wibako

New Holland LB115-dwuślad

New Holland LB115-dwuślad

Postprzez karol02 » 14 Lut 2011 07:53

Witam...
Chciałem zapytać co może być przyczyną jeśli maszyna zaczyna robić dwa ślady?
Czy to mogą być synchronizatory czy jest jakiś czujnik od położenia kół? proszę o pomoc...

karol02
Nowicjusz

  • Posty: 14
  • Rejestracja: 12 Lut 2011 15:39
  • Miejscowość: PL

Reklama

simmet

Postprzez mechanior » 14 Lut 2011 12:46

w LB 115 masz dwa czujniki na siłownikach skrętu (z przodu po lewej stronie przy siłowniku od góry mostu drugi z tyłu na moście), trzeba je od czasu do czasu wyczyścić i sprawdzić ich położenie oraz stan "talerzyków" na siłownikach stanowiących niejako nadajnik pozycji, nie pamiętam jak się wyrównuje położenie kół ale pewnie wiesz jak lub masz to opisane w instrukcji (trzeba odpowiednio przełączyć tryb skrętu i wykonać pełen obrót kierownicą w jedną i drugą stronę - tylne koła powinny się wtedy ustawić do jazdy na wprost)
Ostatnio edytowany przez mechanior, 15 Lut 2011 22:34, edytowano w sumie 1 raz
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez kwak » 15 Lut 2011 14:06

Poniżej cytat z DTR LB 115 opisujący procedurę fazowania

"PROCEDURA FAZOWANIA
Te maszyny muszą być fazowane przynajmniej raz dziennie, w następujący sposób.
Aby wybrać rodzaj układu kierowniczego, obrócić włącznik do pozycji odpowiedniej do wymaganego rodzaju układu kierowniczego:
Pozycja 1 = "Droga"
Pozycja 2 = "Kierowanie na cztery koła"
Pozycja 3 = "Kierowanie krab"

OSTRZEŻENIE

Brak fazowania w kierowaniu na cztery koła co najmniej raz dziennie, oznacza zmniejszenie skuteczności kierowania.
Układ kierowniczy musi być fazowany:
- Przy włączeniu każdego dnia roboczego
- Przynajmniej raz dziennie
- Jeżeli występują problemy w układzie kierowniczym
- Po przejechaniu 24 km lub więcej na drodze przy napędzie na dwa koła

WAŻNE : Następująca procedura musi być wykonywana przynajmniej raz dziennie.

Podnieść maszynę, podpierając ją na łyżce i stabilizatorach.
Wybrać pozycję "Droga" (1) i całkowicie skręcić kierownicą w jedną stronę, następnie w drugą.
Kierowanie na dwa koła jest wymagane podczas jazdy po drodze.
Wybrać pozycję "Kierowanie na cztery koła" (2) i skręcić całkowicie kierownicę w jedną stronę, następnie w drugą.
Wybrać ponownie pozycję "Droga" (1) i całkowicie skręcić kierownicą w jedną stronę, następnie w drugą.
Obniżyć maszynę do ziemi."

kwak
Operator

  • Posty: 244
  • Rejestracja: 03 Sty 2007 21:04
  • Miejscowość: Małopolskie
  • Pochwały: 4

Maszyna: New Holland LB115


Postprzez karol02 » 03 Mar 2011 22:48

Dzięki za instrukcje. A teraz mam taki problem, przy jeździe na przednim skręcie po drodze maszyna nie jedzie prosto, tylko trzeba machać kierownicą,żeby utrzymać ją na jednym pasie. co to może być?

karol02
Nowicjusz

  • Posty: 14
  • Rejestracja: 12 Lut 2011 15:39
  • Miejscowość: PL

Postprzez mechanior » 03 Mar 2011 23:24

nieszczelność w siłowniku lub zaworze krzyżowym, uszkodzony orbitrol, jeśli przy włączonym sterowaniu na 4 koła tańcują tylko przednie to można wykluczyć orbitrol i zawór krzyżowy
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez karol02 » 04 Mar 2011 23:04

Dzisiaj zauważyłem,że tylne koła(do jazdy) nie są położone na wprost tylko lekko skręcone a więc to było pewnie przyczyną. Natomiast w kabinie strasznie słychać jak olej syczy w układzie kierowniczym ale kiedy przytrzymam kierownice to przestaje. Może wiecie dlaczego tak się dzieje???

karol02
Nowicjusz

  • Posty: 14
  • Rejestracja: 12 Lut 2011 15:39
  • Miejscowość: PL

Postprzez jacek j » 05 Mar 2011 09:35

Syczy zapewne zawór w orbitrolu,niegroźne ale denerwujące.Co do tylnej osi przesuń czujnik tak żeby koła wyłączały się na wprost.
NAPRAWA SPRZĘTU CASE NEW HOLLAND
Projektowanie montaż instalacji hydrauliki siłowej.

Awatar użytkownika
jacek j
Fachoperator

  • Posty: 610
  • Rejestracja: 03 Lis 2007 09:46
  • Miejscowość: centralna polska
  • Pochwały: 22

Maszyna: CASE NEW HOLLAND

Firma: Firma


Postprzez karol02 » 05 Mar 2011 15:37

Orbitrol wykręciłem i wszystko z nim w porządku. Dzięki za pomoc...

karol02
Nowicjusz

  • Posty: 14
  • Rejestracja: 12 Lut 2011 15:39
  • Miejscowość: PL

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej