B


Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

P.I.W.K.O. zakończone, oficjalny filmik zjazdu :)

× Nie pokazuj więcej